2024-06-07, 19:53
Medlem
Sqrbankens avatar
För en som inte bor i Malmö, ens besökt stället, så är bilden av staden densamma av en brakskit som visslar genom en djungel av ovårdat rövhår.

Minns hur en lokalpolitiker, sossesvin (naturligtvis), häromåren hyllade staden pga. S&P:s höga kreditrating. Oj vad jag skrattade. Rätt säker på att hon inte begrep hur en kreditmarknad fungerar inom en nationalstat.
Senast redigerad av Sqrbanken 2024-06-07 kl. 19:55.
Citera
2024-06-07, 20:24
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Tror du verkligen på det själv? Finns många mycket farligare städer och områden i Europa, speciellt i Belgien och Storbrittanien. Sen är det ju araber och pakis som skapat all kriminalitet i både Malmö, Bryssel, London.

Vad jag tror betyder ingenting.
Det har matats ut, till och med i msm-media, sista veckorna om att Sverige har 3 av världens farligaste städer, där Malmö är värst.
Har du bott under en sten sista veckorna eller??
Eller tror du "farligaste stad" i detta fall handlar om giftormar som slingrar runt i Malmös kloaker? Hur naiv får man bli?
Citera
2024-06-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Blattarna har väl tagit över hela Skåne och även Småland? Ystad, Karlskrona och Vaxjö var fulla av blattar när jag var där förra året. Tyckte det var så fruktansvärt jävla sorgligt att se men de ska ut ur vårt land vare sig de vill eller inte.
Vänta lite mer så att de hinner bli ännu fler. 👍
Citera
2024-06-07, 20:40
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Så jävla negativa ni är. Malmö har blivit en mycket lugnare stad de senaste 2-3 åren. Här händer inte mycket numera om man bortser från Rosengård.

Skulle tro att detta beror på att de flesta av dom stora gangstrarna sitter inne. Men det är bara vad jag tror. Har ingen insyn i den världen. Känner mig inte ett dugg rädd att gå ut på stadens gator efter mörkrets intåg längre.

Visst det finns många invandrare i Malmö. Malmö har alltid varit invandrartätt. Men man ska också ha i åtanke att de allra flesta går till jobbet varje morgon och lever ordnade liv.

Vad skulle till exempel sjukvården, bussföretagen, städfirmorna, taxiföretagen, hemtjänsten m.m gjort utan invandrarna. Det är tjänster som du och jag använder.

Sedan håller jag med om att rättsvårdande myndigheter måste fortsätta låsa in de som tillhör kriminella gäng.

De yrken du nämner hade vanliga svenskar tagit. Det har svenskar alltid löst själv. Men det går inte längre då lönerna blivit så dåliga att endast slavar tar dem. Slavar till svenskarna som vi importerat.
Men för att se det krävs det tydligen raketforskning, erfarenhet och ålder 👍
Citera
2024-06-07, 21:53
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Är det inte Limhamn som kallas för "Rosengård by the sea" numera?
Jo nu är det helt åt helvete. Limhamns Sjöstad har förstört hela Limhamn. Jag bor inte i Limhamn längre...
Citera
2024-06-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Så jävla negativa ni är. Malmö har blivit en mycket lugnare stad de senaste 2-3 åren. Här händer inte mycket numera om man bortser från Rosengård.

Skulle tro att detta beror på att de flesta av dom stora gangstrarna sitter inne. Men det är bara vad jag tror. Har ingen insyn i den världen. Känner mig inte ett dugg rädd att gå ut på stadens gator efter mörkrets intåg längre.

Visst det finns många invandrare i Malmö. Malmö har alltid varit invandrartätt. Men man ska också ha i åtanke att de allra flesta går till jobbet varje morgon och lever ordnade liv.

Vad skulle till exempel sjukvården, bussföretagen, städfirmorna, taxiföretagen, hemtjänsten m.m gjort utan invandrarna. Det är tjänster som du och jag använder.

Sedan håller jag med om att rättsvårdande myndigheter måste fortsätta låsa in de som tillhör kriminella gäng.
Haha, skulle de flesta invandrare gå till jobbet?? Eftersom majoriteten ALDRIG blir självförsörjande i Sverige(källa bla svenskt näringsliv) är det en omöjlighet.
Citera
2024-06-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
För en som inte bor i Malmö, ens besökt stället, så är bilden av staden densamma av en brakskit som visslar genom en djungel av ovårdat rövhår.

Minns hur en lokalpolitiker, sossesvin (naturligtvis), häromåren hyllade staden pga. S&P:s höga kreditrating. Oj vad jag skrattade. Rätt säker på att hon inte begrep hur en kreditmarknad fungerar inom en nationalstat.

Tror de flesta i tråden ärligt talat enbart varit i Malmö hela sitt liv och aldrig sett Sverige alternativt aldrig varit i Malmö och tror det ser annorlunda ut än övriga Sverige.

Alla jävla ställen jag besökt inom Sveriges gränser har sett likadant ut (får säga söder om typ Sthlm).

Egentligen aldrig känt mig otrygg i Malmö (bor här) tyckte personligen GBG var 20ggr värre där trodde jag att jag skulle bli påhoppad i varje gatuhörn.
Citera
2024-06-07, 22:00
Medlem
Henselons avatar
Har varit i Malmö två gånger på kort tid nu i år.
En trevlig stad, Centrum, Lilla Torg riktigt soft.

När man läser på Flashback så framstår ju Malmö som "Mordor" och skall endast besökas iförd
adekvat skyddsväst! Verkar något överdrivet!
Citera
2024-06-07, 22:00
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Än är inte den sista idioten född!

Sant för du är den.
Citera
2024-06-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
"Det ska bli skönt att lämna det här jävla landet"
Känns repliken igen från Sällskapsresan nr 1?
Och jag säger detsamma om Malmö stad.
Det var så in i helvete skönt att lämna denna stad och bosätta mig på annat håll.
Född i Malmö, verkat i Malmö men nu bara måste jag ut från denna helveteshåla.

Malmö en gång känd som "parkernas stad" för att nu stundstals bli känd som
en av många där gängkriminella i stort betsämmer över vad som ska hända.

Är det någon som haft samma levnadsöde och i princip tvingats att flytta så skriv och berätta.

Flyttade till Malmö 2016, älskar det lika mycket som när jag kom hit. Bästa staden i Sverige.
Citera
2024-06-07, 22:02
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffay.p
Sjukvården hade klarat sig alldeles utmärkt utan att behöva ta hand om alla tuffa kriminella blattar som skadas som egentligen borde köras till soptippen, inte till sjukhus.

Vad hade det med mitt inlägg att göra?
Citera
2024-06-07, 22:05
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Mycket text men faktumet kvarstår att svenskar är minoritet i Malmö.
Ska man bo i Malmö kan man lika bra bo i valfri stad utomlands. Samma känsla, rimligtvis lägra skatt och färre skjutningar.

Fel. Den senaste siffran jag såg var att det är cirka 30 procent invandrare i Malmö. Då pratar vi inkluderat andra och tredje generationsinvandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in