• 1
  • 2
2024-05-16, 07:39
Bannlyst
https://webm.red/view/qd3t.webm

Träning i all ära, men hur mycket spelar genetiken roll för rumpan? Om vi nu tar kvinnor där det är vanligare att träna rumpan, så kan merparten inte få en lika liten och tight rumpa som hon i videon oavsett hur mycket de tränar, eftersom de har "fel" genetik.

De flesta som tränar rumpan gör det för att få den rundare, inte mindre. Har jag fel?

Går det att få en lika liten och tight rumpa som hon i videon enbart genom träning?
Var går gränsen för vad träning kan åstadkomma, och hur stor roll spelar träning kontra genetik?
Citera
2024-05-16, 07:42
Du kan aldrig punktträna bort fett utan bara gå ner i vikt rent generellt i omvänd ordning såsom du lade på dig fettet. Träning kan endast göra din rumpa större. Vad tight är en fråga för definition. Genetiskt finns det en hel uppsjö olika gener som avgör sig form och storlek på bland annat rumpan.
Citera
2024-05-16, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granaattiomena
Du kan aldrig punkt träna bort fett utan bara gå ner i vikt rent generellt i omvänd ordning så som du lade på dig fettet. Träning kan endast göra din röv större. Vad tight är en fråga för definition.
Det var så jag också tänkte. Är man född med en stor rumpa kan man inte göra den mindre med träning, korrekt?
Citera
2024-05-16, 07:45
Medlem
Man har ju en grundfigur. Bara 8% av kvinnor har timglasform t.ex, har du inte det kan du aldrig få de kurvorna utan avancerad operation. En del är päronformade, en del rektangulära osv.

Scrolla ner så ser du.

https://www.healthline.com/health/wo...-common-shapes
Citera
2024-05-16, 07:47
Citat:
Ursprungligen postat av Dumblatte
Det var så jag också tänkte. Är man född med en stor rumpa kan man inte göra den mindre med träning, korrekt?
Självklart kan inte muskelfibrerna i en rumpa göras mindre genom träning. Vissa s.k. snabba muskelfiber som volymmässigt tar större plats kan ändras till fler långsamma endast minimalt över tid men storleken på röven kan inte förminskas genom träning.

Muskelfibrers tillväxt kallas hypertrofi och kan i extremfall eventuellt även bli hyperplasi där de blir fler men det är bortom all rimlighet att anlägga som en tro i någon riktning vad gäller träning.
Senast redigerad av granaattiomena 2024-05-16 kl. 07:54.
Citera
2024-05-16, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Man har ju en grundfigur. Bara 8% av kvinnor har timglasform t.ex, har du inte det kan du aldrig få de kurvorna utan avancerad operation. En del är päronformade, en del rektangulära osv.

Scrolla ner så ser du.

https://www.healthline.com/health/wo...-common-shapes
Så hur mycket kan man åstadkomma med exempelvis lunges som väl ändå får ses som det effektivaste sättet att träna rumpan?
Citera
2024-05-16, 08:01
Medlem
Majblommenegers avatar
Den amerikanska fettoröven är inte genetiskt betingad, utan ett resultat av stort intag av dextros, isoglukos, fröolja och stärkelsepulver under lång tid. Omvänt får man då en smärt röv av en annan diet, inte av träning.
Citera
2024-05-16, 09:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Är en liten, tight rumpa något genetiskt?

Det kan det nog vara skulle jag vilja påstå. T.ex. min 50-åriga kärrings arsle har så länge jag känt henne varit stenhårt och stått rakt ut. Nuförtiden löptränar hon iofs men det gjorde hon inte när jag träffade henne för typ 10 år sen.

Arslet i TS är för övrigt ett degarsle.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-05-16 kl. 09:21.
Citera
2024-05-16, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Arslet i TS är för övrigt ett degarsle.
Kul att jag fått en stalker på Flashback.

Tjejen i ts är det perfekta exemplet på en liten tight rumpa, men hon är också det perfekta exemplet på att man måste födas med den – det går inte att träna så att den blir så där liten och tight.
Citera
2024-05-16, 09:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Tjejen i ts är det perfekta exemplet på en liten tight rumpa, men hon är också det perfekta exemplet på att man måste födas med den – det går inte att träna så att den blir så där liten och tight.

Måste ju bara få dig att förstå att det där arslet inte är så att säga tight. Och eftersom du inte begriper det så är väl förklaringen till det att du förmodligen aldrig har haft en kärring med tajt röv.

Tråden är väl för övrigt inte så dum, byt bara röv i TS.
Citera
2024-05-16, 10:58
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Haha nej det är verkligen inte ett perfekt exempel på en tight rumpa. Den där röven är otränad..

Säger inte att den är ful. Den är bara väldigt, VÄLDIGT långt ifrån tight
Citera
2024-05-16, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Måste ju bara få dig att förstå att det där arslet inte är så att säga tight. Och eftersom du inte begriper det så är väl förklaringen till det att du förmodligen aldrig har haft en kärring med tajt röv.

Tråden är väl för övrigt inte så dum, byt bara röv i TS.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Haha nej det är verkligen inte ett perfekt exempel på en tight rumpa. Den där röven är otränad..

Säger inte att den är ful. Den är bara väldigt, VÄLDIGT långt ifrån tight
Är ni goa båda två heller? Klart den är liten och tight. Hur får ni den till att INTE vara tight? Eller trollar ni bara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in