Citat:
Ursprungligen postat av
Lailatjej
Låter smaskigt och spännande värre! Hoppas din vän går ut med sin story på ett eller annat sätt.
Fast det är nog tyvärr inte riktigt så enkelt som jag kanske fick det att låta här nu.
Att musikaliska brottslingar som Hellström & Samie fortfarande är på fri fot tyder ju på större strukturella problem med Göteborg som kulturell plats och även på en rad problem med det musikaliska skämtet som brukar kallas "Musik-Sverige".
Att till slut få Hellström & Samie bakom lås och bom där dom hör hemma är ingenting som en ensam person eller ens ett par personer tillsammans kan åstadkomma bara sådär.
Hellström & Samie har helt enkelt alldeles för mycket pengar och inflytande för det och dom skyddas av en rad andra personer med diverse olika proffessionella roller.
Joel Almes flickvän som nån nämnde här är uppenbarligen en av dem.
Jag måste säga att jag är klart imponerad av de här två USA-tjejerna som gjort dokumentären om Henrik Berggren och som inte låtit sig tystas av Håkan Hellström, Ismail Samie eller resten av deras vidriga anhang.
Jag var nyligen inne och läste lite på deras "conflict timeline" och jag hoppas verkligen inte att folk ser de här sakerna som avslutade.
Isåfall vinner ju låt-tjuven Hellström.
Jag är övertygad om att om en betydligt större och hårdare press sattes på Karin Dreijer så skulle det kunna betyda slutet för Hellström.
Hon känns verkligen som att hon har skyddat både honom och Ismail Samie hela tiden.