• 1
  • 2
2024-03-21, 16:33
Bannlyst
Vi får kalla in baseboll ligan.
Citera
2024-03-21, 19:31
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tror att om man börjar med att rensa ut - och då menar jag avrätta - SD'are, extremhöger och annat pack från polisen och regeringen så blir det nog litet effekt.

Folk som inte kan läsa forskningsrapporter och antagligen sina egna namn borde inte få ha nån form av makt.

Antar att det är inavel. Rasister brukar ha föräldrar som är släkt.

Utan att ifrågasätta det jag fetat, för jag har varken fakta för eller emot.

Så vill jag nog ändå påstå att väldigt många av dom som bidragit till ökningen av allvarliga våldsbrott dom senaste åren, också har föräldrar som är nära släkt med varandra...
Citera
2024-03-22, 00:35
Medlem
Jag håller inte med att om att svensk polis skulle vara dålig.

Men till viss del handlar det om att lagstiftning som inte hängt med eller varit anpassad till rådande situation, och att vi ju har den ordningen att lagar inte kan införas hur snabbt som helst, utan måste utredas först.

Handlar väl om att hålla jämna steg med dom kriminella eller helst ligga steget före, men kriminella är ju ofta kreativa dom med.

Dyker ju hela tiden upp exempel på hur svensk polis förebygger och förhindrar grova brott. Nu senast så greps personer som tillhörde någon IS-föregrening, uppe i stockholmstrakterna. Att vi har rekordmånga i häkten och på anstalter, tyder ju också på att polisen griper och det lagförs många.

Statistiken påverkas ju också av höjt terrorhot, och mängden konflikter mellan kriminella gäng går ju också lite upp och ned.
Citera
2024-03-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tror att om man börjar med att rensa ut - och då menar jag avrätta - SD'are, extremhöger och annat pack från polisen och regeringen så blir det nog litet effekt.

Folk som inte kan läsa forskningsrapporter och antagligen sina egna namn borde inte få ha nån form av makt.

Antar att det är inavel. Rasister brukar ha föräldrar som är släkt.
Haha då får vi avrätta människor som utsätter svenskar för rasism. Jag är för det! Blir liksom en winwin.
Citera
2024-03-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carmanato
Vi får kalla in baseboll ligan.

De är nog ganska gamla nu.
Citera
2024-03-31, 15:07
Medlem
Polismyndigheten är manipulativ och bedrövlig. Så fort dom inte klarar av sitt jobb snackar dom om att "vi kan inte klara av allt själva" men ska ändå leka som att dom alltid vet bäst om hur brott och elände ska förebyggas och hanteras. Tex narkotikan som bara ökat fast polisen lagt så mycket fokus på det.
Våldsbrott mot män verkar dom inte vara intresserade av att utreda, inte ens om det ligger blod på marken "finns inget vi kan göra" hämtar ingen rättsläkare men misstänker dom att du rökt gräs så hämtar dom en läkare och kallar det samtidigt inte tvång medan domhåller fast dig och tar blodprov.

Polisen är så jävla misslyckad och fylld av massa mongon med märkliga ambitioner.
Citera
2024-03-31, 15:22
Medlem
Tycker vi går mot mörka tider när lagar införs som inkräktar på oss alla. Avlyssning utan brottsmisstanke, övervakningsdrönare i städer med mycket mer. Allt detta accepterar alla direkt utan att ens tänka på vad det kan innebära.

Skulle inte säga att polisen blir rövknullad, tycker tvärtom att de är otroligt på hugget för tillfället. Syns överallt, fängelserna samt häktena är fulla.
Citera
2024-04-08, 21:30
Medlem
PingPongZongs avatar
Ja vadfan är det här? Hur kan den här blivit poliskommissarie? Men ser dom överallt. Poliser som Tiktokar och youtubar och horar sig på Instagram. Polisen är horungar säger dagens ungdom.

https://www.youtube.com/watch?v=F1373QPPyMg

Direkt från polisskolan Södertörns begåvningsreserv.
Senast redigerad av PingPongZong 2024-04-08 kl. 21:34.
Citera
2025-10-26, 12:53
Medlem
Leif G-W Persson anser att Svensk polis är usel
https://www.svd.se/a/73XpvW/polisens...teomlaggningen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto