Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-04-11, 09:53
Medlem
paradispolisens avatar
Ska på bröllop i maj, är dessa to much för ett vanligt svenskt bröllop i kyrka? Festen efteråt ska vara i någon lokal i närheten.

https://www.bubbleroom.se/p/goddiva/...axi-dress-nude

https://www.bubbleroom.se/p/bubblero...ling-gown-gold

Och vilken är i så fall finast?
Citera
2024-04-11, 09:56
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Tycker 1 är bäst, tror inte att det är too much men det beror såklart på hur traditionella de andra gästerna är...
Citera
2024-04-11, 09:59
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Tycker 1 är bäst, tror inte att det är too much men det beror såklart på hur traditionella de andra gästerna är...

Oki tack.

Alltså brudparet är ett rätt tråkigt par när det kommer till kläder och fest haha.. har sett hennes klänning och jag kommer typ outshine her. Funderar ärligt på att ta en tråkigare klänning än dessa två jag tycker om mest bara för att hon ska få glänsa. Är en rätt nära vän till mig som gifter sig.
Citera
2024-04-11, 10:00
Medlem
Det beror ju på klädkoden som gäller.
Vilken klädkod står på inbjudan?
Citera
2024-04-11, 10:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Ska på bröllop i maj, är dessa to much för ett vanligt svenskt bröllop i kyrka? Festen efteråt ska vara i någon lokal i närheten.

https://www.bubbleroom.se/p/goddiva/...axi-dress-nude

https://www.bubbleroom.se/p/bubblero...ling-gown-gold

Och vilken är i så fall finast?
Om du vill se ut som ett billigt fnask så blir det bra.
Citera
2024-04-11, 10:02
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Det brukar vara lite risky att outshinea bruden, sen funderar jag på om man ska satsa på lite somrigare om det är i Maj...
Citera
2024-04-11, 10:04
Medlem
Reverend.Camdens avatar
1 är finast och är väl inte alls för mkt.

Vet inte varför du använder "svenne" men det är tydligt att du använder det i negativ bemärkelse såsom att bröllopet skulle vara väldigt vanilj och tråkigt.
Tycker inte plaggen du valt ut på något sätt skulle vara så exotiska att de inte skulle platsa på en svensk tillställning. Varför ens bry sig om vad andra har på sig eller tycker?
Citera
2024-04-11, 10:04
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Oki tack.

Alltså brudparet är ett rätt tråkigt par när det kommer till kläder och fest haha.. har sett hennes klänning och jag kommer typ outshine her. Funderar ärligt på att ta en tråkigare klänning än dessa två jag tycker om mest bara för att hon ska få glänsa. Är en rätt nära vän till mig som gifter sig.

Generalfel. Ingen kvinna ska försöka "outshine" bruden på hennes bröllop. Har din "vän" ingen stil så får du klä ner dig.
Citera
2024-04-11, 10:08
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Level100s
Det beror ju på klädkoden som gäller.
Vilken klädkod står på inbjudan?

”Sommarfin”..
Mina alternativ kanske inte är så somriga dock, kanske får tänka om.
Men tror det kommer vara kavajnivå liksom.
Citera
2024-04-11, 10:09
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Om du vill se ut som ett billigt fnask så blir det bra.

Haha seriöst? Dom var väl inte fnaskiga..?
Hade varit så spännande om du länkade en klänning till mig du tycker passar på bröllop som inte är fnaskig haha.
Citera
2024-04-11, 10:10
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Generalfel. Ingen kvinna ska försöka "outshine" bruden på hennes bröllop. Har din "vän" ingen stil så får du klä ner dig.

Aa i guess. Älskar dock när tillfällen kommer man få klä upp sig ordentligt. Men detta är väl inget sånt kanske.
Citera
2024-04-11, 10:11
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
1 är finast och är väl inte alls för mkt.

Vet inte varför du använder "svenne" men det är tydligt att du använder det i negativ bemärkelse såsom att bröllopet skulle vara väldigt vanilj och tråkigt.
Tycker inte plaggen du valt ut på något sätt skulle vara så exotiska att de inte skulle platsa på en svensk tillställning. Varför ens bry sig om vad andra har på sig eller tycker?

Aa bröllopet lär nog bli lite tråkigt och vanilj. Om du mötte brudgummen skulle du förstå haha.

Brukar inte bry mig men på just bröllop så tycker jag det spelar roll. Då kan man inte göra hur som helst och hur man vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in