Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-10, 23:36
  #1
Avstängd
Jag tycker att 7.5 mg Imovane(Zopiklon) ger mycket bättre ångestdämpning och lugn än t ex en 10:a stesolid.. Det är väldigt märkligt.. Någon fler som tycker som jag?
Citera
2006-08-11, 00:45
  #2
Medlem
Foxxxens avatar
När jag behöver så tar jag hellre en kombo av Stesolid och Zopliklon. 5 mg av varje räcker oftast om det inte är något aldeleds uppåt väggarna. Funkar kanon bra för mig, rekommenderas om man behöver släppa tankar/ångest men samtidigt behöver en extra push för att sova. Bara man fått sova bra en hel natt/dag gör ju att man mår bättre.

EDIT: Zopliklon är en ren sömntablett och Stesolid lugnande. Får du bättre effekt på Zopliklonen beror det kanske på att man helt enkelt "domnar" av i huvudet för att kunna sova.
Citera
2006-08-11, 00:57
  #3
Medlem
TomiXs avatar
Zopiklon har faktiskt även lite effekt mot ångest, den egenskapen saknar tex Zolpidem och Zaleplon helt i min mening.

Dock blir jag lite slötänkt och seg av Zopiklon, samt får den berömda Imovanesmaken av dem så jag undviker att använda dem i det syftet..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback