Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Ja, jag menar inget illa utan försöker bara göra det hela tydligt. Jag tycker din lön är imponerande med svenska mått mätt men här är den ingen jättelön alls.
Nä så är det. I Svenska mått låter det också mer än vad det är. Absolut tjänar man mer i andra länder. Dubai verkar också vara bra nu för tiden om det lockar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Det börjar bli lite som med Sverige vs Rumänien. En läkare i Rumänien har säkert hög status där men när han besöker Sverige är han fattig osv. Lite likande med USA kontra Sverige nu.
Visst, inte riktigt lika illa. Nog tycker jag att det är helt OK priser när jag besöker USA. Sen om man ska bo där, ha barn där, osv. Det är en annan kostnadsfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Men pengar är ju inte allt. Det är rätt bra livskvalitet i Sverige, lång mammaledighet, billigt dagis, gratis skola, hederliga vänliga svenskar, sammanhållning, gemensamma värderingar osv. Åtminstone om man kan slippa undan mångkulturen.
Ja så är det, även om folk klagar på mycket. En hel del saker underlättar livet här, åtminstone med barn.
Hon jag jobbar med berättade om amerikanska förskolor. Barn måste ta med sig egen mat, ibland har inte barnen med sig mat eller tillräckligt med mat. De blir tränade i mitt och ditt redan från småbarnsålder. Hon tyckte det var hemskt och ville flytta. Men det var väl först efter hon fick barn.
Sen verkar det också vara sån jäkla hets att låtsas som att barn inte påverkar någonting. Mammor är tillbaka på jobbet efter ett par veckor. Hur går det ens till. Kan inte vara bra för barnet.