• 1
  • 2
2024-07-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fast man kommer ju typ bara ha råd med öresaktier. Fina aktier såsom Investor, Volvo osv ligger ju på ~300 kr styck. Hur ofta är det man pantar för 300 spänn?

Man pantar helt enkelt fler gånger tills den där 300-hundringen, eller någon annan exklusivare aktie kan köpas in.
Rom byggdes inte på en dag och många bäckar små.
Det är inte kärnfysik men väl stor motivation och framförallt tålamod.
Citera
2024-07-27, 00:44
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Man pantar helt enkelt fler gånger tills den där 300-hundringen, eller någon annan exklusivare aktie kan köpas in.
Rom byggdes inte på en dag och många bäckar små.
Det är inte kärnfysik men väl stor motivation och framförallt tålamod.
Ja, men då måste man ju logga in med typ BankID för att se till att panten laddas på rätt aktie- eller ISK-konto.

Men visst, jag hade gärna sett min pant gå till aktier.
Citera
2024-07-27, 00:58
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fast man kommer ju typ bara ha råd med öresaktier. Fina aktier såsom Investor, Volvo osv ligger ju på ~300 kr styck. Hur ofta är det man pantar för 300 spänn?
I onsdags.
Citera
2024-07-27, 01:03
Medlem
NiV3Rts avatar
På min lokala återvinningsstation har de pantmaskin där man får pengarna till sitt konto via Swish. Väldigt praktiskt.
Citera
2024-07-27, 08:49
Medlem
Takpapps avatar
Vilken jävla idiotidé. Hur kul skulle det vara att inte bara stå bakom och vänta när lodisen trycker i hundra burkar i automaten (varav många måste provas flera gånger, de kanske ändå är legitima...). Nej, sen ska det legitimeras, signeras för skapande av VP-konto, väljas aktier. Och hur fan ska detta göras när börsen är stängd? Vad är courtaget för åtta urdruckna Norrlands Guld?

Ren idioti! TS är en sån där självutnämnd filosof. Filosofera över din egen dumhet istället, där har du en uppsida åtminstone.
Citera
2024-07-27, 14:31
Medlem
Slumpgenerators avatar
Jag gillar det. Tänk att få känna sig som Gordon Gecko när man pantar tomburkar. Profit!
Citera
2024-07-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Vilken jävla idiotidé. Hur kul skulle det vara att inte bara stå bakom och vänta när lodisen trycker i hundra burkar i automaten (varav många måste provas flera gånger, de kanske ändå är legitima...). Nej, sen ska det legitimeras, signeras för skapande av VP-konto, väljas aktier. Och hur fan ska detta göras när börsen är stängd? Vad är courtaget för åtta urdruckna Norrlands Guld?

Ren idioti! TS är en sån där självutnämnd filosof. Filosofera över din egen dumhet istället, där har du en uppsida åtminstone.

Haha garvade mycket när jag läste ditt inlägg! Ja idéen är väl inte jättebra kan jag tycka heller. För de som pantar burkar, de kanske VILL bli rika men de ha fel mindset. De vill typ vinna 100 miljoner på Eurojackpot, eller random lott. Men att investera i något långsiktigt, som kanske går upp några 10-100%, det funkar inte för dom.
Citera
2024-07-28, 00:10
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Och hur fan ska detta göras när börsen är stängd?

Om du hade handlat med aktier så hade du förstått att detta inte är något problem men du handlar troligen med pant så jag överse med din okunskap. I övrigt så håller jag med om att TS idé är dålig och beskrivit varför tidigare i tråden.
Citera
2024-07-28, 05:37
Bannlyst
Bättre om tog bort kontant utbetalningen i butik och istället gjorde så pengarna swischade in på ditt konto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in