• 1
  • 2
2024-05-04, 20:04
Medlem
FrokenSnusks avatar
Vem kan denna kriminalvårdare vara? Äkta kärleksromans eller någon form av stalking?

Citerar lite från GD:
Citat:
3 maj 2024 12:00
En anställd inom Kriminalvården och en häktad kvinna misstänks ha haft en relation.
Det uppdagades när myndigheten fick brev skrivna från den intagna adresserade till den anställda.
– Att vi skulle ha kontakt på det här sättet stämmer inte, svarar den anställda.

Kvinnan skrev även till privatpersonen att hon och den kvinnliga anställda hade ”en form av relation”.
Ett av breven inleddes med ”Älskade NN” (vårdarens namn). Hon fortsatte brevet och skrev att hon har tagit emot alla hjärtans dag-kortet från den anställda. Hon avslutar ett annat brev med ”puss älskade”.

Men i ett brev till kvinnan skrev avsändaren att hen tänker på henne dagligen och saknar hennes ”fina ansikte och skratt”. Redan innan breven blev kända hade kollegor till den anställda, som då jobbade på häktet, reagerat på att hon spenderade mycket tid med den intagna kvinnan på ett sätt som ansågs obefogat.

När den anställda kallades till samtal nekade hon till att ha en otillbörlig relation med den häktade kvinnan eller att hon hade fått brev. Hon nekade även till att ha skrivit brev till den intagna:
– Att vi skulle ha kontakt på det här sättet stämmer inte. Jag vet inte om hon är arg på mig eftersom jag skulle sluta och om hon försöker ge igen på det här sättet, säger kvinnan.

Den anställda gjorde även flera dataslagningar på den häktade kvinnan, även efter att hon bytt jobb.
– Jag medger att slagningarna inte varit tillåtna och det tar jag på mig. Men när man har jobbat med en klient under en längre tid så vill man följa upp hur domen blev. Av ren nyfikenhet helt enkelt.

Efter att den före detta vårdaren kallats till samtal kontaktade hon också tidigare kollegor och undrade ”vem som hade tjallat”. Den intagna kvinnan flyttades senare till ett annat häkte. Därifrån skrev hon ett nytt brev. Bland annat: ”äntligen kan jag skriva till dig hjärtat”.

https://www.gd.se/2024-05-03/misstan...rdare-i-gavle/
Citera
2024-05-04, 20:09
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Kvinnan skrev även till privatpersonen att hon och den kvinnliga anställda
En kvinnlig kriminalvårdare och en kvinnlig häktad alltså? Kvinna plus kvinna? Lesbiskt vill säga.

Jag minns att på 90-talet fanns det en manlig plit på häktet som var väldigt närgången mot manliga häktade, han var inte populär.
Citera
2024-05-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Om jag någonsin ser en kvinna arbeta inom kriminalvården, som ordningsvakt, som militär, som polis eller som domare - så vet jag att hon fått sin position genom att hora ut sig mer än någon någonsin gjort tidigare. Seriöst, detta har uppdagats om och om igen säkert 5 gånger bara i Maj, och vi är 4 dagar in...

Myndigheterna är infilterat av knarkare och gäng. Inte undra på att gängen vinner.
Herregud...vi är ca 40% kvinnor inom kriminalvården...
Citera
2024-05-04, 22:14
Medlem
Citat:
Om jag någonsin ser en kvinna arbeta inom kriminalvården, som ordningsvakt, som militär, som polis eller som domare - så vet jag att hon fått sin position genom att hora ut sig mer än någon någonsin gjort tidigare. Seriöst, detta har uppdagats om och om igen säkert 5 gånger bara i Maj, och vi är 4 dagar in...

Myndigheterna är infilterat av knarkare och gäng. Inte undra på att gängen vinner.
Ja, för du det är ju verkligen varenda kvinnlig anställd det gäller.
Herregud..
Citera
2024-05-04, 22:19
Medlem
Citat:
Över 50% verkar det som iallafall.
Det tvivlar jag starkt på och du har heller inget belägg för den siffran.
Men kolla här däremot, jävla bra anstalt för de intagna

https://nypost.com/2023/03/13/18-wom...-with-inmates/
Citera
2024-05-04, 23:18
Medlem
Alla som suttit nån gång har sett otillbörliga relationer mellan intagna o kvinnliga vakter det är ett stort problem som naturligtvis inte människor som jobbar på berörd myndighet vill erkänna. Det är äckligt tycker jag att bjuda ut sin mus till intagna men ändå sker det o knappt som dom ens döljer det
Citera
2024-05-05, 23:01
Medlem
HBOLLs avatar
Kvinnliga poliser som inleder sexuella relationer med skjutglada invandrare och nu detta ut med namnen.nu
Citera
2024-05-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Alla som suttit nån gång har sett otillbörliga relationer mellan intagna o kvinnliga vakter det är ett stort problem som naturligtvis inte människor som jobbar på berörd myndighet vill erkänna. Det är äckligt tycker jag att bjuda ut sin mus till intagna men ändå sker det o knappt som dom ens döljer det
Och hur går dessa "möten" till menar du. Kriminalvårdare jobbar aldrig ensamma.
Citera
2024-05-06, 17:26
Medlem
Bushido-95s avatar
Jobbar hon vid häktet i stan (polishuset) eller häktet ute vid anstalten (Bomhus)?
Citera
2024-05-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Jobbar hon vid häktet i stan (polishuset) eller häktet ute vid anstalten (Bomhus)?

det jag fick till mig var att hon tidigare arbetat på häktet i stan, ovanpå polishuset. och sedan bytt till Frivården, som det står i artikeln. för hon hade tydligen gjort sökningar där, antar att de använder samma system
Citera
2024-05-07, 14:22
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Om det är ett u som gäller så finns det inte mycket info att finna..
Citera
2024-05-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkinsuperstar
Och hur går dessa "möten" till menar du. Kriminalvårdare jobbar aldrig ensamma.

Haha sitter dom flera stycken vid uppföljning osv? Nej det är inga problem för dumma brudar att få gangster ballle på kåken lr ses på permission är oxå ganska vanligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in