2024-12-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Det är ingen fara min vän!

Jo, jag vet att om man döms till brott så kan det påverka om man får jobba kvar eller ej.
Det tar jag som självklart att alla vet, men så är kanske inte fallet?
På de ställen jag varit på så har man fått beskriva ganska ingående den bisyssla man har.
Jag tror inte något han gör är direkt skäl för att få repressalier.
Varken det han gör eller säger är ju egentligen något som påverkar hans arbete enligt mig. Jag misstänker att du tänker annorlunda?

Nja, vi står nog inte så långt ifrån varandra teoretiskt. Vad du menar med "repressalier" är lite oklart.

Personligen, anser jag inte att ett så kallat "medvetandegöra-samtal är" en "repressalie", det är nog mest, enligt mig, enbart ett "samtal". Det som är intressant att ta upp i ett sådant samtal skulle vara exempelvis: hur han hanterar personuppgifter i sina videos, planerar han att göra fler videos som slarvar med personuppgifter(GDPR) om helt okända människor? Och den viktigaste frågan: kan man lita på att Simon, i sitt arbete, inte publicerar känslig information om de personer som han enligt anställningsavtalet har till uppgift att stödja och hjälpa?

Alldeles oavsett om "bisysslan" (om man nu kan säga YT är en sådan), är godkänd eller inte: det jag menar är att vissa videos som hen publicerar möjligen riskerar att skada förtroendet mellan VÄP och arbetsgivaren.

En dialog handlar det alltså om. Jag har aldrig påstått att hen borde förlora sitt arbete på grund av sina videos. Endast att det kan påverka förtroendet mellan arbetsgivare och anställd.

Ha en GOD jul! Och en GOD fortsättning!
Citera
2024-12-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Nja, vi står nog inte så långt ifrån varandra teoretiskt. Vad du menar med "repressalier" är lite oklart.

Personligen, anser jag inte att ett så kallat "medvetandegöra-samtal är" en "repressalie", det är nog mest, enligt mig, enbart ett "samtal". Det som är intressant att ta upp i ett sådant samtal skulle vara exempelvis: hur han hanterar personuppgifter i sina videos, planerar han att göra fler videos som slarvar med personuppgifter(GDPR) om helt okända människor? Och den viktigaste frågan: kan man lita på att Simon, i sitt arbete, inte publicerar känslig information om de personer som han enligt anställningsavtalet har till uppgift att stödja och hjälpa?

Alldeles oavsett om "bisysslan" (om man nu kan säga YT är en sådan), är godkänd eller inte: det jag menar är att vissa videos som hen publicerar möjligen riskerar att skada förtroendet mellan VÄP och arbetsgivaren.

En dialog handlar det alltså om. Jag har aldrig påstått att hen borde förlora sitt arbete på grund av sina videos. Endast att det kan påverka förtroendet mellan arbetsgivare och anställd.

Ha en GOD jul! Och en GOD fortsättning!
Jaha, då är jag med vad du menar. Men som jag sa tidigare så tror jag inte arbetsgivaren bryr sig just i detta fall.
God fortsättning på dig med.
Citera
2024-12-24, 08:20
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Försökt titta, men går inte. Klarar inte ADAH-youtubers som konstant måste dampa.
Vill ha lugn och ro, denna är för intensiv.
Citera
2024-12-28, 04:07
Medlem
Är han påverkad av något i sin senaste video?! 5 minuters typ mobbing, maskerat som "humor", naturligtvis. Stirrigare person får man leta efter...
Citera
2025-01-09, 20:57
Medlem
Gav hans senaste video en chans av någon anledning. Klarade hela 25 minuter innan jag fick stänga ner. Hans dravel och förminskning av bipolär sjukdom fick det att koka i mig. Kanske för att det inte är första gången han pratar om psykisk ohälsa på ett extremt okunnigt sätt. Enligt honom är det bara att ta ansvar, ta medicin och gå och prata med någon. Ska hälsa det till min bipolära vän som tog livet av sig förra året.
Senast redigerad av GossipGirl 2025-01-09 kl. 21:02.
Citera
2025-01-20, 20:25
Medlem
Senaste videon nämner han sin bror som sitter på livstid... Någon som vet för vad eller har info?
Citera
2025-01-20, 20:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Luckychica
Senaste videon nämner han sin bror som sitter på livstid... Någon som vet för vad eller har info?

Har för mig att det är för mord.
Citera
2025-01-20, 22:32
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckychica

Gäller detta mord:

(FB) Oskarshamn: Mord på Ulf Sandberg (2022-09-23)
Citera
2025-01-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Gäller detta mord:

(FB) Oskarshamn: Mord på Ulf Sandberg (2022-09-23)
Han borde göra satir om hans bror.
Citera
2025-01-20, 23:10
Medlem
B´stards avatar
Tydligen är de inte blodssläkt:

"Nej. Simon är inte halvbror med Kim. Men Simons halvbröder är halvbröder med Kim"

Vilket förklarar varför han heter "Halvorsen" men är född efter Simon. (Simons halvbröder heter Halvorsen)

Simon ville väl bara skrämma upp den där tiktoktjejen att hon ska inte försöka hänga ut hans familj, och då passar det väl att göra den här Kim till "lillebror"
Citera
2025-01-20, 23:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Tydligen är de inte blodssläkt:

"Nej. Simon är inte halvbror med Kim. Men Simons halvbröder är halvbröder med Kim"

Vilket förklarar varför han heter "Halvorsen" men är född efter Simon. (Simons halvbröder heter Halvorsen)

Simon ville väl bara skrämma upp den där tiktoktjejen att hon ska inte försöka hänga ut hans familj, och då passar det väl att göra den här Kim till "lillebror"

Oh snap, Simon tål alltså inte att någon gör videos om honom när han livnär sig på att göra videos om andra?

Så han hotar med lillebror som sitter inne på livstid för mord?

Man kanske borde se hans video ändå.
Citera
2025-01-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Oh snap, Simon tål alltså inte att någon gör videos om honom när han livnär sig på att göra videos om andra?

Så han hotar med lillebror som sitter inne på livstid för mord?

Man kanske borde se hans video ändå.
Hans bror är ju väldigt respekterad efter vansinnesdådet han utförde. Bland det fegaste och vidrigaste i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in