2024-05-09, 01:07
Medlem
StreetFlashs avatar
Vila i Frid
Citera
2024-05-09, 05:36
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Kan vara hård träning i kombination med någon sorts grov förkylning, man vill hålla uppe rutinerna och fortsätta optimera sin utveckling.. Tror det är någorlunda vanligt bland fotbollspelare t.ex.

Jag fick hjärtinflammation i samband med feber/förkylning och fysisk ansträngning för länge sen...tror det var för att jag promt skulle med ut och anstränga mig istället för att lyssna på kropp och sinnens signaler att vila...hade jag kört på hårt hade det nog kunnat gå värre.

Hur yttrar sig något sådant. Vad kände du av det?
Citera
2024-05-09, 07:37
Medlem
En go gubbe som va i Färjestad ett tag och gjorde inte bort sig precis, va omtyckt av alla, skojade mkt. Jätte tråkigt. Och jag har hört från hyfsad säker källa att han dog av sömnapné som kan drabba precis vem som helst.

Vila i frid Alex och tack för allt
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-05-09 kl. 07:41.
Citera
2024-05-09, 09:34
Medlem
Sömnapné är väl snarare regel än undantag för bodybuilders. Hockeyspelare. Offseason. Jag tänker satsning på snabb kvalitativ viktuppgång, med allt vad det innebär.
Citera
2024-05-09, 11:26
Medlem
faquarls avatar
Vila i frid!
Citera
2024-05-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
En go gubbe som va i Färjestad ett tag och gjorde inte bort sig precis, va omtyckt av alla, skojade mkt. Jätte tråkigt. Och jag har hört från hyfsad säker källa att han dog av sömnapné som kan drabba precis vem som helst.

Bra försök troll. Läs några sidor bak så har en mycket nära släkting kommenterat att han valde och avsluta livet.
Citera
2024-05-09, 12:30
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88

Sömnapné är inget man dör av. Det är någon man mår dåligt av lång tid och kan bli deprimerad och kaputt i kroppen av men inte död.
Citera
2024-05-09, 15:41
Medlem
Sömnapne och slutligen självmord, är det tesen?
Citera
2024-05-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lannas
Fruktansvärt tråkigt. Tycker jag ser relativt ofta att unga elitidrottsmän dör oförklarligt, vad beror detta på? :-/
Långvarig hjärtmuskelinflammation utan symtom är en vanlig orsak. De tränar hårt med infektion, kroppen hinner aldrig läka!
Citera
2024-05-09, 17:37
Medlem
HGs avatar
Var det självmord?
Citera
2024-05-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Sömnapné är inget man dör av. Det är någon man mår dåligt av lång tid och kan bli deprimerad och kaputt i kroppen av men inte död.

Däremot kan man få stroke av sömnapne. Tog hand om en gubbe på sjukan för några år sedan som hade fått stroke till följd av sömnapne men han led av fetma som är en riskfaktor. Tror på självmord i detta fallet
Citera
2024-05-09, 22:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubbjubb
Dödsorsak hängning. Han befann sig under helgen hos släktingar i Sverige. På söndag morgon påträffades han död i skogen av förbipasserande. Så ni kan sluta spekulera och låta familjen sörja denna tragiska händelse i fred.
Väldigt tråkigt att en så ung människa väljer att ta sitt liv
Hjälp finns att få. Ge inte upp hur dåligt ni än mår.

Vila i Frid
Senast redigerad av Timeout 2024-05-09 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in