Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-29, 09:07
Citat:
Ursprungligen postat av zader
Svettigt i bastun idag.

Nobia -12%
Hexa: -4%

Ha ha! Jag tänkte precis skriva samma sak. Hans guldkorn verkar inte ha levererat så bra rapporter idag.
Märkligt!
Citera
2025-04-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Ha ha! Jag tänkte precis skriva samma sak. Hans guldkorn verkar inte ha levererat så bra rapporter idag.
Märkligt!

Skräll som vanligt, haha!

Vad tror vi, blir det tvångsförsäljningar?
Citera
2025-04-29, 09:17
Citat:

Bra fråga. Det är ju ett rejält ras, men belåningsgraden är lägre nu. Och det har ju generellt gått ganska bra på sistone. Efter fem års aktiehandel så verkar han till slut faktiskt ha fattat att det inte är så bra att vara maxbelånad när man sitter med mestadels små skräpbolag, i en lågkonjunktur.
Han kanske klarar sig, då Hexatronic nästan har hämtat sig till nollstrecket nu.
Citera
2025-04-29, 09:21
Medlem
Citat:
Bra fråga. Det är ju ett rejält ras, men belåningsgraden är lägre nu. Och det har ju generellt gått ganska bra på sistone. Efter fem års aktiehandel så verkar han till slut faktiskt ha fattat att det inte är så bra att vara maxbelånad när man sitter med mestadels små skräpbolag, i en lågkonjunktur.
Han kanske klarar sig, då Hexatronic nästan har hämtat sig till nollstrecket nu.

Värre i Nobia. Ah blir en spännande uppdatering när han väl vaknar vid 15 tiden?
Senast redigerad av zader 2025-04-29 kl. 09:24.
Citera
2025-04-29, 09:25
Citat:
Fortfarande -4% i hexa, värre i Nobia. Ah blir en spännande uppdatering när han väl vaknar vid 15 tiden?

Hos mig visar Hexan +0,62% i skrivande stund, men den går ju upp och ner som en jojo.
Det vill till att han vaknar i vanlig tid, och inte tar sovmorgon till börsen har stängt, då kanske det blir tvångsförsäljning.
Citera
2025-04-29, 09:28
Medlem
Citat:
Hos mig visar Hexan +0,62% i skrivande stund, men den går ju upp och ner som en jojo.
Det vill till att han vaknar i vanlig tid, och inte tar sovmorgon till börsen har stängt, då kanske det blir tvångsförsäljning.

Ah verkade som den inte visade rätt när jag kollade Han vaknar väl alltid någon timma innan börsen stänger och sitter o jäser lagom till öppningen i USA.
Citera
2025-04-29, 09:49
Medlem
Nobia och Hexatr är jämnstora innehav värdemässigt (i vart fall för en vecka sedan) för AA, men en hygglig del av Nobia-innehavet finns i de obelånade portföljerna.
Citera
2025-04-29, 10:12
Medlem
Som jag varnat för denna gubbe som leker expert. Väljer bolag som rasat pga av en anledning och kommer fortsätta rasa.

Folk har gått på de och förlorar massvis med pengar.

Nu är det väl ändå kört för AA ?
Citera
2025-04-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Nobia och Hexatr är jämnstora innehav värdemässigt (i vart fall för en vecka sedan) för AA, men en hygglig del av Nobia-innehavet finns i de obelånade portföljerna.

Elux, Volvo Car, Husqvarna, Humble, Nobia, ja listan kan göras lång när dom fallande knivarna bara fortsätter att falla och falla
Professorn och AA borde kanske börja titta på kvalitetsbolag med bra momentum istället? Eller börja använda sig av stop loss som ett minimum av money managment ? Detta sagt i all välmening
Och Ericsson2002, som vi inte vet vad han äger, fortsätter att hylla aktiechefens gud och skrattar åt oss på Loserville som får ta emot käftsmäll efter käftsmäll då vi är losers hela bunten
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-29 kl. 10:21.
Citera
2025-04-29, 10:30
Medlem
Ett annat gott råd jag vill ge AA och CO är att studera insynshandeln.
Nobia t.ex har inte haft några insiderköp att tala om på väldigt länge, trots att kursen letat sig ner till allt lägre nivåer.
Säger såklart inte allt, men ger ändå vissa indikationer som är värt att ta i beaktande innan ett investeringsbeslut ska tas.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-29 kl. 10:33.
Citera
2025-04-29, 10:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Vilket trams, det är ju bara ringa bilskroten så hämtar dom några skrotbilar.

Nollsummespel för beg Lotus är skrotbilar de också.
Citera
2025-04-29, 10:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Det ligger i korten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in