2024-03-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Är i liknande situation, skulle kunna vara som att läsa om mig själv faktiskt. Började också med droger av samma anledning och blev tung narkoman, idag har jag dock styrt upp mig när jag nu är över 30, men hopplösheten och allt annat du känner är kvar.

Har egentligen inte något svar på vad du ska göra, men ville bara säga att du inte är ensam, jag är likadan!

I sammanhanget inte kul att du kan relatera så mycket men visst är det häftigt när någon annan beskriver sitt liv och det klickar så mycket? Känner likadant när jag pratar med de här tre personerna jag nämnde.

När du säger att du styrt upp dig själv vad menar du då? Vilken hopplöshet finns kvar?
Citera
2024-03-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Lyssnar på PNL Onizuka när jag av en slump kom in här och såg din profilbild

😍

Mowgli II här
Citera
2024-03-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Åk ner till Ukraina och kriga mot ryssen, då kanske du kommer må bättre, känna att du verkligen lever.
Bara ett förslag

Kanske skulle ge mig perspektiv på vad misär innebär så inte ett taskigt förslag egentligen sen att jag antagligen hade råkat spränga mig själv i bitar på något sätt innan jag kom till fronten är en annan sak
Senast redigerad av PlusSub 2024-03-14 kl. 19:47.
Citera
2024-03-14, 19:46
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlusSub
I sammanhanget inte kul att du kan relatera så mycket men visst är det häftigt när någon annan beskriver sitt liv och det klickar så mycket? Känner likadant när jag pratar med de här tre personerna jag nämnde.

När du säger att du styrt upp dig själv vad menar du då? Vilken hopplöshet finns kvar?

Ordnad ekonomi, kreditvärdig, inkomst, missbruksfri mer eller mindre jämfört med förr.

Hade tjej och så, ensam idag dock, enstaka vänner kvar.

Överlag grovt deprimerad trots att jag utåt sätt ekonomiskt har det bra förspänt numera.
Citera
2024-03-14, 19:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Är mer än familjär med att ha ojämn begåvning. Att gå ifrån bäst i klassen till sämst i klassen inom ett par år kan nog få de flesta att tappa greppet om sin person men jag anser mig nog förstå någorlunda vad jag kan och inte kan. Mycket föll på plats när jag förstod vad exekutiva funktioner var och just det kan vara underutvecklat samtidigt som annat funkar bra.

Absolut men om vi tänker att arbete, utbildning och relationer är löpning så känns det som jag saknar ben så jag hoppas ju att min självbild är skev. Jag skulle råda dom att försöka hitta andra som varit i samma situation där det vänt och det är kanske det jag undermedvetet försökt göra här.

Då har du ju redan tänkt till.

Det kan kännas som man är dålig just på att vara människa med dåliga exekutiva funktioner. Det leder ibland till att man blir väldigt arg på sig själv, för hur kan man vara dålig just på det som är så självklart att klara utan problem?

Det är svårt att ha problem och samtidigt inte koppla dessa till människovärde.

Jag skulle aldrig ge upp, däremot har jag gett upp på att försöka leva ett normalt liv. Även under tider jag varit besparad att arbeta så har jag blivit mer och mer stresskänslig. Men mina egna problem har även gjort att jag blivit en mycket mer empatisk person, jag hade nog varit odräglig om livet inte tuktat mig. Men jag har lärt mig uppskatta andra och förstå att de flesta går igenom något och att livet är ganska sorgligt.
Citera
2024-03-14, 19:51
Medlem
Tack för att du delar med dig.
Citera
2024-03-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ordnad ekonomi, kreditvärdig, inkomst, missbruksfri mer eller mindre jämfört med förr.

Hade tjej och så, ensam idag dock, enstaka vänner kvar.

Överlag grovt deprimerad trots att jag utåt sätt ekonomiskt har det bra förspänt numera.

Tror du att det är avsaknaden av partner det bottnar i? Jag kan tänka mig om jag fick ett jobb som funkande och umgänge så hade mer tankekraft ägnas åt det.
Citera
2024-03-14, 19:55
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Tror du att det är avsaknaden av partner det bottnar i? Jag kan tänka mig om jag fick ett jobb som funkande och umgänge så hade mer tankekraft ägnas åt det.

Alltså för mig, det värsta som finns för måendet, är att vara arbetslös. Viktigare än att ha partner enligt mig.
Citera
2024-03-14, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
För att svara på rubriken. Aldrig.
Och inte när man är 20-30. Du har inte ens börjat leva. Så mycket finns framför dig du inget vet om.
Vi är många som kämpar varje dag.

Exactamente.

Mitt liv pekar så jävla uppåt det bara går nu. Mår som en jävla king idag och då kommer jag från en nedpissad rännsten.

Citat:
Främst opiater men beror väldigt mycket på period, har medvetet varvat mellan allt möjligt för att inte köra ner fullständigt men vet att det inte håller länge.

Exakt, det sista händer förr eller senare. Ge aldrig upp opiatbroder. NA/CA är absolut inte för alla, speciellt inte om man har autism.

Pma om du behöver surra av dig.
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-03-14 kl. 20:08.
Citera
2024-03-14, 19:58
Medlem
Citat:
Alltså för mig, det värsta som finns för måendet, är att vara arbetslös. Viktigare än att ha partner enligt mig.

Absolut, det är nog därför nästan inget av mitt fokus ligger på den långa avsaknaden av partner trots att det är bland det viktigaste för de flesta. Tänkte eftersom du beskrev fortsatt hopplöshet trots ordnad situation med bra jobb. Blev den lindrad eller bara utbytt liksom?
Citera
2024-03-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
För att svara på rubriken. Aldrig.
Och inte när man är 20-30. Du har inte ens börjat leva. Så mycket finns framför dig du inget vet om.
Vi är många som kämpar varje dag.
Ibland blir det bättre. Ibland sämre och ibland Underbart.
Lever för dessa underbara stunder, även om de är sällsynta, och försöker göra mitt bästa för att klara resten.
Det är tufft. Det är ensamt.
Kämpa på. En dag kanske allting vänder.

Såg inte svaret förräns nu. Ja jag hoppas det kan vända snabbt på något sätt att jag får hopp igen eller bara blir nöjd med en kass situation sålänge det blir tyst i skallen. Vill inte skämma ut eller såra min familj med drogerna eller att dö men känns verkligen som det är den banan som är inslagen
Senast redigerad av PlusSub 2024-03-14 kl. 20:09.
Citera
2024-03-14, 20:07
Medlem
Det finns bara ett steg, det första steget är att bli mer aktiv. Bli träningsnarkoman. Gå promenader flera ggr om dagen och träna 6ggr per dag i gymmet. Så många som kan vittna om att detta är enda sättet. Sen kan man ta tag i den andra biten med jobb, socialare liv, relationer. Men detta kan du göra helt själv. Du har antagligen redan kläder du kan träna i. Sen borde du göra en utredning för neuropsykiatriska sjukdomar. Hårda ord men du behöver en chockterapi och forskning visar tydligt hur aktivitet gör hjärnan friskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in