• 1
  • 2
2024-07-11, 21:54
Medlem
jontebojs avatar
Ja jag känner att semestern inte räcker till och 3,5 veckor är helt enkelt inte tillräckligt lång tid för att återhämta sig. Samtidigt så är jag glad och tacksam över att jag inte bor i USA då man där borta har väl endast ynka 2 veckor?

3,5 vecka är på tok för kort tid för mig att återhämta sig och denna tid går så fort att man hinner ju knappt koppla av och stänga av allt som har med jobbet att göra och på nolltid så är man genast tillbaka till skiten och jag klarar inte av att vara ledig under en så kort tid bara.

Vet inte, det kanske bara är jag som är mentalt svag, någon mer som känner likadant och hade velat ha minst dubbelt så lång tid att vara ledig? Man får lust att sjukanmäla sig i några dagar för att få extra ledighet samtidigt så är ju det väldigt dumt att göra om man inte absolut måste.
Citera
2024-07-11, 21:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Ja jag känner att semestern inte räcker till och 3,5 veckor är helt enkelt inte tillräckligt lång tid för att återhämta sig. Samtidigt så är jag glad och tacksam över att jag inte bor i USA då man där borta har väl endast ynka 2 veckor?

3,5 vecka är på tok för kort tid för mig att återhämta sig och denna tid går så fort att man hinner ju knappt koppla av och stänga av allt som har med jobbet att göra och på nolltid så är man genast tillbaka till skiten och jag klarar inte av att vara ledig under en så kort tid bara.

Vet inte, det kanske bara är jag som är mentalt svag, någon mer som känner likadant och hade velat ha minst dubbelt så lång tid att vara ledig? Man får lust att sjukanmäla sig i några dagar för att få extra ledighet samtidigt så är ju det väldigt dumt att göra om man inte absolut måste.

Du får förhandla dig till mer semester helt enkelt.
Citera
2024-07-11, 21:58
Medlem
Har du inte 25 dagar som alla andra? När du fyller 50 får du 32 dagar semester.
Citera
2024-07-11, 22:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om företaget har tecknat kollektivavtal.
Citera
2024-07-11, 22:06
Medlem
Arbetslöshet känns som ett alternativ för dig
Citera
2024-07-11, 22:06
Medlem
Citat:
Alla jobbar inte på Samhall…..
Citera
2024-07-11, 23:16
Medlem
Citat:
Inte inom LO
Citera
2024-07-11, 23:19
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Arbetslöshet känns som ett alternativ för dig
Hade gjort vad som helst för att bli arbetslös igen, men man har ju liksom inte råd att vara det.
Citera
2024-07-11, 23:19
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
25 dagar är ju 3,5 vecka ungefär, men jag tycker inte det är tillräckligt lång ledighet.
Citera
2024-07-11, 23:25
Medlem
Citat:
25 dagar är ju 3,5 vecka ungefär, men jag tycker inte det är tillräckligt lång ledighet.

Du har 25 arbetsdagar, som semester dvs fem veckors ledighet om du jobbar på en seriös firma.
Citera
2024-07-11, 23:26
Medlem
Citat:
Jobbar du 7 dagar i veckan ? Vi normala jobbar 5 dagar i veckan, så 25/5 är 5 veckor. Efter 50 ytterligare 7 dagar.
Citera
2024-07-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamlingen66
Jobbar du 7 dagar i veckan ? Vi normala jobbar 5 dagar i veckan, så 25/5 är 5 veckor. Efter 50 ytterligare 7 dagar.

Alla får inte några extra dagar efter 50. Jag är jobbare inom LO:s fack och där är det bara 25 dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in