Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-03, 00:11
Medlem
Hej hej hejsan

Jag funderar på att köpa en Octavia 1,4 TSI Combi från 2011. Den har kört 24.000 mil. Motorlampan lyser. Pris utan garanti 24.000 kronor. Är detta ett bra köp? Jag kör väldigt lite bara 500 mil om året.
Citera
2024-08-03, 00:15
Medlem
Motorlampa kan vara vad som helst. Nej tack
Citera
2024-08-03, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-05-26
Motorlampa kan vara vad som helst. Nej tack

Det kan även vara ingenting om du har tur.
Citera
2024-08-03, 00:26
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoFtEnAvBaJs
Det kan även vara ingenting om du har tur.
Vill du chansa med 24.000kr på att det "kan" vara ingenting om du har tur?
Dra bilen genom en odb-läsare och kolla felet.
Citera
2024-08-03, 00:28
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Hej hej hejsan

Jag funderar på att köpa en Octavia 1,4 TSI Combi från 2011. Den har kört 24.000 mil. Motorlampan lyser. Pris utan garanti 24.000 kronor. Är detta ett bra köp? Jag kör väldigt lite bara 500 mil om året.
En lysande motorlampa kan ju vara precis vad fan som helst.. Så ta reda på varför den lyser först
Citera
2024-08-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Vill du chansa med 24.000kr på att det "kan" vara ingenting om du har tur?
Dra bilen genom en odb-läsare och kolla felet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
En lysande motorlampa kan ju vara precis vad fan som helst.. Så ta reda på varför den lyser först

Tack det låter som en jävla bra idé. Jag undrar varför bilfirman inte har gjort det redan. Han kanske vet mer än han vill ut med.
Citera
2024-08-03, 00:37
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Tack det låter som en jävla bra idé. Jag undrar varför förhandlaren inte har gjort det redan. Han kanske vet mer än han vill ut med.
Gissar att det är första bilköpet?
Överlag hade jag väl inte tyckt att det var ett bra köp. 24 papp för en sämre volkswagen passat med noll sexappeal. Du hade fått en tidig v70 för det priset och de håller bra mkt bättre än...
Koppla upp bilen mot en obd läsare och ta reda på vad lampan handlar om. Innan dess hade jag aldrig ens tänkt tanken.
Citera
2024-08-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Gissar att det är första bilköpet?
Överlag hade jag väl inte tyckt att det var ett bra köp. 24 papp för en sämre volkswagen passat med noll sexappeal. Du hade fått en tidig v70 för det priset och de håller bra mkt bättre än...
Koppla upp bilen mot en obd läsare och ta reda på vad lampan handlar om. Innan dess hade jag aldrig ens tänkt tanken.

Ja min första bil men vart hittar jag en obd läsare? Jag tycker Volvo V70 är för gamla människor.
Citera
2024-08-03, 00:41
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Tack det låter som en jävla bra idé. Jag undrar varför bilfirman inte har gjort det redan. Han kanske vet mer än han vill ut med.
Om det är en bilfirma som säljer en bil med en lysande motorlampa och inte säger varför så skulle jag aldrig någonsin köpa den. Då är det garanterat något katastrofalt fel, för annars skulle de säga det eller fixa det. För de har alla möjligheter att ta reda på orsaken, så de vet garanterat vad som är fel
Citera
2024-08-03, 00:53
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ja min första bil men vart hittar jag en obd läsare? Jag tycker Volvo V70 är för gamla människor.
Det hittar du på allt från biltema till att googla. Finns enkla att köpa som går att styra med app, och andra som är mer avancerade.
Citera
2024-08-03, 04:33
Medlem
IceEyess avatar
Motorlampan lyser, en VW-produkt med 13 år på nacken. Det låter som ett drömfynd, köp direkt och bjud gärna över utsatt pris.
Citera
2024-08-03, 04:54
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Lysande motorlampa...dessutom på den sämsta motorn VW byggt, avstå den affären
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto