Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-06, 10:59
Medlem
Crapmagics avatar
Jag badade i have igår, varför har endast 1 av mina 2! näsborrar utvecklat en nysande defekt orskad av ostoppbar rinnsnuva orsakad av en kylig luftström som från och till går igenom näsborren upp till hjärnan som nästan gör lite ont, jag känner inte att jag blev nerkyld i övrigt i kroppen, det var många andra som badade samtidigt och som garanterat inte utvecklade 1 rinnande näsborre, varför just jag?

Jag var i plurret i ca 10 minuter, nej jag har ingen aning om hur kallt det var, inte värre än vanligt denna sommar, jag har badat många gånger i samma hav, senast för 1 vecka sedan, detta hände inte då, ska man inte kunna bada 2 gånger på 2 veckor utan att bli förkyld i näsan endast!

Det här har hänt mig förrut för några år sedan, ni måste också kunna relatera

Nu får man gå omkring med papperstuss i näsan, frågan är hur länge?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-08-06 kl. 11:04.
Citera
2024-08-06, 11:22
Medlem
Jordgubbes avatar
Hur långt ifrån där ryssarna dumpade senapsgas från första världskriget? Som så mycket annat skit från dem i vattnet (vilket hav). Symptom "Liten och kortvarig exponering yttrar sig ... Näsan börjar rinna".
Citera
2024-08-06, 12:19
Avstängd
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag badade i have igår, varför har endast 1 av mina 2! näsborrar utvecklat en nysande defekt orskad av ostoppbar rinnsnuva orsakad av en kylig luftström som från och till går igenom näsborren upp till hjärnan som nästan gör lite ont, jag känner inte att jag blev nerkyld i övrigt i kroppen, det var många andra som badade samtidigt och som garanterat inte utvecklade 1 rinnande näsborre, varför just jag?

Jag var i plurret i ca 10 minuter, nej jag har ingen aning om hur kallt det var, inte värre än vanligt denna sommar, jag har badat många gånger i samma hav, senast för 1 vecka sedan, detta hände inte då, ska man inte kunna bada 2 gånger på 2 veckor utan att bli förkyld i näsan endast!

Det här har hänt mig förrut för några år sedan, ni måste också kunna relatera

Nu får man gå omkring med papperstuss i näsan, frågan är hur länge?

Du hade väl snor som skyddade i andra näsborren och fick en liten saltskada på slemhinnan i den ena.
Citera
2024-08-06, 13:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Du hade väl snor som skyddade i andra näsborren och fick en liten saltskada på slemhinnan i den ena.
Det var en saltskada på mannen på din avatar också, nåväl! hur driver man ut salt ur näsan på effektivast sätt? jag vill ju göra nånting utöver att sitta och vänta på att det går över

Ska jag sniffa kalium kanske? trycka upp en banan i näsan för att balansera tillbaka saltet?

Så salt aktiverar alltså rhihinit, hur har du fått reda på detta? det visste jag inte, det förklarar ju varför alzheimer patienter lider av rhinit i ett visst stadie av sjukdomen, interna saltkanaler till hjärnan är överaktiverad utan att ha behövt bada i havet
Senast redigerad av Crapmagic 2024-08-06 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in