• 2
  • 3
2024-03-26, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Men är du helt dum i huvudet? Den handlar om att Bill Gates och Harvard vill spraya chemtrails för att skydda jorden från klimatförändringar. Det är liksom definitionen av chemtrails, att spraya kemikalier i atmosfären.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det Gates o co vill göra - enligt länken - är att släppa ut partiklar i stratosfären. Relativt högt upp i stratosfären dessutom..
Contrails (strecken bakom flygplan) bildas dock normalt bara i troposfären - dvs lägre ner i atmosfären.
Ja, och dessutom går väl foliehattsteorin om chemtrails ut på att vi ska bli "förgiftade", inte att man försöker rädda klimatet?
Citera
2024-03-26, 10:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Men är du helt dum i huvudet? Den handlar om att Bill Gates och Harvard vill spraya chemtrails för att skydda jorden från klimatförändringar. Det är liksom definitionen av chemtrails, att spraya kemikalier i atmosfären.

Lägg ingen energi på gate keepers och lallare.

Finns otaliga klipp på tex piloter som talar om detta och även forskare som talar om höga halter av aluminium och andra tungmetaller i luften. Det ska vara noll delar aluminium i luften. De som avfärdar det hela som konspirationsteorier utan att vara gate keepers (ja dem med egentligen) fattar jag inte hur de tänker. De lär ju bli lika påverkade som alla andra. Tungmetaller över skördar och kreatur kommer vi ju alla få i oss ungefär som vi alla får i oss mikroplasterna. Så hur man inte kan vara åtminstone lite kritisk övergår mitt förstånd.

Kanske sitter de så fast i hjärntvätten eftersom att gå över till "foliehattsidan" gör för ont. Ungefär som Seinfelds skämt om att 90% av befolkningen hellre ligger i kistan i kyrkan än ställer sig upp och håller ett tal över den avlidne.
Citera
2024-03-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Lägg ingen energi på gate keepers och lallare.

Finns otaliga klipp på tex piloter som talar om detta och även forskare som talar om höga halter av aluminium och andra tungmetaller i luften. Det ska vara noll delar aluminium i luften. De som avfärdar det hela som konspirationsteorier utan att vara gate keepers (ja dem med egentligen) fattar jag inte hur de tänker. De lär ju bli lika påverkade som alla andra. Tungmetaller över skördar och kreatur kommer vi ju alla få i oss ungefär som vi alla får i oss mikroplasterna. Så hur man inte kan vara åtminstone lite kritisk övergår mitt förstånd.
Dumheter, ingen absolut INGEN trovärdig pilot har sagt att de sprutar "chemtrails"!

Och det finns inga analyser som visar att aluminium, strontium, tungmetaller osv har sprayats ut via de vita strimmor vi alla kan se efter flygplan (och som vissa dumskallar påstår är "chemtrails"). Vad som har analyserats är REGNVATTEN och sedan drar de "chemtrails"- troende den virriga slutsatsen att det som finns i regnvatten (bildat på 4-500 meters höjd) bevisar att det har sprayats ut en mil upp i luften.

Att det finns dumbommar som vägrar inse fakta är otroligt. Och fattar du inte det så är det inte mitt problem, men det borde vara ett problem för dig.
Citera
2024-03-26, 11:07
Medlem
Citat:
Det är ingen foliehattsteori.

https://www.forbes.com/sites/arielco...ncerns-linger/

Den här tre år gamla videon handlar inte om "chemtrails", utan beskriver ett experiment som aldrig blev av.
De vita strimmor som vi kan se efter flygplan har absolut ingenting med det här, aldrig genomförda, experimentet att göra.
Citera
2024-03-26, 12:03
Medlem
Det är märkligt att alla gapar om foliehattar men när dom får rätt vilket faktiskt händer då och då. Då är det bara tystnad som återstår.
Citera
2024-03-26, 13:36
Medlem
varfors avatar
”Hur tänker de kontrollera detta?”
Antar att det finns någon sorts tillståndsprocess inblandad? Att man flyger planerade rutter och släpper ut över förplanerade ställen.
Dessutom lär ju planen med utrustning för att utföra dessa uppgifter ha transponder och något ID. Så inte svårt att se var de flyger.

Vill man mäta nivåer av kalciumkarbonat, kaliumjodid, silverjodid osv. kanske en väderballong funkar.

Lär ju inte vara random flygplansägare som får för sig att idag ska jag få molnen att släppa ut vatten eller idag känner jag för att blockera solinstrålning…

Utan de som håller på med dyl. verksamhet får helt enkelt planera sina rutter utanför Tennessee.
Citera
2024-03-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Det är märkligt att alla gapar om foliehattar men när dom får rätt vilket faktiskt händer då och då. Då är det bara tystnad som återstår.
Foliehattar som tror på något så korkat som "chemtrails" kommer aldrig att få rätt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in