• 1
  • 2
2024-03-18, 06:46
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Wolwo
Jag är absolut öppen för andra alternativ än Passat GTE! Skoda Superb skulle definitivt kunna vara ett alternativ, men den verkar inte ha funnits på marknaden lika länge och ligger därför fortfarande lite högt i pris för mig.

En annan bil jag är lite inne på är Kia Optima laddhybrid, verkar ligga ungefär i samma prisklass som Passat GTE, kanske något lägre. Kanske fel inriktning på tråden, men skulle ni rekomendera en Kia Optima framför en Passat GTE, årsmodeller omkring 2017-2019?

Finns det någon annan laddhybrid ni kan rekomendera som man kan få loss för ca ~200t? Eller eventuellt upp till 250t om den ska jämföras med den nyare Passat GTE:n.
Vet ju inte hur Peugeot står sig prismässigt nu, men personligen är 508 e-Hybrid en favorit, framförallt designmässigt. Passat är nog objektivt en bättre bil men 508 har en del egenskaper som gör den trevligare och inte lika tråkig. Designen är ju en, och nog den största, 508 har jämfört mot Passat innan facelift längre körsträcka på el, efter är det nog ungefär lika men jag tror att 508 är lite snålare på bensin vid bensindrift.
Samma drivlina sitter i 3008 om man är mer åt SUV-hållet. Det är trevliga bilar hursomhelst om man tolererar i-Cockpit som Peugeot kallar instrumentering och den lilla ratten. Jag gillar det men alla gör inte det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in