Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-05, 05:09
Medlem
Masingas avatar
Gång på gång så fintar de mig när jag försöker ta dem men de kommer alltid tillbaka och till slut så tar jag dem. Varför är de så dumma att komma tillbaka när de ser mig med tofflan i handen?
Citera
2024-06-05, 05:14
Medlem
OneTaps avatar
dom e efterblevna helt enkelt :P forskning har visat att en myggas IQ kan jämföras med en 2 månaders bebis =)
Citera
2024-06-05, 05:27
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
dom e efterblevna helt enkelt :P forskning har visat att en myggas IQ kan jämföras med en 2 månaders bebis =)
Läste det här The fly brain has about 300,000 neurons, compared to say a mouse, which has 75 million.
Citera
2024-06-05, 06:31
Medlem
brukstjacks avatar
Du är ingen naturlig fiende, dessutom har dom exceptionellt utvecklad reaktionsförmåga pga sina fasettögon vilket gör att dom vanligen har en god chans att undvika sina fiender. Dessvärre har väl inte evolutionen tagit höjd för tofflor än.
Citera
2024-06-05, 08:15
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Du är ingen naturlig fiende, dessutom har dom exceptionellt utvecklad reaktionsförmåga pga sina fasettögon vilket gör att dom vanligen har en god chans att undvika sina fiender. Dessvärre har väl inte evolutionen tagit höjd för tofflor än.
Människor är i största grad en naturlig fiende till flugor. Om du ser på kossor en het sommardag när de ligger ned så svärmar det av flygfän kring dem och kossorna bryr sig inte ett jota. Blir lite fel när man pratar om onaturliga fenomen i samband med biologiska varelser. En dammsugare är en onaturlig fiende till en fluga.
Citera
2024-06-05, 09:10
Medlem
Är inte flugor intelligentare än mygg i den meningen? Vet inte om det bara är som jag fått för mig men en mygga fortsätter svärma runt en trots upprepade mordförsök tills den är ihjälslagen. Den är målstyrd och kan inte frångå sitt uppdrag. En fluga som lyckas undgå toffeln ett par gånger försvinner tillfälligt iväg och är pain in the ass nån annanstans i nån minut innan den är tillbaka och blir dödad. Den är planlös och medveten om faror på ett annat sätt.
Citera
2024-06-05, 17:55
Medlem
Europes avatar
För speciellt myggor är det viktigt för honan att suga i sig blod för att få protein till äggen. Många stryker med, men på grund av den stora mängden myggor är det ändå många som klarar sig, samt då varje hona som klarar sig lägger runt 200 ägg per år, så blir det stor avkomma där honorna ärver samma beteende.
Citera
2024-06-05, 17:58
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Är inte flugor intelligentare än mygg i den meningen? Vet inte om det bara är som jag fått för mig men en mygga fortsätter svärma runt en trots upprepade mordförsök tills den är ihjälslagen. Den är målstyrd och kan inte frångå sitt uppdrag. En fluga som lyckas undgå toffeln ett par gånger försvinner tillfälligt iväg och är pain in the ass nån annanstans i nån minut innan den är tillbaka och blir dödad. Den är planlös och medveten om faror på ett annat sätt.

Jag brukar endast bli trakasserad av vissa små flugor som är extremt snabba och svåra att fånga. Många andra flugor är lätta att fånga, men brukar å andra sidan inte trakassera mig.
Citera
2024-06-07, 12:30
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Människor är i största grad en naturlig fiende till flugor. Om du ser på kossor en het sommardag när de ligger ned så svärmar det av flygfän kring dem och kossorna bryr sig inte ett jota. Blir lite fel när man pratar om onaturliga fenomen i samband med biologiska varelser. En dammsugare är en onaturlig fiende till en fluga.
Under flugans existens på jordklotet har nog väldigt få av dem strykt med pga fysiskt våld från människan jämfört med deras mer naturliga fiender så som grodan (eller myran då dom är larver).

Flugan har trots allt existerat i ungefär 200 miljoner år, jämfört med människans 200 000 år (eller c:a 3 miljoner om vi utgår från primater).

Nu för tiden dör säkert huvuddelen av dom på grund av besprutningar men det är ju än knappt ett ögonblick i dess historia.
Senast redigerad av brukstjack 2024-06-07 kl. 12:32.
Citera
2024-07-30, 04:46
Medlem
Pungsvings avatar
De känner sig missförstådda och vill kommunicera. Människan tar till våld för att det känns skönt.
Citera
2024-08-11, 13:23
Medlem
SnurreSnorremans avatar
De är så illa tvungna.
Myggor behöver ju blod för att producera ägg, och då är det bara att bita i det sura äpplet och utsätta sig för risken att bli smashad. Annars blir det inga barn gjorda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in