Citat:
Ursprungligen postat av
PlusSub
Är mer än familjär med att ha ojämn begåvning. Att gå ifrån bäst i klassen till sämst i klassen inom ett par år kan nog få de flesta att tappa greppet om sin person men jag anser mig nog förstå någorlunda vad jag kan och inte kan. Mycket föll på plats när jag förstod vad exekutiva funktioner var och just det kan vara underutvecklat samtidigt som annat funkar bra.
Absolut men om vi tänker att arbete, utbildning och relationer är löpning så känns det som jag saknar ben så jag hoppas ju att min självbild är skev. Jag skulle råda dom att försöka hitta andra som varit i samma situation där det vänt och det är kanske det jag undermedvetet försökt göra här.
Då har du ju redan tänkt till.
Det kan kännas som man är dålig just på att vara människa med dåliga exekutiva funktioner. Det leder ibland till att man blir väldigt arg på sig själv, för hur kan man vara dålig just på det som är så självklart att klara utan problem?
Det är svårt att ha problem och samtidigt inte koppla dessa till människovärde.
Jag skulle aldrig ge upp, däremot har jag gett upp på att försöka leva ett normalt liv. Även under tider jag varit besparad att arbeta så har jag blivit mer och mer stresskänslig. Men mina egna problem har även gjort att jag blivit en mycket mer empatisk person, jag hade nog varit odräglig om livet inte tuktat mig. Men jag har lärt mig uppskatta andra och förstå att de flesta går igenom något och att livet är ganska sorgligt.