Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-03-27, 11:56
Medlem
addkocks avatar
Största idioterna är ju dom som kommer med en "ofta för stor" backpacker ryggsäck, en plastpåse med prylar/mat/kläder och gärna (vintertid) en stor jäkla parkas och ALLT ska ligga på hyllan ovanför sätet.

Den där extra plastpåsen/påsarna slinker ofta genom kontrollen även på lågprisflyg av ngn anledning.
Citera
2024-03-27, 13:23
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Varför tillåts folk ta med sig så mycket handbagage ombord på flyget?
Nu har vi nått den nivån att det skapar osämja för att en del inte får plats i ”hatthyllorna” och så ska andra passagerare få sitt handbagage flyttat för att de största väskorna ska trugas in i hatthyllorna.

Så var det inte förr när det inte kostade något att checka in bagage. Sen gick det sämre för flygbolagen och de ville tjäna mer pengar. Då började de ta betalt för incheckat bagage, och det finns många fattiga som inte har råd med det - så de släpar och bär alla sina väskor och har dem med sig inne i planet.
Citera
2024-03-27, 13:59
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
När jag flyger så ingår 2 incheckade väskor 23 kg/st.
Så skyll inte på flygbolagen....
Jo, så är det ju när man flyger som Flashback-medlem. Förmodligen har TS ifrån sin gate råkat få syn på några hjon som ännu inte regnat sig på Flashback och är tvungna att flyga med lågprisbolag. Så tråden handlar inte om vad VI upplevt, utan om de observationer av fattiga vi gjort.
Citera
2024-03-27, 17:58
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ofta funkar inte detta för du får först stå i kö till passkontrollen och när du kommit igenom
så rullar väskorna på bandet. Man skall likförbannat vänta någonstans på en flygplats i asien

Det är sant, nu har jag mest erfarenhet av Bangkok. Där kan det vara megaköer, men oftast har jag haft tur och sluppit köerna. Brukar försöka få en plats där kan komma av planet snabbt för att med snabba bestämda steg kryssa mig förbi andra passagerare på väg till passkontrollen. Inget toalettbesök eller liknande. En gång beställde jag "fastlane", tog mindre än 30 minuter från det att hjulen på flygplanet nuddade marken tills jag satt i den förbeställda bilen på väg mot min slutdestination.
Citera
2024-03-28, 08:16
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Jaha… men om man flyger inom Europa med Ryan, Eurowings, Norwegian, wizz osv så ingår inget handbagage.

Nör jag flyger på semester till Asien, så brukar jag köra med hadbaggage även då 23kg ingår då jag fullkomligen hatar att stå och vänta vid karusellen
Då köper man till det och vips så är det färre bagageväskor i kabinen.
Citera
2024-04-23, 00:24
Medlem
Vad vinner egentligen personalen på att helt plötsligt vara hårda med dessa regler? De kommer bara göra livet mer surt för sig själva, och det kan fördröja avgången etc. Inte värt det.

Ska väl sägas att lite av det man ser är väl tax-free grejer de har köpt, och det är väl ännu en sak som försvåra för personalen. Ska de börja ifrågasätta detta? Ska de granska kvitton?

Jag skulle tro att i grund och botten vill både personalen och passagerna lämna marken så fort som bara möjligt och orka inte tjafsa om sådant.

Visst skulle de kunna ha "spanare" runt gaterna, och även påpeka det vid check in (vilket händer), men såvida de inte ska tvinga resenären att slänga det eller checka in det där och då, så är det meningslöst för dem att påpeka det, då blir det likväl vid boarding beslutet får tas. Personligen så tycker jag flygplatsen har tillräckligt med fascism, även om jag också stör mig på dem som uppenbart har med sig mer än vad de får. Det är på grund av dem som man vill vara bland de första på flygplanet trots att man egentligen inte vill sitta på flygplanet längre än nödvändigt.
Citera
2024-04-23, 00:36
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag såg en snubbe som kom med en gitarr i fodral gå in i flygplanet, han blev stoppad och fick checka in den.
Hur han kunde passera gaten begriper jag inte, struntar personalen där i väskor?

Själv hatar jag företeelsen och har bara datorn med mig i kabinen.

Nu tror jag inte du är musikaliskt begåvad, då hade du vetat att det sista man vill är att checka in gitarren, särskilt om man inte har pansarfodral till. Ömtåliga saker ska du alltid ha i kabinen om plats finns. Finns ej plats jobbar värdinnorna på det.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3597067

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här