2024-07-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Oj jag trampade visst på en öm tå. Jag skrev i princip alla sporter inte alla sporter. Tycker bara det är dumt att inte erkänna att dom är fysiskt överlägsna.
Säg det till spjutkastare, diskuskastare, stavhoppare, brottare, WSM-atleter, cyklister, roddare, alla vintersporter, vattensporter etc. Det som är kvar är löpgrenar (upp till ultralöpning) och boxning.
Citera
2024-07-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Motorsport, vintersporter, hockey, ridsport, simning... inte så mycket där.

Svårt att avgöra hur mycket som beror på kultur och miljö.

Det är inte konstigt att många långdistanslöpare är från Kenya och Etiopien när den sporten i dessa länder är som längdskidåkning i Norge, det vill säga alla ungar sysslar med det, och då kommer självklart många bli bra från dessa länder.

Jämför Norge, Sverige och Finland som alla är genetiskt lika så inser du att mycket av Norges framgångar är pga den kultur som växt fram, att när tillräckligt många utövar sporten så kommer också många vara i absoluta toppen.

Du har också en sak som träningsmöjligheter och träningskunskap.
I Kenya springer dom på hög höjd stora delar av året och kan träna i 25 gradig värme året om.
I Norge är det skidspår och skidgymnasium på var och varannan ort och tränare med livslång kunskap som vet hur man ska träna.

Boxning är mycket kultur det med, hur förklarar du annars att småväxta mexikanare varit så framgångsrika?
Svarta i USA sysslar också med boxning i stor utsträckning och kommer från dåliga områden där boxning är deras enda väg till framgång.

Kolla på mma istället där även många vita sysslar med det så ser du att svarta inte alls dominerar där, faktiskt ganska blandat mellan etniciteterna och länder.

I basket vet jag man mätt explosiviteten i avstampet och kunnat se skillnader på svarta och vita, iaf på 80 talet när studien gjordes.

Väldigt få svarta simmare genom åren och man har diskuterat om det kan bero på att svarta har kortare överkropp vilket gör att dom glider sämre i vattnet.

På samma sätt har anatomin inom sprint diskuterats, att svarta har längre ben och lättare skenben vilket gör att dom kan röra benen snabbare.
Faktiskt så är nog 100m den gren där svarta varit absolut mest dominant.

Inte att förglömma är länders ekonomi.
Norge satsat många många miljoner på längdskidåkare i landslaget och kommer i enorma bussar varje tävling.
Mongoliets landslag fick köra sin lilla 6 snitsiga skåpbil ända från Mongoliet och dom vallar helt själv.
Finns inte på kartan att dom ska kunna konkurrera med stora länder som Norge och Sverige.
Citera
2024-07-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Negrer har längre ben så dom är ofta bra på att springa
är det den enda delen av kroppen som är längre på en svart man ?
Citera
2024-07-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lewis Hamilton har bara vunnit F1 sju gånger.

Han har kritvit mamma.

Du som verkar kunnig i formel 1; nämn EN neger som kört formel 1 sedan starten 1950....
Citera
2024-07-11, 12:11
Medlem
OG81s avatar
Är inte så fyrkantiga. I service yrken så är de mer redå att anpassa eller böja på regler för kunder.
Citera
2024-07-11, 12:24
Medlem
GustavllAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ja, jag vet att negrer är bra på att springa och boxas, men jag tänkte att vi kunde diskutera något mer betydelsefullt.

Vilka kvalifikationer har negrer och araber som inte vi vita har?

+ Föda barn

Nej, svartingar är inte bättre på att föda barn.
Det kan vi vita lika bra.

Skillnaden är att vi tänker lite längre och vi ska vara färdiga med allt viktigt först.
Plugg, jobb, hus, bil. Då vet vi att vi kan försörja en familj.

Vi hade också kunnat skita i allt och bara knulla och låta andra betala.

DET är negrer och araber bättre på...skita i allt.
Citera
2024-07-11, 12:27
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Nej, kraftsporterna domineras av vita.

Jag såg en post på X här för nån vecka sedan angående greppstyrka baserat på etnicitet.

Nordeuropeiska män var fullkomligt överlägsna alla andra, jag har för mig att araber var allra svagast, möjligen att ösasiater var svagast, svarta afrikaner var väl nånstans i mitten.
Citera
2024-07-11, 12:34
Medlem
stolenChevys avatar
Föda barn och de har schysstare bensinpriser.
Citera
2024-07-11, 12:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Han har kritvit mamma.

Du som verkar kunnig i formel 1; nämn EN neger som kört formel 1 sedan starten 1950....
Ok då. Men inom NASCAR så finns det några stycken.
https://www.atlantichyundai.com/blog...otorsports.htm

Bland araber finns bl,a Mohammed Ben Sulayem. Middle East Rally mästare 14 ggr. 61 internationella segrar
Senast redigerad av Giant Squid 2024-07-11 kl. 12:43.
Citera
2024-07-11, 12:44
Medlem
Gridiots avatar
Har för mig att personer från den afrikanska kontinenten på gruppnivå får höga resultat på bla. emotiovision och infokinesis.
Citera
2024-07-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja negrer är bättre än vita i princip alla sporter som finns.

Jasså ??? Kortdistans löpning ju kortare desto mera, sen ebbar det ut för att inte tala om simning, skidåkning ishockey , fotboll enklare att räkna dom sporterna som domineras av fom än tvärtom.
Citera
2024-07-11, 13:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Hur definierar du ras?

Jag orkar inte gå det här varvet igen. Har gjort det i så många trådar nu. Sorry.

Du får söka kunskapen själv. Gör inte det hos såna där SD-folk. Kolla med riktiga skolor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in