2024-11-11, 21:10
Medlem
Grattis idag Henrik!

Du är en av försvinnande få musiker ifrån Göteborg som är värda att lyssnas på.
Citera
2025-01-16, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Jag har läst i någon intervju eller bok att han hade problem med sköldkörteln då, det kan ju ge tunnhårighet. Kan ju vara peruk eller toupé nu.

Känns rätt uppenbart att han har peruk.. från att haft tunnt hår typ hela sitt liv så har han en hel kalufs.. nej skulle inte tro det.

Dessutom har han från cruel town envisats med att dölja flinten med en basker och numera hatt.

Jag hyser stor respekt för den gamla Henrik Berggren då han var en strålande musiker och kändes originell och motsatte sig samhällsnormer. Men numera känns allt bara tragiskt. Han tynar bort i sin soffa med påstått kroniskt trötthetssyndrom.
Han har gjort sig ovän med gamla bandmedlemmar. Allierat sig med två konstiga filmskapare från USA. Som dessutom lurade av honom en miljon kronor för att färdigställa en kass film om bandet som de inte ens begriper. Och därefter så tigger han om swish för att ha råd med mat.

Tyvärr tror jag vi sett det sista av Henrik i rampljuset.
Citera
2025-01-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Känns rätt uppenbart att han har peruk.. från att haft tunnt hår typ hela sitt liv så har han en hel kalufs.. nej skulle inte tro det.

Dessutom har han från cruel town envisats med att dölja flinten med en basker och numera hatt.

Jag hyser stor respekt för den gamla Henrik Berggren då han var en strålande musiker och kändes originell och motsatte sig samhällsnormer. Men numera känns allt bara tragiskt. Han tynar bort i sin soffa med påstått kroniskt trötthetssyndrom.
Han har gjort sig ovän med gamla bandmedlemmar. Allierat sig med två konstiga filmskapare från USA. Som dessutom lurade av honom en miljon kronor för att färdigställa en kass film om bandet som de inte ens begriper. Och därefter så tigger han om swish för att ha råd med mat.

Tyvärr tror jag vi sett det sista av Henrik i rampljuset.

Media stänger ner han för tjejens fick reda på sanningen. Det är därav inget mer rampljus. Det var snarare Ebba hans manager Joel Almes brud som tog hälften av hans lön därefter inte gå gjorde så han fick sina Spotify intäkter vid sin comeback som man kan tänka sig nog var rätt häftiga efter så många års tystnad och mystik. Hår har han finna massor med bilder. Tunt är det dock och högt hårfäste. Fansen var ju de som länge efterfrågat swish till Henrik. Som han nog motvilligt valde att ge ut tillslut.
Senast redigerad av muilak 2025-01-16 kl. 14:03.
Citera
2025-01-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Media stänger ner han för tjejens fick reda på sanningen. Det är därav inget mer rampljus. Det var snarare Ebba hans manager Joel Almes brud som tog hälften av hans lön därefter inte gå gjorde så han fick sina Spotify intäkter vid sin comeback som man kan tänka sig nog var rätt häftiga efter så många års tystnad och mystik. Hår har han finna massor med bilder. Tunt är det dock och högt hårfäste. Fansen var ju de som länge efterfrågat swish till Henrik. Som han nog motvilligt valde att ge ut tillslut.

Begynnande flint sedan cruel town, inte direkt som håret blir tjockare och får livskraft ju äldre han blir
Citera
2025-01-16, 18:27
Medlem
bullbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak

Intressant. Kan du kanske skriva lite mer om detta med Berggrens ekonomi, manager och managers brud?
Citera
2025-01-17, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Intressant. Kan du kanske skriva lite mer om detta med Berggrens ekonomi, manager och managers brud?

Ja det där lät intressant.
Berätta mer för oss om den här personen.

När man läser eller hör lite mer om Håkan Hellström, hans A&R/Manager Ismail Samie (se annan tråd), Joel Alme med flickvän, The Soundtrack Of Our Lives, Pustervik, Hästpojken, Skivbutiken Bengans osv så känns ju dom personerna mer och mer som en enda stor maffia som både styr den lokala musik-scenen med direkt kriminella metoder och som sen dessutom samtidigt tillförskansar sig massor av kulturbidragspengar ifrån Den Svenska Staten.
Henrik Berggren däremot känns som att han liksom aldrig var en del av allt det där.
Han är dessutom något så ovanligt som en musiker som är ifrån Göteborg men som trots det gör bra musik.
Han är verkligen fortfarande ett unikum i branschen såhär 2025.
Citera
2025-01-17, 18:39
Medlem
Jag tänkte på en sak häromdagen:
Skulle det kunna finnas publicitetsvärde
i att Håkan Hellström
& Håkan Hellströms A&R/Manager
Ismail Samie (se annan tråd)
till slut släpades fram i ljuset
och fick möta Rättvisan på riktigt?
(ja jag menar alltså om de isåfall ställdes inför rätta för kokain-innehav, musik-plagiat
och för Ismail Samies sex-brott).

Skulle en person som är villig att för Polisen berätta allt han vet om Hellström & Samie kunna få betalt av tex Aftonbladet, Expressen osv för att även prata med dem om det handlade om uppgifter som potentiellt sett skulle kunna spela en avgörande roll?

(Frågar åt en vän)
Senast redigerad av GoneForever 2025-01-17 kl. 18:43.
Citera
2025-01-17, 18:44
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Jag tänkte på en sak häromdagen:
Skulle det kunna finnas publicitetsvärde
i att Håkan Hellström
& Håkan Hellströms A&R/Manager
Ismail Samie (se annan tråd)
till slut släpades fram i ljuset
och fick möta Rättvisan på riktigt?
(ja jag menar alltså om de isåfall ställdes inför rätta för kokain-innehav, musik-plagiat
och för Ismail Samies sex-brott).

Skulle en person som är villig att för Polisen berätta allt han vet om Hellström & Samie kunna få betalt av tex Aftonbladet, Expressen osv för att även prata med dem om det handlade om uppgifter som potentiellt sett skulle kunna spela en avgörande roll?

(Frågar åt en vän)

Låter smaskigt och spännande värre! Hoppas din vän går ut med sin story på ett eller annat sätt.
Citera
2025-01-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Låter smaskigt och spännande värre! Hoppas din vän går ut med sin story på ett eller annat sätt.

Fast det är nog tyvärr inte riktigt så enkelt som jag kanske fick det att låta här nu.
Att musikaliska brottslingar som Hellström & Samie fortfarande är på fri fot tyder ju på större strukturella problem med Göteborg som kulturell plats och även på en rad problem med det musikaliska skämtet som brukar kallas "Musik-Sverige".
Att till slut få Hellström & Samie bakom lås och bom där dom hör hemma är ingenting som en ensam person eller ens ett par personer tillsammans kan åstadkomma bara sådär.
Hellström & Samie har helt enkelt alldeles för mycket pengar och inflytande för det och dom skyddas av en rad andra personer med diverse olika proffessionella roller.
Joel Almes flickvän som nån nämnde här är uppenbarligen en av dem.

Jag måste säga att jag är klart imponerad av de här två USA-tjejerna som gjort dokumentären om Henrik Berggren och som inte låtit sig tystas av Håkan Hellström, Ismail Samie eller resten av deras vidriga anhang.
Jag var nyligen inne och läste lite på deras "conflict timeline" och jag hoppas verkligen inte att folk ser de här sakerna som avslutade.
Isåfall vinner ju låt-tjuven Hellström.

Jag är övertygad om att om en betydligt större och hårdare press sattes på Karin Dreijer så skulle det kunna betyda slutet för Hellström.
Hon känns verkligen som att hon har skyddat både honom och Ismail Samie hela tiden.
Citera
2025-01-19, 08:28
Medlem
Finns ingen med inflytande i Göteborg som skulle säga eller skriva något om Håkan som framställer honom i dålig dager.

Jag är ett håkan-fan men det är fan äckligt att se hur gp osv är totalt bruna om tungan och hypar upp hans konserter och album hela tiden.

Bara en sådan sak som föregående pre-sale för hans sommarkonserter där det inte fanns någon begränsning på biljetter som är normalt för pre-sale.. allt handlar om pengar och sätta rekord.

Och det kommer vara så nu med med scenen i mitten av ullevi
Citera
2025-01-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura

Och det kommer vara så nu med med scenen i mitten av ullevi

Så jävla bisarrt alltihop.
Finns det någon annan stad nånsin
som fått samma slags Pellejöns till Stadsmaskot
sådär som Göteborg har med Håkan Hellström?

Han har liksom gått steget ännu längre nu
än att bara bli "Profet i sin egen hemstad"
sådär som han blev redan för länge sen.
Alltihop känns som nåt slags ond framgångs-saga
som bara fortsätter och fortsätter..
Senast redigerad av GoneForever 2025-01-19 kl. 23:33.
Citera
2025-01-20, 16:20
Medlem
Adelaides avatar
Nåt nytt om Berggren? Han verkar ha låg profil nuförtiden. Vad lever han för övrigt på? Musiken är nog knappast någon stor inkomstkälla för honom nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in