Citat:
Ursprungligen postat av
Barachiel
Coolt….. så Danmark och dess flagga är den äldsta av Norden och anglo? Och du och ingen annan ropar högt att Englands flagga är äldre än Danmarks? Jag och många andra har ett gemensamt intresse över dess uteblivna historielektion i skolan om varför hela informations flödet efter Sveriges lille bror resulterade i både korsriddare, smurfarna, nått kors du påpekar om samt det uppenbara band er att korset deras är ”helt annorlunda” från våran. Men ändå en fet sammanfattning från gud vet var du befäster din allesammande intelligens i.
Sen får man också anta att den ”akademiska” versionen har förbisett att Danmarks påverkan av både styre samt flagga, att ni svenskar samt danskar redan hade en väl invigd familje historik av en 270 års kolonisering ev dessa stackare. Samt att anglosaxiska stam trädet i princip var över dominerat av Kalles kaviar, dansk ost och en nypa norskt vinter sports tema. Att du inte kunna förutse att vi och en massa övriga nordbor skulle kunna breda ut förståelsen våran i tankar som ” tja, du säger att det inte är dansk lag eller påverkan från oss ner till flagg sammanhang för dittan och dattan” så blir det ju lite skevt när du bantar ner en 300 årig samlevnads retorik bland båda geograferna.
Utgångpunkten från godhetsknarkande svenskar är i grunden en förnekande idé där man ignorerar dess historiska händelseförlopp innan Englands flagga hissades upp.
Det skrev jag också även om jag kanske inte ropade högt.