Citat:
Ursprungligen postat av
Clownfysik
Går den där att ha i stan? Jag fattar ju att det går men hur är en sån där att bara köra asfalt med. Läser man på deras sida så pratar de mest om terrängcykling, men jag lär aldrig ge mig ut på någon skogsled direkt.
Har ingen erfarenhet av elcyklar så jag undrar om det där är en vettig hoj rent allmänt? Den ser ren och snygg ut tycker jag. Det står att batteriet är integrerat, menar man då att det inte går att ta loss från cykeln? Hur laddar man den, en kabel som man stoppar in någonstans eller? Hur lång tid tar det att ladda en elcykel och hur långt kommer man på en laddning? Är det en ”kina” cykel som kommer packa ihop efter 2 år?
Som jag skrev ovan har jag en Haibike mtb med likartad Yamahamotor, kör jag inte på max assistans kommer jag närmare 10 mil/laddning, tar väl 6-8 timmar att ladda, batteriet är infällt i ramen bakom en lucka med lås och laddas genom en kontakt på ramen. Grymma hydrauliska skivbromsar.
Vill man ha lite bättre fart (inställbar över 25 km/tim, min är inställd på 44 km/tim) är det fixat på 10-15 min med
https://www.elcykeltrim.se/yamaha-1/