2024-04-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Då många Feminister jobbar på förskola är det redan där underförstått att barnen far illa mentalt.

Extremister och ideologiskt styrda människor skall inte få jobba med barn i en vetenskapligt lagd Demokrati.

Varken vetenskap eller Demokrati är något Feministerna står för. Tvärt om spottar de på allt det står för.

Jag kan hålla med dig om att majoriteten av förskolepersonalen är vänstervridna. Men jag vill inte gå så långt och säga att dessa personer inte ska få arbeta med barn.

För om demokratin nu är så viktig så är det snarare viktigare att folk som har olika perspektiv tänk ska vara i en verksamhet och då måste man inkludera feministerna också.
Citera
2024-04-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Och högre skatt, men det glömde du berätta.
Sant, men mat kostar typ samma som i Sverige. Boende och bil dyrare, men ang boende har de inte den aggressiva bostadsmarknad vi har..
Senast redigerad av gniknus2 2024-04-10 kl. 12:27.
Citera
2024-04-10, 12:28
Medlem
Dålig lön är väl att ta i.
Har du två i släkten som är förskolelärare.
En i Stockholm, där är lönerna runt 38-42 k.
En i en mindre ort, där är lönerna från 33-37 k.
Citera
2024-04-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Dålig lön är väl att ta i.
Har du två i släkten som är förskolelärare.
En i Stockholm, där är lönerna runt 38-42 k.
En i en mindre ort, där är lönerna från 33-37 k.
Märkligt med allt klagande på lön då
Citera
2024-04-10, 12:30
Medlem
Skaffa en privat barnskötare eller "nanny" då, om du är så missnöjd med att behöva umgås med dina barn.
Citera
2024-04-10, 12:34
Medlem
TELAVIV91s avatar
Många legitimerade har lön från 30000kr och uppåt. Vet inte vilka som lyckas få 40000+ men vet att det förekommer. Snittet runt om i landet torde ligga på mellan 33000-37000kr
Citera
2024-04-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Förskolan är otroligt generös, vad är maxbeloppet 1500-1700 kr/månad. Skattebetalarna resten.
Luxemburg 20000 i månaden. Så när du betalar 20000 i månaden då håller jag med om dina krav.

Är du dum i huvudet?
Tror du att förskoleavgiften är det enda vi betalar till förskolan?

Hört talas om skatt?
Citera
2024-04-10, 12:42
Medlem
Automatvapens avatar
[quote=gniknus2|87928055]
Man får strikt inte göra annat än jobba, och åka till och från jobbet, när ens barn är på förskola. I tex Danmark får du ha barnet på fs den tid du vill och betalar för. Hatar barnet att handla mat så löser man det före man hämtar barnet, och tvärtom givetvis. En del förskolor säger knappt ok till läkarbesök ens, och tänk bara på en sån sak som att gå till frisören, hur ska du lösa det med barnen?

De stänger på sommaren i ofta fyra veckor, och det enda kommunen måste är att erbjuda NÅGON förskola denna tid, vilket är mer eller mindre oanvändbart, vilket barn mår bra av att byta förskola och lärare i fyra veckor mitt i sommaren?
/QUOTE]

Du behöver ju inte berätta för personalen att du varit och klippt dig / storhandlar på ICA när du hämtar ditt barn...

De barn som verkligen mår dåligt av att byta lokaler 4 veckor per år har nog uppfostras till att bli jävligt mjäkiga, mår de dåligt när de är hemma hos sina kompisar också? Mår de dåligt varje gång de provar något nytt? När de sover över hos mor&farföräldrar? När deras rum blivit omtapetserade? Trauma att få nya leksaker?

Jag har bara ett barn så har bara erfarenhet av en förskola men jävlar vad bra personalen är med tanke på deras arbetssituation, budget och gnälliga jobbiga föräldrar.
Citera
2024-04-10, 12:43
Medlem
Smultronvisslares avatar
Jag håller med en föregående skribent om att jag inte tycker förskolan i Sverige är dålig för att man inte får ha sitt barn där mer tid än nödvändigt. Jag tycker dock dagens förskola rent generellt är dålig för att det oftast är alldeles för stora barngrupper, låg personaltäthet, stor omsättning av personal, bullrig och högljud miljö både för vuxna och barn, små lokaler, tråkiga gårdar m.m.

Med allt det jag skrivit ovan så förvånas jag alltid över att vissa föräldrar vill volla för att få ha sina barn MER tid på förskolan, trots att det inte är en nödvändighet. Det är för att man ska få handla ensam, gå till frisören, gymma eller helt enkelt annan egentid. Man är hemma med ett småsyskon och vill att den äldre ska spendera mer tid ifrån familjen. Jag fattar, egentid är trevligt men att vilja utnyttja ett redan falerande system känns bara egoistiskt.

Men som många gånger i denna debatt så är det föräldrarna som är i fokus och inte barnen. Tyvärr.
Citera
2024-04-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Skaffa en privat barnskötare eller "nanny" då, om du är så missnöjd med att behöva umgås med dina barn.

Varför vänder du det till att man är missnöjd med att umgås med sina barn bara för att man ifrågasätter en verksamhet? Varför en privat barnskötare eller nanny? Självklart ska man ifrågasätta vart skattepengarna går till!
Citera
2024-04-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Det emotsäger ju inte vad jag sa

Alla föräldrar betalar lika mycket oavsett hur många timmar barnet går i förskolan och det är alltså samma system som i Sverige.
Citera
2024-04-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora

Ja eller köp en förskola eller varför inte ett eget land.

Fan, fortsätt med dessa bra tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in