2024-05-19, 21:28
Medlem
Jag ska förvara några saker åt en annan snubbe. Jag tänka därför att det skulle vara bra med kameror. Två stycken, ingen internetskit.

Hur svårt skulle detta vara. Jag har ritat upp en plan på vart kamerorna ska sitta samt vart alla sladdar ska dras. Jag har köpt en server som jag hade tänkt använda.

Detta är inomhus så ingen juridik inblandad. Någon som har gjort det själv
Citera
2024-05-19, 21:32
Medlem
De flesta gör väl det själv. Köper kameran, placerar den och är igång. Vad skapar problem för dig?
Citera
2024-05-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
De flesta gör väl det själv. Köper kameran, placerar den och är igång. Vad skapar problem för dig?

Jag tänker bara på hur det är med sparandet av materialet om någon skulle ta sig in. Kan det raderas? måste jag bygga något skåp för att förvara servern. Eller det kanske är enklare med kamror fast med SD kort. Hur länge varar dessa?
Citera
2024-05-19, 22:02
Medlem
Highfashions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerifieradPedofil
Jag tänker bara på hur det är med sparandet av materialet om någon skulle ta sig in. Kan det raderas? måste jag bygga något skåp för att förvara servern. Eller det kanske är enklare med kamror fast med SD kort. Hur länge varar dessa?

Du behöver ingen server..

Köp en kamera som du bara monterar med strömkabel som spelar in på SD kort. Om du har den inställd på rörelse-detektion så kommer den bara spela in så fort någon rör sig i utrymmet. Och således räcker ett 512GB minneskort långt.
Citera
2024-05-19, 22:35
Medlem
Mr.Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highfashion
Du behöver ingen server..

Köp en kamera som du bara monterar med strömkabel som spelar in på SD kort. Om du har den inställd på rörelse-detektion så kommer den bara spela in så fort någon rör sig i utrymmet. Och således räcker ett 512GB minneskort långt.

Problemet med där är ju att om den inbrytande ser kameran och bestämmer sig för att sno/förstöra denna så försvinner allt material från e.v inbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av VerifieradPedofil
Jag ska förvara några saker åt en annan snubbe. Jag tänka därför att det skulle vara bra med kameror. Två stycken, ingen internetskit.

Hur svårt skulle detta vara. Jag har ritat upp en plan på vart kamerorna ska sitta samt vart alla sladdar ska dras. Jag har köpt en server som jag hade tänkt använda.

Detta är inomhus så ingen juridik inblandad. Någon som har gjort det själv

Jag skulle ta en titt på ZoneMinder. Borde vara ganska enkelt om du har lite koll på Linux och att lösningen är open source är alltid ett plus i min bok. Har aldrig satt upp det själv men det verkar passa dina krav.
Citera
2025-03-18, 22:40
Medlem
Finns enkel lösning med arlo och minneskort i basen som man kan gömma undan lite.
Har för mig man kan konfigurera upp en sådant system utan uppkoppling mot internet men kanske säkrast att kolla med dom som säljer den i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in