Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-24, 21:33
  #13
Medlem
Asystolis avatar
Jag har en synology DS213 NAS. Jag skulle vilja få videofiler från t.ex. senaste 24 timmarna lagrade på min server, och sedan givetvis möjlighet till rörelsedetektor och epostmeddelanden vid larm.

Någon som har tips på någon bra kamera med dessa funktioner/möjligheter?
Citera
2016-11-13, 01:23
  #14
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystoli
Jag har en synology DS213 NAS. Jag skulle vilja få videofiler från t.ex. senaste 24 timmarna lagrade på min server, och sedan givetvis möjlighet till rörelsedetektor och epostmeddelanden vid larm.

Någon som har tips på någon bra kamera med dessa funktioner/möjligheter?

Kolla Synologys hemsida, finns rätt bra listat över komplitabla kameror för deras system..
Citera
2016-12-17, 03:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nads
Någon jävel har knyckt verktyg från mig och flera bilar har varit vid huset när jag inte varit hemma. Nu fan måste jag börja bevaka mitt hem.
Är det någon som använder Ip kamera som bevakning just nu, som har lite tips?
Vad finns det för bra kameror som dessutom är billiga?
Den måste kunna filma i mörker och ha ett brett "synfält"
och kunna spela in då det händer något och inte alltid.
Sedan kommer den att sättas utomhus, jag kan ju själv bygga in den i en låda men om den redan tål väder och vind så är det ju bra.

Hejsan! Riktigt tråkigt att höra, tyvärr är dem riktigt fula dessa inbrotts tjuvar och väldigt fräcka i visa fall. Problemet med att ha en kamera ute är frost och kylan gör så att komponenter inte alls fungera under -2. Sen att den är sladdlös vet vi alla kyla gör så att batterier inte fungerar i minus grader. Där måste du ha en fotodetektor som är gjord för att vara ute. CCTV är onödig om den står och spelar in hela tiden utan rörelsedetektor för veta när det sker eller varnar dej. Genom en app i mobilen som man kan se i realtid eller mejl. Dessa kameror kostar väldigt mycket samt om du ska ha nightvision och med bra upplösning. Jag hade kopplat en rörelsedektor som är gjord för ute miljö och tål kyla och frost sen med kablar inte sladdlöst system för dem funkar inte ute!. Sen kopplat en ljudlarm som väcker området. Det är en lösning, men jag rekommenderar dej att kontakta en företag med säkerhet lösningar med larm som säljer produkter. Du måste förklara din situation till dem hur du har det där i detalj sen hittar dem en bra lösning. Kontakta inte larmförsäljare(Verisure,svenskalarm etc) det är larm för hemma inomhus miljö. För att lura okända människor att du är hemma när du är utomlands gör du genom köpa smartplugs kopplat med wi-fi till internet. Har själv det, har lagt schema för lampor och tv i huset dem tänts och släck från min app eller med ett schema. Ja kan gå in i min mobil och sätta på lampor eller stänga av lampor i appen, lägga in 1 veckas schema för lampor eller när ja ska ha mitt kaffe. Har jobbat med larm i några år och kan säga många människor har larm som tyvärr inte fungerar eller inte skyddar dem på fullt effektivt sätt. Många saker måste du tänka på när du ska ha ett larm just för dej. Alla hem och säkerhets aspekter ser annorlunda ut även planlösningar. Några frågor skriv till mej hjälper dej gärna, finns så många som väljer fel eller system som är så dåligt!
Citera
2016-12-18, 21:11
  #16
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaningen84
CCTV är onödig om den står och spelar in hela tiden utan rörelsedetektor för veta när det sker eller varnar dej. Genom en app i mobilen som man kan se i realtid eller mejl. Dessa kameror kostar väldigt mycket samt om du ska ha nightvision och med bra upplösning.

Kostar väldigt mycket? Vad dillar du om. Man måste ju inte köpa en "top of the line"-kamera för tusentals kronor, jag köpte en billig Escam från Kina för 300 spänn.
Den filmar vid rörelse, streamar till en app, larmar mig på mejl, filmar i bra 720p-kvalité både på dagen och på natten med nightvision, med mycket mer.
INGA problem vid minusgrader...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback