• 1
  • 2
2006-08-17, 01:13
Medlem
Tjohildas avatar
Själv är jag vanligtvis salt-maniac denna period: Ost, chips, lakrits, saltgurka osv...men en gång vispade jag faktiskt ett 2dl paket vispgrädde och åt direkt ur bunken

Eller killar föralldel, vad äter era fruar/flickvänner under PMS?
Citera
2006-08-17, 01:15
Medlem
StorMammas avatar
Det finns ett heligt ord för mig under PMS:en:

Choklad!

I alla former.
Citera
2006-08-17, 01:19
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Själv är jag vanligtvis salt-maniac denna period: Ost, chips, lakrits, saltgurka osv...men en gång vispade jag faktiskt ett 2dl paket vispgrädde och åt direkt ur bunken
Frågan är för min egen del fel ställd.
Fråga: Vad äter du inte under PMS?
Svar: Livsmedel med hög näringsfaktor och låg fetthalt såsom frukt och grönsaker ligger väl inte högst på listan. Men de slinker också ner mellan kakorna och mackorna
Citera
2006-08-17, 01:25
Superkryddat, helst.

På sommaren glass.

alltid saltlakrits.

Choklad lite nu och då, men mest salt och kryddat.

Oh- plus härliga eboladrömmar om nätterna.
Citera
2006-08-17, 02:04
Medlem
Villons avatar
Intressant frågeställning, ska börja hålla min flickvän under nogrannare uppsikt och rapportera eventuella observationer. Är dock ett par veckor till nästa tillfälle, tyvärr. Eller vad man ska säga.
Citera
2006-08-17, 02:11
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma

Choklad!

I alla former.
jees!
Citera
2006-08-17, 02:41
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma

Choklad!

I alla former.

Vad är det med kvinfolk och denna bruna godsak? hjälper det? blir den godare för att man har PMS?
En sak är säker, jag kommer aldrig förstå mej på det där med menscykler, hur ni orkar med det och det kvinliga könet i allmänhet...
Citera
2006-08-17, 12:07
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Vad är det med kvinfolk och denna bruna godsak? hjälper det? blir den godare för att man har PMS?
En sak är säker, jag kommer aldrig förstå mej på det där med menscykler, hur ni orkar med det och det kvinliga könet i allmänhet...
Deelar med chockladmyten: http://www.bizzbook.com/choklad/chokladfeedback.html
*skäm*Dealar ska det ju vara!
Citera
2006-08-17, 14:43
Medlem
Deannas avatar
Värktabletter.. Och kanske mer mat.. har aldrig haft chokladsug eller så..
Citera
2006-08-17, 14:52
Medlem
Beldarans avatar
Jag vet inte om jag har något speciellt sug under den perioden. Jag har alltid ätit mycket godis och så. Nu har jag dragit ner på det rejält så jag ska se nästa gång, om jag får något speceillt sug...

Annars så älskar jag saltlakrits...
Citera
2006-08-17, 16:08
Medlem
likeithards avatar
hade vi inte redan avskrivit PMS som en mordern myt? något kvinnor kan skylla sitt dåliga humör, beteende & frosseri på..?

edit: låt mej förklara:

"usch vad jag är sugen på snask, chocklad & andra onyttigheter".

"just det! jag har ju PMS nu! ..ja så måste det vara!"

"inte konstigt att jag var sugen på att vräka i mej chocklad.."

"eftersom det inte är mitt eget fel, utan min hämska PMS, så kan jag ju såklart inte hjälpa att jag inte kan låta bli att vräka i mej chocklad etc"

"mot godisaffären, jag har ju faktiskt PMS!!"
Citera
2006-08-17, 20:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Jag vet inte om jag har något speciellt sug under den perioden. Jag har alltid ätit mycket godis och så. Nu har jag dragit ner på det rejält så jag ska se nästa gång, om jag får något speceillt sug...

Annars så älskar jag saltlakrits...

samma här... dock kan jag få extrema sug under mensen. Men annars äter/åt jag godis inprincip varjedag...lite varje dag istället för en stor mängd en dag i veckan. Men nu har jag inte ätit på ett tag eller dragit ner på det med min nuvarnade diet och så. Men vi får väl se då mensen kommer. Har ett förråd med godis som jag ska smutta på då jag börjar äta allting igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in