Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det har du absolut en poäng i. Skillnaden jag ville visa var dock att i det OFFENTLIGA rummet får man ha 25 gram. Ingen springer väl omkring med en platta öl på stan för att täcka sitt behov för hela veckan!

Hemma får man ha 50 gram. Där matchar "ölplattan" mycket bättre beskrivningen. Det är vad som får lagras för att täcka upp behovet på längre sikt.

Nej, man springer inte omkring. Men för att kunna vecko- eller månadshandla sin öl eller sin cannabis måste man vistas i det offentliga rummet en tid för det finns nog ingen som har en butik i sitt hem. Från det att du gått ut ur butiken med dina varor tills du nått ditt hem är du i det offentliga rummet.
Citera
2024-03-22, 13:33
Medlem
Popetoterors avatar
Synd att man inte reagerar rätt på denna drog, rökkte kanske hasch några gånger när man var ung och det funkade rätt bra, men har faktiskt provat med just marijuana sista tiden några gånger av andra orsaker men mått sådär, blir tvärseg efter 10 min sen bara värdelöst mående, sen kommer bättringsfasen som man mår bra.
Men är visst ganska vanligt att vissa inte alls mår bra av det, men tycker det är bra att de släpper det fritt så man slipper folk som bara tjänar pengar på det försvinner.
Tror däremot inte att ett ok från Tyskland skulle minska att fler länder tycker samma sak är väl tillåtet i tre länder nu redan samt Spanien som är en gråzon.
Men även om det blir tillåtet i Sverige så skulle jag inte röka, för jag får inte ut nåt av det mår mest skumt, som jag tror många kommer att märka.
Citera
2024-03-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Hur fan tänker Tyskland? Så nu om man går till läkaren och ska opereras så är all vårdpersonal höga? Om man flyger så är piloterna höga? Poliserna är höga? För det är ju det som händer om man legaliserar cannabis.
Exakt så, det här är undergången för Tyskland, nu kommer det ligga människor i drivor efter gatorna med psykos och hasch sipprandes ur mungipan
Citera
2024-03-22, 13:39
Medlem
Mullrets avatar
Trodde tyskarna var smartare än så. Lika bra godkänna heroin, kokain och AK47 för alla och envar.

Liksom, vad kan gå fel, landet är ju på dekis, så lite droger och våld piggar väl upp landet.
Citera
2024-03-22, 13:41
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Har du läst om opiumkriget så är detta en variant av det. Cannabis är inte like beroendeframkallande som opium men en del kommer åka dit på det precis som det finns alkoholister. Målet är att göra Tyskland mer dysfunktionellt.
På vilket sätt skulle det blir MER dysfunktionellt menar du? Varför skulle det bli det när t ex alkohol redan är legaliserat, dvs en substans som är gravt fysiskt beroendeframkallande?. Det finns absolut ingenting i Cannabis som gör kroppen fysiskt beroende av cannabis. Däremot finns det absolut en sorts psykisk beroendeframkallning men det finns det ju för i princip allting. Med det sagt är det ju snarare motsatsen, du gör samhället mindre dysfunktionellt för att du b la kapar en av de kriminellas inkomstkällor och man lägger mer pengar på vård för rehabilitering.
Tycker du Holland är mer dysfunktionellt än Tyskland. Om så är fallet är du inte det minsta uppdaterad.
Alltid kul att höra svenskar moralpredika om Cannabis, seriöst, ni lever i Europas absolut farligaste och mest dysfunktionella land. Är du en hjärndöd antisemitisk sozze måntro som de flesta svenskar? Pinsamt.
Senast redigerad av EnDumSosse 2024-03-22 kl. 13:46.
Citera
2024-03-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Hur fan tänker Tyskland? Så nu om man går till läkaren och ska opereras så är all vårdpersonal höga? Om man flyger så är piloterna höga? Poliserna är höga? För det är ju det som händer om man legaliserar cannabis.
Brukar dina läkare vara fulla?
Citera
2024-03-22, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiseeds
25 gram är inte mycket om man röker rent. Cannabis ska rökas rent från hela början det är bara vi fattiga europeer som röker 0.5 och en massa cigg. En riktigt joint har minst 0.7-0,8 gram i säg och ingen tobak annars röker man ju bara massa papper.
Amerikanarna har ju typ 1 gram i sina vanliga standard jointar för dom inte har någon cigg.

Nu är säkert många resistenta, men 25gr som du beskriver det skulle räcka en BRA stund för mig. Jag blir ju RÄTT väck av hur man röker det som du beskriver det tex i USA. Delar man en sån holk med två snubbar händer inte mycket dom närmaste två timmarna. Det mesta jag fått i mig under en dag är 5-6gram.
Citera
2024-03-22, 13:47
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Brukar dina läkare vara fulla?
Good point! Det tragiska är att dessa människor är så bakom flötet att de absolut inte kommer förstå din poäng.
Citera
2024-03-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Trodde tyskarna var smartare än så. Lika bra godkänna heroin, kokain och AK47 för alla och envar.

Liksom, vad kan gå fel, landet är ju på dekis, så lite droger och våld piggar väl upp landet.
Vad har heroin, kokain, AK47r samt våld med legalisering av cannabis att göra?
Citera
2024-03-22, 13:54
Medlem
SexgalenZombies avatar
Varför gör dom det?
Citera
2024-03-22, 13:56
Medlem
bomhulls avatar
Inte förvånad . Ett steg till i fördärvet
Citera
2024-03-22, 13:59
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Vad har heroin, kokain, AK47r samt våld med legalisering av cannabis att göra?

Kanske ökar försäljningen av tyngre droger, om fler börjar använda cannabis? Vet inte om det gjorts några sådana undersökningar men verkar inte helt orimligt.

Säger inte att alla som röker på börjar med tyngre grejer, men kanske en andel? Och tyngre grejer säljs av bruna människor med vapen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in