2024-11-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Ja, vad tror du själv? Det är ofta barn och barnbarn som ser till de gamla. Diverse jämnåriga Tiktok polare lär vara borta på ålderns höst.
4B rörelsen generellt är riktigt patetisk då man går på "män" fastän man har ingen aning om hur dessa män har röstat. Många kvinnor har också röstat på Trump, men som heterosexuell kvinna är det säkert lätt att låta bli och ligga med andra kvinnor.

Så antingen har man barn och barnbarn. Eller så har man TikTok-polare? Vad är det som säger att barn och barnbarn kommer ha koll när man blir äldre? De kan ju ha fullt upp med sina liv. Och i vår globala värld så kanske de inte ens bor i samma land som mamma och pappa/mor och farföräldrar.

Har du inte riktigt genuina polare? Sådana som ringer och som vill ses? Sådana som oroar sig och skulle börja undra om du inte svarade? Kvinnor har iaf. i regel ett gäng sådana vänner. Jag är övertygad om att dessa 4B-kvinnor också har det. Annars vore det ju svårt för dem att gå just 4B. De vet att de inte kommer vara ensamma, även om de väljer bort män och barn ur sina liv. Vännerna kommer de även hinna med mer, när de inte har familj. Vänskapen kommer vara lättare att vårda.

Och bara så att du vet: jag är varken MGTOW eller 4B. Jag har en partner som jag är väldigt lycklig med och vi har två fantastiska barn ihop! Barn är livet! Men jag räknar liksom inte med att mina barn ska vara några "förälder-vakter" åt mig när jag blir gammal och grå. Och ja: det blir svårare att hålla kontakt med polare på samma sätt när man har familj. Så jag räknar inte heller med att mina polare kommer hålla koll på mig när jag blir äldre. Så kanske blir det en sådan som mig, som blir sittandes där i fåtöljen och hittas av det unga paret? Medans både MGTOW och 4B upptäcks på en gång (av sina nära vänner), innan ens likstelheten infunnit sig. Vem vet?
Citera
2024-11-10, 13:30
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det hade blivit en underbar Monty Phyton sketch!

Och du har gått MGTOW för att feminismen har "vunnit" i Sverige (vilket ni manosfär-snubbar alltid deklarerar är fallet, att feminismen är "statsmakten" osv).
Du har politiska skäl som gör att du bojkottar kvinnor.
4B-rörelsen har politiska skäl till att bojkotta män.

Du (som är MGTOW) är i så fall samma skrott och korn som 4B-rörelsen, fast du försöker blunda stenhårt för det själv. Så kallar du 4B-rörelsen för parasiter, så tja. Då är du själv också en parasit, eftersom du är MGTOW.

Same, same. Som sagt.

Vad du inte förstår är att jag inte är mer repressentativ för mgtow, än någon annan mgtow.
Jag är politisk. Mgtow är det inte

Mgtow har funnits i tusentals år och har i sin essens varit exakt den samma, vilket genom tiderna ter sig väldigt olika. Helt beroende på vad som händer med den individuella mannen som väljer att gå sin väg.
Som alla andra män gick jag mgtow före jag hade en susning om något som kallas mgtow.
Det är en process i en destruktiv värld, helt oberoende av politik.

4b är toxiskt äckliga kärringar som i grupp avser straffa män i sin närhet för att de själva är så uppenbart toxiska att tidigare givna supportar vänt dem ryggen.

Fortsätt gärna att försöka misskreditera mgtow... resultatet blir bara kontraproduktivt.
Se bara hur bra det har gått för er med era försök till radikaltoxisk kontroll
Citera
2024-11-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag bor i Sverige. Jag lider inte ett dugg.

Citat:
Men blir det inte en liten märklig önskan från din sida? Jag antar att de kvinnor som nobbar dig sexuellt är svenskor? Och de kvinnor som lider nu, är amerikanskor. Tänker du då på något vis att dessa amerikanska kvinnor teleporterar sitt lidande, så att det är just de svenska kvinnor som har nobbat dig sexuellt, som kommer få lida? Lite sci-fi, sådär?

Är det så här ni mentalt ska hantera de kommande åren? "Vi bor i Sverige, det där är USA och har inget med oss att göra"

Här fortsätter vi med woke, feminism, mångkultur, massinvandring etc. etc. in absurdum. Allt med trenden i övriga västvärlden pekar i en helt annan riktning. Ni har sett era glansdagar. Att nobbas av 4B-kvinnor får väl ses som en komplimang skulle jag anta. Bra att de förknippas med 'B', för det är ju vad de är.
Citera
2024-11-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Vad du inte förstår är att jag inte är mer repressentativ för mgtow, än någon annan mgtow.
Jag är politisk. Mgtow är det inte

Mgtow har funnits i tusentals år och har i sin essens varit exakt den samma, vilket genom tiderna ter sig väldigt olika. Helt beroende på vad som händer med den individuella mannen som väljer att gå sin väg.
Som alla andra män gick jag mgtow före jag hade en susning om något som kallas mgtow.
Det är en process i en destruktiv värld, helt oberoende av politik.

4b är toxiskt äckliga kärringar som i grupp avser straffa män i sin närhet för att de själva är så uppenbart toxiska att tidigare givna supportar vänt dem ryggen.

Fortsätt gärna att försöka misskreditera mgtow... resultatet blir bara kontraproduktivt.
Se bara hur bra det har gått för er med era försök till radikaltoxisk kontroll

4B har också alltid funnits. Har alltid funnits kvinnor som väljer bort dejter, giftemål och barn och sex. För att få ha frihet. Som sagt: MGTOW och 4B-rörelsen har klockrena likheter. Och det är du som svärtar ner MGTOW, genom att svärta ner 4B-rörelsen, jag speglar bara ditt nedsvärtande av dessa snarlika rörelser, varav du tillhör den ena.

Jag tillhör i övrigt varken 4B eller MGTOW. Jag har en partner och barn. Så det är väl snarare du (med ditt MGTOW) som är den "radikaltoxiska" av oss två i så fall, utifrån ditt eget synsätt.
Citera
2024-11-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Är det så här ni mentalt ska hantera de kommande åren? "Vi bor i Sverige, det där är USA och har inget med oss att göra"

Här fortsätter vi med woke, feminism, mångkultur, massinvandring etc. etc. in absurdum. Allt med trenden i övriga västvärlden pekar i en helt annan riktning. Ni har sett era glansdagar. Att nobbas av 4B-kvinnor får väl ses som en komplimang skulle jag anta. Bra att de förknippas med 'B', för det är ju vad de är.

Läs om, läs rätt.
Citera
2024-11-10, 14:11
Medlem
Citat:
4B har också alltid funnits. Har alltid funnits kvinnor som väljer bort dejter, giftemål och barn och sex. För att få ha frihet. Som sagt: MGTOW och 4B-rörelsen har klockrena likheter. Och det är du som svärtar ner MGTOW, genom att svärta ner 4B-rörelsen, jag speglar bara ditt nedsvärtande av dessa snarlika rörelser, varav du tillhör den ena.

Jag tillhör i övrigt varken 4B eller MGTOW. Jag har en partner och barn. Så det är väl snarare du (med ditt MGTOW) som är den "radikaltoxiska" av oss två i så fall, utifrån ditt eget synsätt.

Hahaha...men fortfarande ingen likhet ditt mentala luder.
Lycka till med dina subhumana analyser.
Citera
2024-11-10, 14:22
Medlem
Citat:
Hahaha...men fortfarande ingen likhet ditt mentala luder.
Lycka till med dina subhumana analyser.

Lycka till med att fortsätta svärta ner 4B-rörelsen samtidigt som du själv tillhör dess manliga motsvarighet MGTOW. Lycka också till med att fortsätta blunda för de uppenbara likheterna mellan de två rörelserna.

Det är lite som om MUF skulle svärta ner moderaterna... Och samtidigt blunda stenhårt för att de har i princip samma mål och av princip samma värderingar osv.

Så som sagt: lycka till.
Citera
2024-11-10, 14:25
Medlem
MrMarios avatar
Feministiska rörelsen dog ut runt 2010.
4B i USA består av ett antal blekfeta blåhåriga tokskallar they/them. Det är bara fånigt att det blir stora tidningsrubriker av var och varannan icke-händelse. Ungefär som när gammalmedia trodde att kvinnorna i USA skulle göra revolution genom att rösta på Harry i "hemlighet" för deras "farliga konservativ män".
Citera
2024-11-10, 14:29
Medlem
Citat:
Lycka till med att fortsätta svärta ner 4B-rörelsen samtidigt som du själv tillhör dess manliga motsvarighet MGTOW. Lycka också till med att fortsätta blunda för de uppenbara likheterna mellan de två rörelserna.

Det är lite som om MUF skulle svärta ner moderaterna... Och samtidigt blunda stenhårt för att de har i princip samma mål och av princip samma värderingar osv.

Så som sagt: lycka till.

Jag behöver inga lyckönskningar, jag skapar det själv. Dessutom åldras jag som vin.

Såg att din regimmedia sorterade vad som liknar en pogrom i Amsterdam, under sport.
Ni klara inte ens av att tala om de enklaste humana ämnena. Ni kan inte lyckas, inte ens med turen på er sida.

Lycka till, ni behöver det.
Citera
2024-11-10, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Kvinnors rättigheter har med alla att göra.

Sen vet jag inte vem du inbillat dig att jag är eller vilka åsikter du tror jag står för. Mångkultur och woke är det sannerligen inte iallafall.

Du som svensk kommer inte bli nobbad av några 4B kvinnor, som sagt fenomenet uppstod i Sydkorea (där kvinnor är kraftigt diskriminerade) och har nu spridit sig till USA där mödradödligheten redan börjat öka.
Citera
2024-11-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnors rättigheter har med alla att göra.

Sen vet jag inte vem du inbillat dig att jag är eller vilka åsikter du tror jag står för. Mångkultur och woke är det sannerligen inte iallafall.

Du som svensk kommer inte bli nobbad av några 4B kvinnor, som sagt fenomenet uppstod i Sydkorea (där kvinnor är kraftigt diskriminerade) och har nu spridit sig till USA där mödradödligheten redan börjat öka.

Du menar kvinnors rättigheter att få avsluta ett liv på grund av att man inte kan ta eget ansvar för vad man släpper in mellan benen? I Sverige utförs ca 35 000 aborter per år, det är över 100 000 ofödda barn vart tredje år. Med tanke på att vi är färre svenskar i Sverige idag jämfört med 1980 och vi i praktiken står inför en populationskollaps i hela västvärlden så blir det ett allvarligt samhällsproblem att vi inte har återväxt i vår population. Att använda abort som preventivmedel och på bred front leka boss girls som inte tillför någonting kollektivt håller inte för samhället i stort. Vill vi överleva som folkgrupp och land så är det dags att rulla tillbaka kvinnors rättigheter hela vägen tillbaka till rösträtten.
Citera
2024-11-10, 18:12
Medlem
Citat:
Jag behöver inga lyckönskningar, jag skapar det själv. Dessutom åldras jag som vin.

Såg att din regimmedia sorterade vad som liknar en pogrom i Amsterdam, under sport.
Ni klara inte ens av att tala om de enklaste humana ämnena. Ni kan inte lyckas, inte ens med turen på er sida.

Lycka till, ni behöver det.

Vad spelar det för roll huruvida du åldras som vin? Du har ju gått MGTOW, där gör ditt vin-åldrande föga nytta.

Du har ingen aning om vad jag läser för media. Amnestypress kallas förmodligen dock inte för "Regimmedia".

Detta är vad jag tar del av när det kommer till besluten om abortförbud i flera delstater i USA. Och det gör att jag förstår att vissa kvinnor väljer att gå 4B, för att undvika graviditet och risken att kanske rentav dö på kuppen/inte få vård vid missfall etc.

https://www.amnesty.se/aktuellt/usa-abortforbud-och-restriktioner-kranker-de-manskliga-rattigheterna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in