2006-08-12, 22:27
Bannlyst
Det är visst bara på sommaren det blir röda märken på näsan som kan göra ont, så man ser en del med olika skydd mellan. Blir huden extra irriterad av värmen, hur kan det botas och förebyggas?
Citera
2006-08-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Linström
Det är visst bara på sommaren det blir röda märken på näsan som kan göra ont, så man ser en del med olika skydd mellan. Blir huden extra irriterad av värmen, hur kan det botas och förebyggas?

Fick tipset av en kompis att smörja in gummistöden med hudkräm. Visst, det blev bättre men inte helt bra.
Citera
2006-08-12, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mindfield
Fick tipset av en kompis att smörja in gummistöden med hudkräm. Visst, det blev bättre men inte helt bra.
Kanke bättre på näsan och till natten, jag ska prova.
Citera
2006-08-13, 02:36
Medlem
bjornebarns avatar
Jag har haft glasögon ända sedan jag var tre år, men det där känner jag inte igen :/
Citera
2006-08-13, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag har haft glasögon ända sedan jag var tre år, men det där känner jag inte igen :/
Kanske är vi som började som vuxna och inte var vana.
Citera
2011-04-15, 18:55
Medlem
Pasiphaes avatar
Fick glasögon för några veckor sen. Är 29 år. Får glasögonmärken bara efter någon kvarts användning. Så otroligt irriterande. Finns det inga sätt för att bli av med dom?
Citera
2011-04-15, 20:39
Medlem
spoilers avatar
Prova att byta sadlarna till annan modell/annat material. Skaffa lättare glasögon vid nästa byte.
Citera
2011-04-25, 14:14
Medlem
Christopheruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn

har haft sen jag var 4 och får heller inga märken :P kanske för att jag har haft ganska lätta bågar genom åren iofs
Citera
2011-04-25, 14:23
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Gå till optikern och få byglarna justerade.
Citera
2011-04-25, 14:27
Medlem
dunias avatar
ett tips är att använda det där genomskinliga plåstren de har på apoteket för munsår, det funkar faktiskt, vet dock ej vad de heter..
Citera
2011-04-25, 15:01
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
ett tips är att använda det där genomskinliga plåstren de har på apoteket för munsår, det funkar faktiskt, vet dock ej vad de heter..
Compeed kanske?
Citera
2011-04-25, 15:38
Medlem
dunias avatar
yes
hur kan man glömma det namnet hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto