Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-24, 06:42
Moderator
pbos avatar
Trams och off-topi raderat. Nu får ni skärpa er om ni vill slippa varningar.

/mod
Citera
2024-06-24, 09:36
Säg bara som det är (men inte på sms!). Det är ingenting att skämmas för.

Är man vaken och alert så förstår man det själv, och behöver inte att någon annan ska säga det till en.

Hon är säkert blivit smittat av en ohygienisk man

Och som Goofer sa, så är det Antibiotika som gäller.

Lycka till !
Senast redigerad av Blackrose23 2024-06-24 kl. 09:46.
Citera
2024-06-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja Feminizm gjorde att kvinnor slutade tvätta sig.

För 15 år sedan hade 1/10 dålig hygien i snippan.

Senaste 5 åren var det 9/10 med dålig snippa som luktar piss och skit.

Äckligt som fan är det.

Det har inget med dålig hygien eller otvättat underliv att göra. Bakterifloran blir fel i underlivet om tjejen tvättar sig för mycket därnere.

Sen ska man inte ha för många olika sexpartners som tjej heller då bakterierna påverkas av killens påhälsning därnere.

Kanske ni killar bör inleda relationer med kondom?

Jag har själv aldrig haft detta. Haft en kille/ man i taget och varit singel däremellan innan lång relation.

Verkar vara en annan dejt och relationskultur nuförtiden.

Men OBS läste nu att en del får detta problem utan sexpartners. Det är ingen sexuell överförbar sjukdom. Var tredje kvinna drabbas av det. Så döm ingen tjej vad gäller detta. Behandla problemet istället bara.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-06-24 kl. 10:18.
Citera
2024-06-24, 09:55
Medlem
shaktas avatar
Har hon legat med andra dagen innan/innan dig ? Då kan det också lukta sill.
Citera
2024-06-24, 10:10
Medlem
Jag är ingen expert på detta område men inser att något är fel med bakteriefloran.

1) Stärk immunförsvaret med probiotika, omega 3 fettsyror samt låg dos av multivitamin.

2) Tvål och vatten är förkastligt, naturen skall själv sköta rengöringen men man kan skölja med avkalkat vatten, det får absolut inte finnas något uttorkande kalcium i vattnet.

3) Undvik åtsittande kläder som exempelvis för trånga jeans eller hårt åtsittande tights.

4) Stärk sömnen och minska på alkhol.
Citera
2024-06-24, 11:06
Varför skulle vatten vara förkastligt ? Människor duscha varje dag och ingenting händer. Människor använder vatten varje dag (ibland flera gånger om dagen) för att tvätta sig efter att man har urinerat och ingenting händer.

Så vad är så förkastligt med vatten?

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är ingen expert på detta område men inser att något är fel med bakteriefloran.

1) Stärk immunförsvaret med probiotika, omega 3 fettsyror samt låg dos av multivitamin.

2) Tvål och vatten är förkastligt, naturen skall själv sköta rengöringen men man kan skölja med avkalkat vatten, det får absolut inte finnas något uttorkande kalcium i vattnet.

3) Undvik åtsittande kläder som exempelvis för trånga jeans eller hårt åtsittande tights.

4) Stärk sömnen och minska på alkhol.
Citera
2024-06-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweet1337
Tja. Kille på 22 år som nyss träffat en tjej på 20 år.
Som titeln lyder så förstår ni säkert en bra början på problemet här..
Har dejtat en tjej som jag börjat tycka om riktigt mycket mer o mer, och hon detsamma till mig. Vi är inne nu på 5e dejten och har träffats ett par veckor och låg första gången förra veckan.

Problemet är att jag blir extremt avtänd då hon stinker fisk från underlivet. Jag känner att jag har självkänslan och förståelsen att kunna försöka berätta för henne, men inte helt säker på när & hur jag borde lägga upp det hela. Jag är relativt säker på att hon har bakteriell vaginos som behöver behandlas (har varit med en brud innan som haft samma), eftersom jag känt denna doft starkt under sex senast men även bara av att ligga exempelvis vid hennes mage eller liknande.

Kan dock vara att hon själv varit medveten om doften då hon varit väldigt skygg med att ha sex tidigt även fast hon varit galen i mig. Försökt liksom skjuta på det ganska mycket, men jag är inte säker. För hon är i grund och botten en relativt blyg tjej som inte alls bara verkar vara ute efter sex.

Borde jag säga det IRL under nästa dejt med henne? Känns som hon kommer känna sig då äcklig under hela dejten o bli extremt obekväm och osäker ifall jag droppar bomben..

Eller borde jag skriva det till henne på sms istället så hon kan "lösa" det tills nästa gång vi ses?
Eller borde jag vänta med att säga det?

Är relativt säker på att jag hade kunnat vara stöttande och försöka det bästa jag kan att inte "klanka ner" på henne när jag berättar det, men vill fortfarande få era tips om det är den bästa ideén i detta läget.

Hur ska jag som bäst lägga upp detta enligt er? Har ni några bra förslag haha
Skriv inget på sms, problemet verkar ligga hos dig, har du själv kollat efter flugor i trumpeten?
Citera
2024-06-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Varför skulle vatten vara förkastligt ? Människor duscha varje dag och ingenting händer. Människor använder vatten varje dag (ibland flera gånger om dagen) för att tvätta sig efter att man har urinerat och ingenting händer.

Så vad är så förkastligt med vatten?

Jag menar tvålen och vattnet tillsammans naturligtvis.

Men man skall också se upp med kalciumrikt vatten. PH-värdet för högt.
Citera
2024-06-24, 12:18
Medlem
blagyltas avatar
Motivera tjejen att ta hand om problemet och hjälp och stötta henne på vägen. Är det antibiotika som gäller så få det utskrivet. Det finns hjälp att få. Det löser sig för er. Kram.
Citera
2024-06-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag visste inte att maten påverkar men det kanske det gör.
Kan du ge exempel på att äta rätt?

Mycket frukt och grönt, särskilt de med högt vatteninnehåll och antioxidanter som äpplen, apelsiner och selleri, kan bidra till en fräschare kroppslukt och på så sätt påverka hudens smak positivt.
Sen att att dricka mycket vatten kan hjälpa till att spola ut toxiner och minska starka kroppslukter.

Och nånstans för länge sedan hörde jag att just att äta mycket meloner kan ge kvinnor sötare smak :P

Det låter lite logisk, mycket vätska och naturlig sötma. Jag älskar persikor så jag hoppas de hjälper också, synd bara att man är singel

Och nu dricker jag mycket morotssaft för att bli lite finare brunbränd
Vår hud är vår största organ, och man kan se på folk hur det mår bara genom att studera huden.
Och allt vi äter påverkar oss.
Citera
2024-06-29, 09:39
Medlem
Vet du TS,
Det är bättre att tala om din känsla med orden tex, "Jo jag märkte en stark fiskaktig doft från ditt underliv när vi låg och tänker det möjligen kan vara bakteriell vagios. Vet du vad det är?" Och sedan bedyra henne om att du verkligen tycker om henne och vill vara med henne. Det är väldigt känsligt särskilt för en ung tjej, men det behöver behandlas. För er bådas skull. Tycker ditt inlägg visar på mognad och du skriver fint om henne så du hittar nog orden. Hälsningar erfaren kvinna.
Citera
2024-07-27, 21:58
Medlem
Har inget med hygien att göra. Det är bakteriell vaginos. Det försvinner med antibiotika ofta måste bägge partner behandlas. Obs ingen könssjukdom men kan ändå överföras. Säg till henne att gå till vårdcentralen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in