• 1
  • 2
2024-08-04, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Nu när det endå handlar om öl. Va fan har hänt med Falcon. Den va alltid ett säkert kort men nu har den någon obekväm bismak. Inte bara jag som tycker så.

Tycker alltid det varit så. Samma sak med Åbro. Då är t.o.m. Pripps Blå bättre.
Citera
2024-08-04, 11:46
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är det kanske bara jag som tycker det men jag köper oftast Mariestad på systemet i långburk men då och då får jag hem tyska eller danska kortburkar, även de av exakt samma sort men tycker alltid att den jag köpt från vårt svenska systembolag är godare.
Kan tyvärr inte beskriva smakskillnaden men den finns där.

Är det bara jag som tycker så eller finns det fler som känner skillnad?
Vad det kan bero på vet jag inte men kanske är det vattnet som används eller är det något annat?

Ni ölkännare, märker ni av samma sak som mig eller är det bara jag?
Jag är absolut ingen ölkännare men tycker att ett par kalla öl kan vara ruskigt gott ibland.

San Miguel ska vara importerad och tillverkad i Spanien, men den är fan så mycket godare nere i Spanien! Kan ha att göra med stämningen och atmosfären när man är där på semester, livet leker osv.! 😎
Citera
2024-08-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
San Miguel ska vara importerad och tillverkad i Spanien, men den är fan så mycket godare nere i Spanien! Kan ha att göra med stämningen och atmosfären när man är där på semester, livet leker osv.! 😎

Skulle säga samma om grekiska Mythos. Smakar helt fantastiskt på stranden i Grekland, men hemma i köket är det inte alls lika skoj.
Citera
2024-08-04, 13:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen

Så är det garanterat. Torrmat smakar underbart uppe på fjället men så där när man sitter vid köksbordet hemma.
Miljön gör en hel del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in