• 3
  • 4
2024-05-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Skulden är knuten till fordonet på så sätt att KFM kan utmäta fordonet för att betala av den tidigare ägarens skuld.

Källa finns i tråden.
Nu tror jag att du vimsar till det. Om du inte har försäkrat bilen kommer trafikförsäkringsföreningen att skicka en räkning denna skuld kommer att läggas på ägaren och inte bilen. Antar att du syftar på skatter som tråden egentligen handlar om innan någon började vimsa om just skuld till trafikförsäkringsföreningen vilket denna felaktigt påstod följer med bilen. Bara titta på valfritt avsnitt av Skuldfällan väldigt vanligt att dom har skulder till denna förening
Citera
2024-05-28, 22:35
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu tror jag att du vimsar till det. Om du inte har försäkrat bilen kommer trafikförsäkringsföreningen att skicka en räkning denna skuld kommer att läggas på ägaren och inte bilen. Antar att du syftar på skatter som tråden egentligen handlar om innan någon började vimsa om just skuld till trafikförsäkringsföreningen vilket denna felaktigt påstod följer med bilen. Bara titta på valfritt avsnitt av Skuldfällan väldigt vanligt att dom har skulder till denna förening

Jösses Ja, du har rätt. Missade att tråden gått OT.

2014:447 gäller skuld gentemot stat/kommun, givetvis inte försäkringar.
Citera
2024-05-29, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Det är det jag funderar på. Om det är bara betala eller om det kan finnas fodring hos fogden så man måste ta det med dem.

Du menar om det ligger ytterliggare skulder på bilen hos fogden??

Det du ser hos vägverket är der som ska betalas.. Men gör det enkelt..ring vägverket direkt istället..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in