Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-25, 20:11
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
Jag undrar när man blir så tråkig att man uppskattar sevärdheter likt gamla slott och liknande. T.ex Solliden, Kalmar slott, slottsruiner, Glimminge hus, gamla stenbitar osv.

Blir ibland medtvingad och fasar över alla som ser ut att tycka det är en trevligt aktivitet. Företrädesvis par i nybliven pensionsålder i husbil, iklädda beige.
Men ibland även yngre.

När och varför är folk så himla tråkiga?

Vem har tristast liv egentligen, den som uppskattar "tråkiga" saker eller den som behöver snabba kickar för hjärnan eller en resa till exotisk strand för att bli tillfredsställd.

Men bra fråga ändå, tror det (alltså djupare intresse för historia, kultur, arkitektur) smyger sig på i 30-årsåldern och därefter ökar med åren i takt med att man förhoppningsvis blir klokare.
Citera
2024-07-26, 18:12
Medlem
Dranghoffs avatar
Tror jag började intressera mig för kulturarv före tio år fyllda. Hur kan man tycka att Kalmar slott, Lunds domkyrka, Colosseum i Rom eller Maison carrée i Nîmes är tråkiga?
Citera
2024-07-26, 20:47
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Vem har tristast liv egentligen, den som uppskattar "tråkiga" saker eller den som behöver snabba kickar för hjärnan eller en resa till exotisk strand för att bli tillfredsställd.

Men bra fråga ändå, tror det (alltså djupare intresse för historia, kultur, arkitektur) smyger sig på i 30-årsåldern och därefter ökar med åren i takt med att man förhoppningsvis blir klokare.

Själv har jag nog alltid gillat gamla byggnader, dock blev man ju alltid lite besviken som grabb när man ibland skulle åka och titta på sånt på sin semester, då man hade räknat att med att det skulle vara något i stil med borgarna i Brittanien som man hade sett på film. Eller när man med skolan skulle åka och titta på "fornborgen" som vara några kullar och stenrösen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in