Citat:
Vänster. Det är ett slappt begrepp som avser allt till vänster om mitten. Från mellanmjölkssossar via SD till autonoma anarkister - allt är "vänster". Det är bekvämt att kalla allt man inte gillar för något som är "vänster", utan att kvalificera vad man menar med det. Likadant görs med "höger".Var har jag uttalat någon avsmak för Didings upptåg? Det är förövrigt ingen konst enligt den normala konstdefinitionen. Och du anser tydligen att yttrandefrihet är ett brott eftersom svenska staten har beslagtagit tavlor på ett konstgalleri och dömt upphovsmannen till fängelse. Maktens medlöpare är den yttrandefrihetshatande vänstern som stod utanför konstgalleriet och skrek sina infantila ramsor och applåderade när polisen grep upphovsmannen. Samma vänster som även har överfallit Park ett antal gånger.
Jag vet inte vad du tycker om Didings konst, men du underkänner den som konst i alla fall. Både Park och Diding är provokatörer. Park tar emellanåt steg från provokation till lagbrott och det går inte att göra så mycket åt det. Skulle lagen om hets mot folkgrupp upphöra skulle Park hitta nya sätt att provocera på. Man kan bara gömma sig bakom "konstprojekt" fram till en punkt.
Du kanske är Dan Park, vad vet jag. Av din posthistorik att döma har du ett stort intresse för honom och hans rättsfall. Som vanligt med vänstervridna (som du är) så byter ni ämne i diskussioner. Diskussionen här handlar om Lasse Didings staty, inte Dan Park.
Yttrandefriheten har gränser. En av dessa beskrivs av lagen om hets mot folkgrupp och rättsfallen som på senare år varit aktuella. Principiellt har den inga gränser, men med frihet kommer ansvar och hetsar man mot andra har man brustit i det ansvaret.
Vad som är konst eller ej går inte att debattera. Det är subjektivt och vad någon kallar konst behöver inte betyda att det konsten innehåller är något den som tycker om den håller med om.