2025-01-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Kanske använder sig av ombud? Han har ju sagt några gånger att han alltid gått segrande ur det han företagit sig, eller nått liknande (kommer inte ihåg exakt i detalj). Budskapet, i en mycket allvarlig video han gjorde för en tid sedan, var att man skulle ta han på allvar. så man kanske måste börja kolla posten noga, inte svara på okända nummer, samt kolla i nyckelhålet innan man öppnar dörren fortsättningsvis

Den målsägande (AA) måste naturligtvis infinna sig till en rättegång han själv begärt. Hur skall du som svarande annars kunna ställa frågor till honom? Du har naturligtvis rätt att förhöra den som anser att du förtalat honom. Det kommer handla om enskilt åtal eftersom ingen åklagare kommer ta i det här. Åklagare bryr sig som regel inte om förtal och förtal faller inte inom ramen för allmänt åtal, dvs det kommer krävas ett enskilt åtal. Om AA väcker enskilt åtal och sen inte ens bemödar sig om att dyka upp till rättegång kan du sova tryggt eftersom det då finns noll chans att du blir fälld.

När det gäller såna här internetbrott gäller det för övrigt att neka, neka, neka. Du vet inte vem som har skrivit det där under det nicket och även om inlägget gjordes med ditt ip-nummer var det inte du som satt vid tangentbordet. Flashback lämnar inte ut ip-nummer till någon dåre från Halland som ringer och frågar vem jahavabra är och även om han skulle få ut det från Flashback måste han sen vända sig till operatören för att få ut uppgifterna.

Sen skriver du att AA menar att han skall tas på allvar. Det gäller ju även omvänt. Vem vet hur random flashbackare skulle reagera om en svettande gris helt plötsligt stod utanför dörren och viftade med ett papper.
Citera
2025-01-05, 16:40
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det verkar få som har skrivit i hans kommentarsfält. Om man skulle skriva till dom som skriver till han. Ser AA det då?

Han ser det och raderar din kommentar innan hela fisen hunnit komma ut.
Citera
2025-01-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den målsägande (AA) måste naturligtvis infinna sig till en rättegång han själv begärt. Hur skall du som svarande annars kunna ställa frågor till honom? Du har naturligtvis rätt att förhöra den som anser att du förtalat honom. Det kommer handla om enskilt åtal eftersom ingen åklagare kommer ta i det här. Åklagare bryr sig som regel inte om förtal och förtal faller inte inom ramen för allmänt åtal, dvs det kommer krävas ett enskilt åtal. Om AA väcker enskilt åtal och sen inte ens bemödar sig om att dyka upp till rättegång kan du sova tryggt eftersom det då finns noll chans att du blir fälld.

När det gäller såna här internetbrott gäller det för övrigt att neka, neka, neka. Du vet inte vem som har skrivit det där under det nicket och även om inlägget gjordes med ditt ip-nummer var det inte du som satt vid tangentbordet. Flashback lämnar inte ut ip-nummer till någon dåre från Halland som ringer och frågar vem jahavabra är och även om han skulle få ut det från Flashback måste han sen vända sig till operatören för att få ut uppgifterna.

Sen skriver du att AA menar att han skall tas på allvar. Det gäller ju även omvänt. Vem vet hur random flashbackare skulle reagera om en svettande gris helt plötsligt stod utanför dörren och viftade med ett papper.

Jo det ligger väl mycket i det. Nu är jag inte orolig personligen, och skulle jag verkligen ha för avsikt att skada någon via ett chattforum (sen kan ju han tycka att jag redan gjort/gör det), så finns det mängder med verktyg och strategier för att sopa igen spåren (eller undvika att ens lämna några, som ett IP nummer), vilket jag självklart hade använt mig av i så fall.
Okey, med tillräckliga kunskaper, medel och resurser så går kanske även det att spåra, men då vill det nog till nått extraordinärt i brottskalan för att det ska bli aktuellt då det lär kosta multum.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-05 kl. 16:54.
Citera
2025-01-05, 17:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Jo det ligger väl mycket i det. Nu är jag inte orolig personligen, och skulle jag verkligen ha för avsikt att skada någon via ett chattforum (sen kan ju han tycka att jag redan gjort/gör det), så finns det mängder med verktyg och strategier för att sopa igen spåren (eller undvika att ens lämna några, som ett IP nummer), vilket jag självklart hade använt mig av i så fall.
Okey, med tillräckliga kunskaper, medel och resurser så går kanske även det att spåra, men då vill det nog till nått extraordinärt i brottskalan för att det ska bli aktuellt då det lär kosta multum.

AA har inte ens blivit förtalad och han har inte polisanmält något. I så fall så skulle han visa upp något form av pappersbevis från polismyndigheten.

AA är bara en bluff rakt igenom. Hans filmer blir bara mer och mer osammanhängande. Typ som han pratar utan ett manus eller någon typ av förberedelse.

Hans aktiesiffror visar också att dom är påhittade så det ska synas att han tjänar 60 tusen per månad.
Citera
2025-01-05, 17:07
Medlem
Citat:

Hans aktiesiffror visar också att dom är påhittade så det ska synas att han tjänar 60 tusen per månad.

Sant. Visa upp printscreen från depån, liksom. Det är bara någon som har nåt att dölja som går omvägen via ett kalkylblad.
Citera
2025-01-05, 19:31
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
. Typ som han pratar utan ett manus eller någon typ av förberedelse.
.
Så är det👍 som jag sagt tidigare: jag tror inte han försöker scamma! Han bara pladdrar om allt och ingenting, det finns ingenting att ta på eller att lära sig!
Citera
2025-01-05, 19:36
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Sant. Visa upp printscreen från depån, liksom. Det är bara någon som har nåt att dölja som går omvägen via ett kalkylblad.

I den sammanställning han gör för medlemmar visar han avkastning och uttag. Han påskinar inte på något sätt att det går bra för honom. 2024 gav hans aktieaffärer +122K före uttag men resultat efter uttag var -318K.
Jag tror inte han ljuger om sina affärer, det har ju framgått länge att han hade tur i coronadippen, sen går det kass. Dock fortsätter han spendera pengar som om han skulle kunna prestera som det år det gick som bäst.
Citera
2025-01-05, 19:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Så är det👍 som jag sagt tidigare: jag tror inte han försöker scamma! Han bara pladdrar om allt och ingenting, det finns ingenting att ta på eller att lära sig!

Scamma är ju vad andra uppfattar det som. Han vill bara sälja pratfilmer där han funderar och kommer inte fram till något, trots 30 minuter film där han på slutet nämner vad som har hänt.

Minns en film där han sa att något har hänt. "Något på kanalen...jaaa...vad är det som aktieanalytikern tänker på???Jaaaa...vad kan det vara?"

Det tog 10 minuter innan han förklarade att han har fått 2 miljoner visningar. Sedan åt han tårta och sa att han hade lyckats. Nästa film så hade han gått back 100 tusen på en dag.
Citera
2025-01-05, 20:46
Medlem
Då dök det upp ÄNNU en video

Såklart ska alla kunna se den för detta är ju från 2024
Citera
2025-01-05, 21:13
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixmax

Vad det nu har med saken att göra? Han uppger att han blivit utsatt för brott och därför inte vill publicera sig för icke medlemmar, som vanligt så ljuger han.
Citera
2025-01-05, 23:44
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixmax

Ingen vid det här laget är väl förvånad över att det sipprar ut nya videos för pöbeln.
Den fortsatta publiceringen av gratis innehåll kan undergräva betalande kunders uppfattning om det "exklusiva" värdet i det prenumerationsbaserade innehållet.
Det är inte osannolikt att antalet offentligt tillgängliga videor överstiger antalet bakom betalvägg.
Citera
2025-01-06, 09:27
Medlem
watcher1970s avatar
Senaste videon innehöll inga siffror i bild utan bara prat. Jobbigt att försöka hitta ”guldkornen”, men tydligen säger han att han har 160 betalande medlemmar på Aktieanalytikern YouTube och ca 100 på Patreon.
Inte dåligt- ca 26000. :- per månad!
Och reklamintäkterna från YouTube hamnar på 227.000 för -23 och ca 100.000 mer för -24.
Alltså ca 27.000:-per månad.

Trots all brottslighet så har han firat stora triumfer som Aktieanalytiker. Han har fått de högsta tittarsiffrorna någonsin och de högsta reklamintäkterna. Och ser man siffrorna så förstår man att hans arbete ger cash.

Tycker det är obegripligt att han stänger ned ”gratiskanalen” och mer eller mindre tar bort reklamintäkterna. Hans medlemmar lär ju inte heller växa då det får anses vara en liten sekt bakom betalväggen- hur skall nya tittare lockas dit?

Tror antalet medlemmar kommer sjunka kraftigt om han inte hittar på något uppseendeväckande eller spännande- vad nu det skulle vara. Han lovar att prata mera om pension och frågor runt detta- ett ämne som kanske inte direkt hetsar upp de lite yngre.

AA hävdar att alla kloka fattar att 99 spänn inte är en utgift utan en investering- undrar hur länge medlemmarna kommer vara trogna sin läromästare. Tror inte 2025 blir någon stor framgång för honom vare sig för reklampengar eller medlemspengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in