2024-05-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Stänger man inte av pedofiler och liknade lär man inte ens orka bry sig om detta

Saker som händer utanför själva fotbollen är en annan sak.

Minns i våras när några MFF-spelare lagt ut en bild på sina sociala medier som kunde tolkas som stöd till deras agent Cetinkaya. Spelarna var bortplockade följande match.
Citera
2024-05-30, 17:24
Medlem
analkings avatar
föreningen är att likna vid en kriminell klan
Citera
2024-05-30, 17:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Lol. Kriminellt?

Nej det är inte kriminellt att nämna det men däremot djupt osportsligt. Straffet borde bli avstängd utan lön i 3 månader.

Jo har är ju inte misstänkt för brott. Skulle väl vara uppvigling det om han gav fans som han visste skulle bråka insiderinformation.

Men blir intressant hur det hanteras sportsligt. 3 månader är kanske för lite. Beroende på hur hans inlägg kan tolkas kan det ju bli mycket längre.
Citera
2024-05-30, 18:00
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Såhär ..... sjukt klantigt hanterat av honom men i övrigt är detta inget uppseendeväckande eller förvånande. Det finns garanterat andra aktiva och f.d. aktiva svenska elitfotbollsspelare med väldigt goda kontakter med sina klubbars firmor och som gärna bjuckar på mer information än dom borde.

Klantigt hanterat av Pontus men .... thats it!

/#LOUDmouth#
Citera
2024-05-30, 18:36
Medlem
sodrastas avatar
#freeponne
Citera
2024-05-30, 18:54
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Aldrig gillat honom. Stöddig och har stora ADHD-vibbar.

Hoppas han blir avstängd för all framtid av SvFF.

Men troligen blir det bara en klapp på axeln och ett - "Gör inte om detta är du bussig."

Och den slutsatsen drar du när det är konstaterat att han inte gjort något kriminellt? Etik och moral, kanske? Men låt internutrefningen säga sitt innan du dömer.
Citera
2024-05-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Inget lär hända, han ses väl som någon form av gud hos förbundet då han har en lång landslagskarriär bakom sig och vände hem till Sverige fast han hade kunnat vara startspelare i City. (Enligt MFF-fans alltså)

Vad tänker du att förbundet skulle kunna göra? 🫢

Jävligt dumt av Ponne men knappast en förbundsfråga.
Citera
2024-05-30, 21:06
Medlem
Sixten00s avatar
Jag är inte ett dugg förvånad. Jag känner inte Pontus Jansson men i intervjuer framstår han både som dryg och korkad. Ingen ideal combo. Jag sa redan vid säsongsstarten att han är den enskilt största risken för MFF att missa guldet. Att utnämna en sådan svagbegåvad som lagkapten kan bara ta en väg.
Citera
2024-05-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jävligt klantigt av Ponne att stanna kvar i en sådan chatgrupp efter hemflytten men samtidigt är det den spelaren vi värvade hem, en med ena foten på plan och den andra i supporterledet och där det oftast är till fördel men ibland en nackdel. Han står över på lördag, sen är det uppehåll och saken kan blåsa över. Så vansinnigt stort är det ju knappast.
...och dessutom bidra aktivt i chatten.
Citera
2024-05-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Jag är inte ett dugg förvånad. Jag känner inte Pontus Jansson men i intervjuer framstår han både som dryg och korkad. Ingen ideal combo. Jag sa redan vid säsongsstarten att han är den enskilt största risken för MFF att missa guldet. Att utnämna en sådan svagbegåvad som lagkapten kan bara ta en väg.

Jag som trodde AC var lagkapten är väldigt förvirrad just nu?

Nästan så att jag känner att det är dumt att jag kommenterar saker jag inte har någon som helst koll på 😂

När slutade AC som kapten?
Citera
2024-05-30, 21:24
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jag som trodde AC var lagkapten är väldigt förvirrad just nu?

Nästan så att jag känner att det är dumt att jag kommenterar saker jag inte har någon som helst koll på 😂

När slutade AC som kapten?

AC är visserligen ordinarie lagkapten men han har ju inte varit med så mycket i år av kända skäl. Pontus är vice lagkapten och har i praktiken fungerat som ordinarie under större delen av säsongen. Och han är inte mindre obegåvad för det.

Hoppas du är mindre förvirrad nu.
Citera
2024-05-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
AC är visserligen ordinarie lagkapten men han har ju inte varit med så mycket i år av kända skäl. Pontus är vice lagkapten och har i praktiken fungerat som ordinarie under större delen av säsongen. Och han är inte mindre obegåvad för det.

Hoppas du är mindre förvirrad nu.

Så det du nu säger är att AC är officiellt lagkapten??
Men Ponne är officiellt lagkapten i din verklighet? Om AC och Ponne startar vem har kaptensbindeln?

Trots all din okunskap kan vi enas om en sak, Ponne är fan inte begåvad men detta brukar inte vara fotbollsspelares främsta egenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in