Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-08-13, 18:11
  #1
Medlem
Axons avatar
Efter alla dessa påhopp från en liten klen skara på FB känns de så bittert att fortsätta skriva.

Ena stunden tänkte jag bara lägga ner allt men jag har fått mkt beröm och personliga medelanden som fått mig att fortsätta.

Jag kommer dock från och med nu inte att svara på några inlägg under axonets muskelskola då detta bara leder till massa diskutioner som ej rör ämnet i fråga.

Dom som gillar min muskelskola är välkommna att fortsätta läsa den men personer som enbart läser den för att försöka vinna respekt hos andra på FB har inget för de för jag kommer ej svara på era taskiga inlägg ang. mig och mitt sätt att skriva.

Jag är ledsen om jag brusat upp och försökt försvara mig i vissa diskutioner men nu är de slut på de. Låt barnen va i sandlådan så skriver jag om sånt ni är intresserade av.

Mvh Axon
Citera
2006-08-13, 18:14
  #2
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Efter alla dessa påhopp från en liten klen skara på FB känns de så bittert att fortsätta skriva.

Ena stunden tänkte jag bara lägga ner allt men jag har fått mkt beröm och personliga medelanden som fått mig att fortsätta.

Jag kommer dock från och med nu inte att svara på några inlägg under axonets muskelskola då detta bara leder till massa diskutioner som ej rör ämnet i fråga.

Dom som gillar min muskelskola är välkommna att fortsätta läsa den men personer som enbart läser den för att försöka vinna respekt hos andra på FB har inget för de för jag kommer ej svara på era taskiga inlägg ang. mig och mitt sätt att skriva.

Jag är ledsen om jag brusat upp och försökt försvara mig i vissa diskutioner men nu är de slut på de. Låt barnen va i sandlådan så skriver jag om sånt ni är intresserade av.

Mvh Axon

Hej! Träningsamatör här. Jag tar inte min träning så vetenskapligt hit och dit utan kör mina baspass som det passar mig. Men spännande läsning du skrev i alla fall. Får jag fråga, hur har folk kritiserat dig, eller vad är det för påhopp? Mvh Julian
Citera
2006-08-13, 18:30
  #3
Medlem
Axons avatar
Strunt samma, saken är den att jag har fått rådet från såväl moderatorer som vanliga medlemmar att inte besvara dom inläggen som ej rör ämnet.

/Axon
Citera
2006-08-13, 19:51
  #4
Medlem
Jag har inte läst tråden i fråga, men Axon verkar ibland vara lite för hård mot folk som inte tränar rätt eller alla musker. Försök vara lite mer ödmjuk, Axon. Vi är inte i militären här.
Citera
2006-08-13, 19:55
  #5
Medlem
Anteeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candide
Jag har inte läst tråden i fråga, men Axon verkar ibland vara lite för hård mot folk som inte tränar rätt eller alla musker. Försök vara lite mer ödmjuk, Axon. Vi är inte i militären här.

Ungefär den känslan jag också har om Axon. Man märker att han har tränat och läst en hel del om träning men jobba lite på ödmjukheten
Citera
2006-08-13, 20:55
  #6
Medlem
yo. tycker dina inlägg har varit intressanta att läsa. Ta inte kritiken så hårt bara. skit i vad dom andra dryga nissarna skriver.

bra initiativ till att skriva muskelskolan iaf!!
Citera
2006-08-13, 21:04
  #7
Medlem
macoholics avatar
Håller till viss del med förgående talare. Hur som helst, om du skriver på FB så måste du förstå att folk kommer kritisera din syn på saker och ting - sen är det som sagt upp till dig om du väljer att svara dessa inlägg eller inte. Mitt tips: svara inte!

Hur som helst, kul att du lägger upp artiklar, men gör det med lite ödmjukhet och kalla dig inte den med mest kunskap på FB, för det vet du ingenting om.

Simma lugnt.
Citera
2006-08-13, 21:25
  #8
Medlem
LD50s avatar
Tycker det är beundransvärt att du ens orkar försöka skapa lite "riktiga" träningstrådar här inne. Ser gärna att du fortsätter även om jag inte har läst igenom alla "skol-trådarna" (tror vi har liknande kunskap/utbildning). Som du redan har förstått så måste du ignorera den största delen av svaren du får...
Keep it up!
Citera
2006-08-13, 21:28
  #9
Medlem
Hej igen Axon, hoppades att vi kunde fortsätta vår diskution i den vänliga ton som hållts tidigare och att du inte ser detta som varken påhopp eller kritik. Enbart ett upphov till en diskution, som är det huvudsakliga syftet med forum.

Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag har läst att muskeln vid stretching inte förlängs utan att man tål smärtan man orksakar i det smärt känsliga periostet tror jag de heter.

En längre muskel har ju mindre korsbryggor, aktiv och myosin kan glida fritt utan att "klibba fast". En välstretchad muskel är oftast längre och starkare än en kort och ostretchad muskel = min erfarenget men du kanske har upplevt något annat hos dina klienter?

Återigen vill jag belysa att detta är vad jag läst, alltså inte alltid tillförlitlig fakta, men jag kommer så gott jag kan återge källa.

Från "Rörelseapparatens anatomi" av Finn Bojsen-Moller:

"Den cellulära enheten i skelettmuskulaturen är muskelfibern, som är 50-150 um(måttenhet) i diameter och mellan några mm upp till cirka 10 cm lång"

Och enligt min kunskap kan inte en muskel vara kortare eller längre än vad naturligt givet?

Jag har inga empiriska studier att nämna då jag inte har några "klienter". Men däremot vetenskapliga som säger att stretching ökar risken för överträning. Olyckligtvis har jag ingen källanvisning.

Återigen, tack för en bra tråd.
Citera
2006-08-13, 23:34
  #10
Medlem
Corpzes avatar
Keep up the good work, gillar dina artiklar. Skit i vad de andra säger om det inte är konstruktiv kritik som berör dina artiklar!
Citera
2006-08-14, 00:44
  #11
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candide
Jag har inte läst tråden i fråga, men Axon verkar ibland vara lite för hård mot folk som inte tränar rätt eller alla musker. Försök vara lite mer ödmjuk, Axon. Vi är inte i militären här.

Sant jag ska tänka på de.

/Axon
Citera
2006-08-14, 00:45
  #12
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteeee
Ungefär den känslan jag också har om Axon. Man märker att han har tränat och läst en hel del om träning men jobba lite på ödmjukheten

Jo de e sant jag ska jobba på den. Den behövs.

/Axon
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback