Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Släpp ut den. Du tror att katten har allt den kan önska, men det är som om du skulle leva ditt liv inlåst på Leos lekland, du hade blivit galen inom ett år. Katter är små mördarmaskiner som vill driva runt utomhus och jaga.
Om du har möjlighet så släpp ut den i ett uterum eller bygg en provisorisk inhängnad med hönsnät och låt den äta och sova där ute en period, utan den andra katten. Ett par veckor senare släpper du ut den och hoppas på det bästa. Den kommer högst troligt klara sig fint.
Jag bor på tredje våningen så tyvärr kan jag inte göra en inhägnad, då hade jag gjort det direkt!...Katterna har en stor, innätad balkong som de kan spana på så de har sett omgivningen bra och jag har varit ute med katten i sele tidigare även om det var ganska länge sedan nu.
Han har sett de närmaste omgivningarna, men problemet är att han är ganska rädd för folk och kommer kanske få panik när något oväntat händer och springa ut i vägen.
Jag håller med dig om att katter nog helst vill vara utomhus, vill bara inte att min mördarmaskin ska bli mördad själv...