2024-04-07, 02:14
Medlem
Har lite funderingar angående drulleförsäkring. Ponera att man köper en dator för 15 000. En dag efter inköpet så åberopar man drulleförsäkringen och där efter reklamerar datorn till butiken. Rent hypotetiskt så bör man då få 15 000 minus självrisk till priset av noll och ingenting? Eller kontaktar försäkringsbolaget butiken iom att inköpet är så nära inpå och kontrollerar att det inte faller under garantin? Undrar verkligen hur det går till när de bedömer en eventuell utbetalning av drulleförsäkringen.

Tack på förhand!
Citera
2024-04-07, 07:38
Medlem
Om du åberopar allrisk, så kontaktar du väl knappast butiken. Du kommer inte få kontanter utbetalda, möjligen en ny dator att hämta ut. Försäkringsbolaget kräver bilder och ev ett reparations försök först
Citera
2024-04-07, 07:49
Medlem
Vitiss avatar
Kan funka, beroende på vilket försäkringsbolag Du har.
Jag tappade mina glasögon i vattnet och fick ersättning från försäkringsbolaget insatt på mitt konto.
Citera
2024-04-07, 09:17
Moderator
evilhoneys avatar
Bostad, hem och trädgård --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2024-04-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Om du åberopar allrisk, så kontaktar du väl knappast butiken. Du kommer inte få kontanter utbetalda, möjligen en ny dator att hämta ut. Försäkringsbolaget kräver bilder och ev ett reparations försök först

Du har bara lite otur när du tänker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in