2024-04-26, 21:44
Medlem
Hittar inte mycket information om denna händelse. Den f.d. kommundirektören påstår att det är en orimlig hetsjakt och överväger en förtalsanmälan, medans kommunen även de tycks fundera på en polisanmälan.

Citat:
Enligt visselblåsarutredningen kring Värmdös tidigare kommundirektör Cecilia Lejon har hennes agerande varit ”uppenbart olämpligt och medfört betydande skada för kommunens anseende och ekonomi”.
– Jag motsätter mig det som står och vinklingen som syftar till att försvara uppsägningen av mig, skriver Cecilia Lejon i en kommentar.

Mycket av det material jag hittat är antingen bakom betalväggar i lokala blaskor eller handlingar som inte offentliggjorts. Konstigt nog verkar inte riksmedia ha uppmärksammat händelsen mer än en kort notis hos SR.

Ett säkerhetsföretag (?) har anlitats för att ta fram en rapport: https://www.varmdo.se/arkiv/aktuella...46be3ab67.html

En samling fler artiklar (många bakom betalvägg dessvärre, så svårt att skapa sig en uppfattning):
Vad ska man tro på? Är det sura politiker eller ligger det någon substans bakom anklagelserna och uppsägningen?
Citera
2024-05-05, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drennan
Hittar inte mycket information om denna händelse. Den f.d. kommundirektören påstår att det är en orimlig hetsjakt och överväger en förtalsanmälan, medans kommunen även de tycks fundera på en polisanmälan.

Mycket av det material jag hittat är antingen bakom betalväggar i lokala blaskor eller handlingar som inte offentliggjorts. Konstigt nog verkar inte riksmedia ha uppmärksammat händelsen mer än en kort notis hos SR.

Ett säkerhetsföretag (?) har anlitats för att ta fram en rapport: https://www.varmdo.se/arkiv/aktuella...46be3ab67.html

En samling fler artiklar (många bakom betalvägg dessvärre, så svårt att skapa sig en uppfattning):
Vad ska man tro på? Är det sura politiker eller ligger det någon substans bakom anklagelserna och uppsägningen?

Det finns en utredning gjord av en extern utredare där det tydligt framgår att Cecilia Lejon genom att strunta i LoU har kostat kommunen miljontals kronor extra samt att hon genom sitt agerande tillfogat kommunen ”betydande skada”. Det hon håller på med nu är att försöka försvara sitt varumärke - sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in