2024-07-26, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Bra att skrikvänstern och kaozaraberna visar sitt rätta ansikte.
Dessa jävla terrorister ska utvisas eller spärras in för gott.
Bra jobbat av de journalister som drar ner brallorna på dessa äckel.

Journalisten är själv arab och syrisk flykting. Det finns fantastiska människor i Mellanöstern med ett mod och moralisk kompass som inga andra.
Citera
2024-07-26, 12:41
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Inas är en modig kvinna, själv syrisk flykting som utbildat sig till journalist och står för demokrati och mänskliga rättigheter.
Heja Inas! ❤️

Instämmer! Alltid intressant att läsa hennes artiklar.
Citera
2024-07-26, 12:45
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allthingscharity
Nu tycker jag att alla flashbackare skärper sig och intar en sund skeptisk hållning till journalistens påstående. Det här är inte X.

Sydsvenskan-journalistens tweet lyder såhär:

” Idag samlades ett 50-tal demonstranter utanför min lägenhet som en reaktion på min granskning.

Tack och lov var varken jag eller någon i min familj hemma.

Men detta oacceptabelt. Ni kan inte tysta journalistiken.”.

Hur vet Sydsvenskan-journalisten att det samlades ett 50-tal demonstranter utanför hennes lägenhet som en reaktion på hennes granskning om hon eller någon i hennes familj inte var där?

Har hon fått en film eller bilder på folksamlingen skickad till sig? Var är isf denna film/dessa bilder? Har hon polisanmält den påstådda händelsen?
Väl grävt Inspector Clouseau! Är ju stört omöjligt att någon av hennes grannar kan ha kontaktat henne! Tar tillbaka vad jag sagt, vänstern kanske inte främst saknar moralisk kompass dom kanske helt enkelt är genompantade?
Citera
2024-07-26, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Instämmer! Alltid intressant att läsa hennes artiklar.

Jag har för mig att det även var hon som gjorde ett reportage om tältlägret vid Lunds universitet där hon skulle intervjua två utvalda språkrör som blev avbrutna och tystade mitt i intervjun medans andra kom och var aggressiva mot journalisterna.
Annars var det någon som är lik henne till utseendet.
Citera
2024-07-26, 12:49
Medlem
Citat:
Nu tycker jag att alla flashbackare skärper sig och intar en sund skeptisk hållning till journalistens påstående. Det här är inte X.

” Idag samlades ett 50-tal demonstranter utanför min lägenhet som en reaktion på min granskning.

Hur vet Sydsvenskan-journalisten att det samlades ett 50-tal demonstranter utanför hennes lägenhet som en reaktion på hennes granskning om hon eller någon i hennes familj inte var där?

Har hon fått en film eller bilder på folksamlingen skickad till sig? Var är isf denna film/dessa bilder? Har hon polisanmält den påstådda händelsen?

Försöker du mena att bilden från SVT-artikeln inte är från den aktuella händelsen?
Citat:
Palestinademonstrationerna har pågått över tid i Malmö. Bilden är tagen från en tillståndsgiven sådan i centrala stan. Foto: Johan Nilsson/TT
Oj då. Men hamas då och october 7th?

Har inte våra medier bojkottat "plattformen X"?
Citera
2024-07-26, 12:53
Medlem
Citat:
Jag har för mig att det även var hon som gjorde ett reportage om tältlägret vid Lunds universitet där hon skulle intervjua två utvalda språkrör som blev avbrutna och tystade mitt i intervjun medans andra kom och var aggressiva mot journalisterna.
Annars var det någon som är lik henne till utseendet.

Det är hon, Inas Hamdan har gjort många gräv. Det var hon som avslöjade hur Nyans hetsade mot judar och shiamuslimer på arabiska och även att Al Jazeera sprider lögner om svensk socialtjänst i deras arabiska nyheter.

Hon är en tuff människa som utnyttjar sina kunskaper och sin bakgrund för att göra bra svensk journalistik som verkligen behövs.
Citera
2024-07-26, 12:57
Medlem
Soetroevs avatar
Citat:
Inas är en modig kvinna, själv syrisk flykting som utbildat sig till journalist och står för demokrati och mänskliga rättigheter.
Heja Inas! ❤️
Jättebra att hon avslöjat dem. Studenter som enablat detta och utövat hets mot folkgrupp på alla universitet i Sverige borde skämmas.
De står inte för fred, mänskliga rättigheter och barns rättigheter, utan är precis som fotbollshuliganer som bara valt ett lag och önskar död åt ett annat.

Precis så och det är så "politik" har kommit att bli idag. Det mesta tack vare sociala medier och vår kulturella, ekonomiska och politiska herre USA:s hyperpolariserade befolkning. En större urladdning är oundviklig och har vi otur slutar detta kommande världskrig i västvärldens fall.
Citera
2024-07-26, 13:08
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov
Vilka äckel de är palestinarörelsen och skrikvänstern. Försöker skrämma en journalist till tystnad för att ha skrivit om pro-hamas och stöd för terroristerna i palestina.

Vad säger ni om detta?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/demonstranter-utanfor-reporterns-hem-efter-granskning
I veckan avslöjade Sydsvenskan att pro-palestinska demonstranter i Malmö uppmanar till fortsatt krig och uttrycker stöd för terrorstämplade organisationer. Drygt ett dygn efter att granskningen publicerades samlas ett 50-tal demonstranter utanför reportern Inas Hamdans bostad.

Under torsdagskvällen skriver Sydsvenskans reporter Inas Hamdan på plattformen X att ett 50-tal demonstranter hade samlats utanför hennes lägenhet som en reaktion mot en granskning som publicerades ett dygn tidigare. I granskningen avslöjar hon, tillsammans med kollegan Jonas Nyrén, att demonstrationer i Malmö som på svenska manar till eldupphör i Gaza, samtidigt uppmanar till fortsatt krig på arabiska.

Nu får man väl kolla MrKoll om man fått en journalist i grannskapet också. Inga bomber än dock.
Förr räckte det med att kolla på gängkriminella.

Det är spännande med mångfald av åsikter. Särskilt importerade åsikter har sprängkraft. .
Citera
2024-07-26, 13:20
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov
Vilka äckel de är palestinarörelsen och skrikvänstern. Försöker skrämma en journalist till tystnad för att ha skrivit om pro-hamas och stöd för terroristerna i palestina.

Vad säger ni om detta?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/demonstranter-utanfor-reporterns-hem-efter-granskning
I veckan avslöjade Sydsvenskan att pro-palestinska demonstranter i Malmö uppmanar till fortsatt krig och uttrycker stöd för terrorstämplade organisationer. Drygt ett dygn efter att granskningen publicerades samlas ett 50-tal demonstranter utanför reportern Inas Hamdans bostad.

Under torsdagskvällen skriver Sydsvenskans reporter Inas Hamdan på plattformen X att ett 50-tal demonstranter hade samlats utanför hennes lägenhet som en reaktion mot en granskning som publicerades ett dygn tidigare. I granskningen avslöjar hon, tillsammans med kollegan Jonas Nyrén, att demonstrationer i Malmö som på svenska manar till eldupphör i Gaza, samtidigt uppmanar till fortsatt krig på arabiska.

Va?! Nä... det här såg vi inte komma...

Tyvärr (och hoppas jag har fel) så känns det som att det bara är ren tur att hon inte flugit från en balkong eller fått en handgranat genom fönsterrutan ännu...
Citera
2024-07-26, 13:23
Medlem
Citat:
Journalisten är själv arab och syrisk flykting. Det finns fantastiska människor i Mellanöstern med ett mod och moralisk kompass som inga andra.

1 på miljonen. Försök inte er på muslimsk propaganda bara för att enstaka inte är idioter
Citera
2024-07-26, 13:26
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:

Ja jävlar, du är on to something här alltså..!

Hon hittar såklart bara på. Hon tänkte inte på att det faller på sin egen orimlighet att hon kan ha fått kännedom om att det samlats ett 50-tal demonztranter som hatar och hotar, utan att hon själv var hemma. Det händer ju hela tiden, så grannarna skulle ju inte reagera direkt...
Citera
2024-07-26, 13:36
Medlem
Detta är bara ett av flera uttryck från muslimska terrororganisationer och
deras sympatisörer.
Så långt från västerländsk demokrati och yttrandefrihet man kan komma.
De som stöder Hamas, Hizbollah och andra muslimska terrororganisationer, har
verkligen blod på sina händer.
De hör inte hemma här. Israels sak är vår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in