2024-03-11, 22:09
Medlem
Hej
Min dotter fyllt 18, och sonen är 21 år. Både bor än så länge hos mig. De söker jobb och har fått jobb erbjudande.

De närmaste dagarna kommer de få en så kallad säkerhetsintervju, säkerhetsprövning.

kommer det påverka de negativ att jag, deras pappa har skulder registrerade hos kronofogden?

Tack i förskott för alla svar
Citera
2024-03-11, 22:11
Medlem
Är det säkklass 1 eller 2 då kollar dom även upp sambo/fru och i vissa fall övriga närstående.

Det mer vanliga säkklass 3, då kollar dom upp misstanke,belastning och spaningsregistret på den som söker tjänsten.
Senast redigerad av peckapecan 2024-03-11 kl. 22:15.
Citera
2024-03-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wins
Hej
Min dotter fyllt 18, och sonen är 21 år. Både bor än så länge hos mig. De söker jobb och har fått jobb erbjudande.

De närmaste dagarna kommer de få en så kallad säkerhetsintervju, säkerhetsprövning.

kommer det påverka de negativ att jag, deras pappa har skulder registrerade hos kronofogden?

Nej, ingen under 30 får något betydande jobb som kräver att hela ens omgivning är felfri. Det är chefspositioner i så fall på säkerhetspolis etc och inte junior/entry lvl
Citera
2024-03-12, 06:24
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wins
Hej

Ja det kan vara besvärande, framförallt om man inte säger något.
För klass 3 är det nog inga problem.
Citera
2024-03-12, 10:37
Medlem
calvinclowns avatar
Skulle säga att det är lugnt även klass 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in