2024-03-28, 12:39
Medlem
Börjar folk prata sport eller annat jag har noll intresse för dyker mobilen snabbt upp. Folk är jävligt ointressanta.
Citera
2024-03-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ja det är bättre. Varför ens gå till fikarummet om man ändå inte tänker säga något?

För att det är där kaffebryggaren och eventuella bullar finns.
Citera
2024-03-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenebanan101
Herregud vilken slavmentalitet. Hör du inte hur fan du låter

"Reeeeeee jävla ungdomar ni måste göra så här på er rast så det så!!!11!1"

För helvete TS

Det handlar om artighet och uppfostran. Det verkar ni sakna helt.
Citera
2024-03-28, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Så gjorde också deras mamma när de låg i barnvagn och de försökte få uppmärksamhet, sen gav de upp (och fick en padda).
Hahaha ja det är en ytterst relevant teori.

"Hänga med kompisar" 2024 är att sitta 7 pers och alla sitter tysta med varsin mobil.

Till TS så är det väl helt enkelt så att ynglingen gärna hade suttit kvar på sin plats om det hade funnits kaffe där.
Citera
2024-03-28, 12:56
Medlem
Också uppmärksammat detta beteende. Det är helt normalt i deras värld. Tror inte att det bara handlar om skärmar, utan att många saknar social kompetens och hyfs. Dock har jag förståelse för att man inte behöver vara social med alla heller.

När vi tar in 20-25:åringar kan dom varken städa eller laga mat heller. Dom ses som barn. Och kränkta för allt. Dom flesta är hens och ickebinära. Totalt förvirrad generation.

Fick själv barn i den åldern och även om många känner sig äldre än dom är går det inte att jämföra.
Jag har iaf inte uppfostrat mina barn så. Dom kan tvätta, laga mat och ta hand om sig själva. Iaf sonen som är 20, kan betydligt mer än många av dagens 30:åringar.

Är väl den s.k curlinggenerationen. Det är vi 80-90:talister som inte kan uppfostra barnen till vettiga människor. Däremot upplever jag mitt yngre barns generation som annorlunda, eller så ser jag bara hennes värld. Dessa är betydligt mer framåt och självständiga. Tuffare och inte så lättkränkta som personer födda "00-04"

Hon är ett par år yngre.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-03-28 kl. 13:02.
Citera
2024-03-28, 13:23
Medlem
RBRs avatar
Citat:
När det dyker upp en yngre medarbetare på jobbet så är det mer regel än undantag att de sätter sig vid fikabordet på fikarasten och tar upp mobilen. Sen säger de ingenting utan håller bara på med den.

1. Hur kan de tro att det är ett socialt accepterat beteende?
2. Varför sitter de inte kvar vid sin arbetsplats om de ändå inte tänker interagera med sina kollegor på fikarasten?

Var går åldersgränsen för detta beteende? Runt 30?

Det finns en anledning till varför de kallas Generation Idiot !
Mänskligheten nådde sin peak i slutet av 1970 talet och sedan dess har det gått kraftigt utför !
Och på den vägen är det !
Senast redigerad av RBR 2024-03-28 kl. 13:26.
Citera
2024-03-28, 13:36
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Men ett gym är ju nåt helt annat.

Nä tränar man så har man kvar mobilen i bilen eller skåpet.
Tränar man så tränar man, måste du hålla på med mobilen under tiden så har du problem
Citera
2024-03-28, 13:37
Medlem
Citat:
När det dyker upp en yngre medarbetare på jobbet så är det mer regel än undantag att de sätter sig vid fikabordet på fikarasten och tar upp mobilen. Sen säger de ingenting utan håller bara på med den.

1. Hur kan de tro att det är ett socialt accepterat beteende?
2. Varför sitter de inte kvar vid sin arbetsplats om de ändå inte tänker interagera med sina kollegor på fikarasten?

Var går åldersgränsen för detta beteende? Runt 30?

De vill dricka kaffe?
Citera
2024-03-28, 13:44
Medlem
hockexs avatar
Dumt att ha sociala krav på folk, spela roll, så länge de gör sitt jobb och man kan sammarbete med dem så är det det enda som räknas.

Spela teater och utveckla olika personas i ett fikarum känns dummare ju äldre man blir
Citera
2024-03-28, 13:49
Medlem
Zaedrewss avatar
För det är acceptabelt! De kommer lära sig i sinom tid. Jag menar se bara på detta med lumpen. 70% av unga vuxna vill fan inte gå igenom den. Det är för de har ett val. När vi var unga vuxna hade vi fan inget val. Det var detta eller finkan.
Citera
2024-03-28, 13:49
Bannlyst
Jag mår bara illa när jag ser folk i min egna ålder numera. Speciellt dom överbelånade jävla BLT fitthororna. Rädda jävla djur är vad dom är. Lättlurade jävla fitthoror är dom också.
Citera
2024-03-28, 13:52
Medlem
ensampappas avatar
Citat:
På jobbet är man inte en privatperson. Men unga verkar inte förstå det.
Det stämmer men har man rast är man obetald och har rätt att göra vad man vill. Det finns ingen plikt att vara social på sin rast, vissa är introverta och vill återhämta sig för att samla kraft för att orka med resten av arbetsdagen.

Äldre människor måste börja förstå att alla är olika och har olika behov. Introverta kan också bidra med värdefulla saker till en arbetsplats. På samma sätt som du verkar ha behov att tala om vädret har andra behov av tystnad och vila hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in