Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-06, 11:47
Medlem
Jag vill rekommendera alla att ta del av SVTs telegram på SVT-text som finns återgivet här:
https://x.com/fsporsen/status/1820755370261832052?s=46

Man benämner alltså Muslim Defence League som antirasister. Dessa agerar närmast som en beväpnad islamistisk styrka som försöker angripa vem som helst baserat på hudfärg och i övrigt begår en del ganska samhällsstörande brottslighet:
https://x.com/fsporsen/status/1820755360476496286?s=46

SVT, finansierat av skattemedel, befinner sig på en så låg nivå nu att man beskriver ett oerhört brett folkligt missnöje med migrationen som ”högetextremt” och försöker ljuga ihop någon historia om English Defence League.
Som inte existerat på ett decennium.
Påståendena är kort sagt påhittade.

Samtidigt utmålar man någon slags light-variant av ISIS som ”antirasister”. Trots att dessa helt utan minsta tvekan är just rasister.

Jag ifrågasätter starkt om detta ens kan kvalificera sig som dålig journalistik. För det framstår faktiskt som lögner i syfte att manipulera allmänhetens syn på vad som sker i Storbritannien.
Är detta verkligen försvarligt?
Ska våra skattemedel gå till att aktivt, utstuderat och förslaget vilseleda människor som är helt beroende av public service för att förstå sin omvärld?

I min bok är detta så fruktansvärt grovt och omoraliskt att det inte går att försvara. Det går inte heller att bortförklara som misstag.
Det är uppenbart att det är helt medvetet.

För den som undrar nås SVTs redaktion på svtnyheter@svt.se
Citera
2024-08-06, 11:52
Medlem
Har man någon gång varit i kontakt med SVT så vet man att det befolkas av mentala kalhyggen. Primärt kärringar som ärligt talat inte är så smarta.
Utifrån deras högst förvrängda bild av verkligheten försöker man sen förenkla och göra händelser begripliga.

Det är bara så man kan komma fram till att småbarnsföräldrar som ogillar att få sina barn mördade är nazister.

Och det är bara så man kan få ideologiska fanatiker som beväpnar sig och är beredda att med våld, mord och våldtäkter tvinga fram lydnad från oliktänkande blir ”antirasister”.

Det absolut sjukaste är att hos SVT är detta ingenting konstigt. Man tycker på riktigt att detta är en rimlig beskrivning av verkligheten.
Man anser rent av att den är den enda sanningen och alla påpekanden om felaktigheter blir då någon slags bevis på en högerextrem konspiration.

Dessa människor är inte friska och skulle må bra av att tvingas stifta bekantskap med den verklighet man propagerat för.
Jag tycker man bör avveckla SVT och svartlista alla anställda från jobb som kräver nån slags förmåga att tänka analytiskt.
Citera
2024-08-06, 11:57
Medlem
Det förvånar inte nämnvärt, men det är tragiskt ändå. Media hejade även på BLM-demostrationerna (läs plundringarna) till den grad att de spred sig globalt. Men när EDL bråkar är det ett hot mot demokratin, givetvis. Jag hoppas att EDL får tag i dessa "antirasister" på en plats där polisen inte ingriper. Just Storbritannien har gott om etniskt brittiska män som inte drar sig för att slåss.

Europa står inför stora problem kommande årtionden.
Citera
2024-08-06, 11:58
Medlem
Politiker, tjänstemän och journalister: alla är de köpta hjon som bara rabblar upp det som husse (oftast S) säger. Fritt och rätt tänkande är det glest med, en del tillåts komma fram bl.a. på SwebbTv vilket är bra iofs men frågan är om det räcker. Dumheten, okunskapen och undfallenheten är så massivt bedövande att det blir svårt att vända det som har skett med våra länder.

Bra formulerade inlägg av GrottNeger!
Citera
2024-08-06, 12:10
Avstängd
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag vill rekommendera alla att ta del av SVTs telegram på SVT-text som finns återgivet här:

Man benämner alltså Muslim Defence League som antirasister. Dessa agerar närmast som en beväpnad islamistisk styrka som försöker angripa vem som helst baserat på hudfärg och i övrigt begår en del ganska samhällsstörande brottslighet:

SVT, finansierat av skattemedel, befinner sig på en så låg nivå nu att man beskriver ett oerhört brett folkligt missnöje med migrationen som ”högetextremt” och försöker ljuga ihop någon historia om English Defence League.

Samtidigt utmålar man någon slags light-variant av ISIS som ”antirasister”. Trots att dessa helt utan minsta tvekan är just rasister.

Jag ifrågasätter starkt om detta ens kan kvalificera sig som dålig journalistik. För det framstår faktiskt som lögner i syfte att manipulera allmänhetens syn på vad som sker i Storbritannien.
Ska våra skattemedel gå till att aktivt, utstuderat och förslaget vilseleda människor som är helt beroende av public service för att förstå sin omvärld?

I min bok är detta så fruktansvärt grovt och omoraliskt att det inte går att försvara. Det går inte heller att bortförklara som misstag.

Det är väl antirasistiskt att angripa och försöka stoppa folk som genomför pogromer?
Citera
2024-08-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Det förvånar inte nämnvärt, men det är tragiskt ändå. Media hejade även på BLM-demostrationerna (läs plundringarna) till den grad att de spred sig globalt. Men när EDL bråkar är det ett hot mot demokratin, givetvis. Jag hoppas att EDL får tag i dessa "antirasister" på en plats där polisen inte ingriper. Just Storbritannien har gott om etniskt brittiska män som inte drar sig för att slåss.

Europa står inför stora problem kommande årtionden.

Då är det väl egentligen bara för EDL att gå dit ”antirasisterna” befinner sig. För det förefaller ju som att polisen ganska aktivt undviker att ens ingripa när de islamistiska lynchmobbarna angriper vanliga bilister baserat på deras hudfärg:
https://x.com/radiogenoa/status/1820...905640029?s=46

Det är ju helt uppenbart att islamisterna drivs av rasism och en önskan om etnisk rensning.
Att britterna efter decennier av eftergifter fått nog och säger ifrån är det som SVT kallar för högerextremt.

Jobbar man för SVT är man genuint ond,
Ingen normal människa kan med sådan glädje vilseleda och aktivt stödja övergrepp mot ursprungsbefolkningen.
Citera
2024-08-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger

Di första länk finns det inget skrivet om "Muslim Defense League", vad det nu än är. Din andra länk visar en massa muslimer som beter sig som fittor. Det första telegrammet kan mycket väl stämma för att sedan leda till att dessa muslimska idioter börjar härja pga att det blivit som det blivit.

Så först höggs tre flickor, sen gick rasisterna ut och brännde bibliotek eller hotell eller vafan de nu höll på med, sen fick mussarna gas och började härja. Det är så jag förstått händelseförloppet i grova drag och då är inte telegrammet felaktigt utan bara tidigt. 3:e augusti var ändå i lördags.
Citera
2024-08-06, 14:46
Medlem
53....so whats avatar
Så att vara "antirasist" är ok då de är de som skjuter av sveriges befolkning... dag för dag?

"De t är ok när vi gör det" logiken visar på utbredd synapskollaps.
Citera
2024-08-06, 19:20
Medlem
DroneXR7s avatar
Låter som att jag som är anti-islamist får gå ut beväpnad i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in