• 3
  • 4
2024-09-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Lättkränkta white trash-apor till poliser som inte kan hantera att en vanlig medborgare har synpunkter på hur de parkerar sina bilar. Situationen hade aldrig ens blivit ett problem om det inte var så vanligt att poliser numera rekryteras från samhällets absoluta bottenskikt.

Jag har själv sett hur poliser ställer sina bilar mitt framför butiksentrén när de ska in och handla något på kvällen.

Håller med till 100%. Den polisen var definitivt lättkränkt och så agressiv. Sjukt obehagligt att dem här människorna får bli poliser nu, i takt med att kraven sänks märker man att helt sjuka människor kommer in på polishögskolan.
Citera
2024-09-11, 21:03
Medlem
Polisen skulle aldrig göra så mot nån gängkriminell från tex Rinkeby, de ger sig bara på ensamma oftast fyllon eller ungdomar som väger typ 50kg.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Skärp dig…
Killen omhändertogs inte för att han bad polisen att inte stå på cykelbanan, utan för att han under en god tid betett sig som en idiot och käftat mot polisen och blivit mer och mer upprörd fast poliserna var helt lugna.

Menar du att poliser bara ska ta att folk käftar emot och inte följer det polisen uppmanar dem att göra…? Och att sådant eskalerande käftande och motstånd ska få fortgå och den av polisen tilltalade ska få göra som denne vill…?

Denna händelse hade extremt lätt kunnat undvikas genom att killen hållit sig lugn och gjort precis som polisen sa han skulle göra, låtit dem kolla honom och vad han hade etc, utan att protestera och härja.

Polisen har faktiskt rätt att kontrollera folk på olika sätt om de kan få misstanke om nåt som inte är enligt lagar och regler, t ex om nån uppför sig på ovanligt eller annorlunda.

Det finns ju dessutom de som helt avsiktligt går in för att provocera poliser, bara för att jävlas, filmar och sen gnyr i klass med fotbollsspelare för minsta reaktion/aktion från polisen när de agerar efter lång provokation och personen inte gör som de säger.
Dessa individer som provocerar poliser är idioter, likväl som de som inte fattar att man generellt sett ska åtlyda det polisen säger man ska göra.

Att det sen finns en och annan polis som gör fel är som det är, de är människor de med och inte robotar.
Men i de allra flesta fall så blir det inga problem om vi gör som polisen säger.
Citera
2024-09-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Polisen skulle aldrig göra så mot nån gängkriminell från tex Rinkeby, de ger sig bara på ensamma oftast fyllon eller ungdomar som väger typ 50kg.

Du verkar ha problem att se och tolka verkligheten…
Redan i den video som tråden handlar om så ser vi att det inte direkt är en ungdom, att personen väger klart över 50kg etc

I princip varenda dag så plockar polis runt om i Sverige ner allehanda mer eller mindre aggressiva typer, och bojar dem. Även idioter från gäng…. Alla över 50 kg.
Citera
2024-09-12, 16:53
Medlem
Oj överlevde han det, måste göra ont i hans ömma ego
Citera
2024-09-12, 18:54
Medlem
Faltas avatar
Jag brukar inte försvara poliser. Men killen står faktiskt och bröstar sig ganska länge. Högljudd och offensiv, jag önskar att det fanns en längre video på polisnytt. Någonstans måste polisen dra gränsen. Det som stör mig är att jag har sett orten killar brösta sig och kommit undan utan att bli gripna.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in