• 1
  • 2
2024-03-10, 17:18
Medlem
Som alla vet så finns ju uttrycket gubbsjuk om de män som trånar efter yngre tjejer, för kvinnor har det föga originella gummsjuk funnits men nu är det dags för ett eget namn på detta fenomen.

Mitt förslag är tantsugen
- Har du sett Ulla i charken som hon tittar på Albin i delikatessen, hon riktigt klär av honom med ögonen, tänk att hon gått och blivit så tantsugen på gamla dar.

Kom nu med riktigt bra förslag
Citera
2024-03-10, 17:21
Medlem
Käringsjuk.
Citera
2024-03-10, 17:21
Medlem
Tantslem och Cougar är två exempel...
Citera
2024-03-10, 17:47
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Tantslem och Cougar är två exempel...

Njaa, cougar är ett annat ord för MILF skulle jag säga.
Kanske något äldre.
Hon är också attraktiv för sin ålder.
Citera
2024-03-10, 18:41
TANTFRISK med stora bokstäver måste nog vara motsatsen, oavsett vad det är.
Citera
2024-03-10, 19:05
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strykhelatipset
TANTFRISK med stora bokstäver måste nog vara motsatsen, oavsett vad det är.

Tantfrisk hade varit motsatsen till gubbsjuk (altså en tant som vill ha män i sin ålder) men motsvarigheten som TS undrar över måste ju vara tantsjuk. Altså en äldre kvinna som trånar efter unga pojkar.
Citera
2024-03-10, 19:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Som alla vet så finns ju uttrycket gubbsjuk om de män som trånar efter yngre tjejer, för kvinnor har det föga originella gummsjuk funnits men nu är det dags för ett eget namn på detta fenomen.

Mitt förslag är tantsugen
- Har du sett Ulla i charken som hon tittar på Albin i delikatessen, hon riktigt klär av honom med ögonen, tänk att hon gått och blivit så tantsugen på gamla dar.

Kom nu med riktigt bra förslag

"Daddy issues" är väl den närmaste motsats jag kan komma på.

Men du menar alltså inte helt tvärtom, utan bara halvtvärtom? Just i charken skulle jag sagt ungköttstanten.
Citera
2024-03-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
"Daddy issues" är väl den närmaste motsats jag kan komma på.

Men du menar alltså inte helt tvärtom, utan bara halvtvärtom? Just i charken skulle jag sagt ungköttstanten.

Inte tvärtom eller motsatsen alls, motsvarighet alltså något som betyder samma som gubbsjuk fast för kvinnor
Citera
2024-03-10, 19:36
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Inte tvärtom eller motsatsen alls, motsvarighet alltså något som betyder samma som gubbsjuk fast för kvinnor
Både män och kvinnor är "gubbsjuka". En studie utförd av den Zoologiska institutionen på Göteborgs universitet, tillsammans med forskare från Oxfords universitet, visar att nästan 95 procent av männen föredrar en yngre partner. Kvinnor är också "gubbsjuka" - fast tvärtom. Yngre kvinnor vill ha äldre män.
Citera
2024-03-10, 19:43
Medlem
Quid pro quos avatar
Gubbsjuk tillhör den kategorin bosjevikiska nyord såsom rasism och nazism som inte är exemplariska och värda att ta efter för riktiga människor.
Visst jag förstår önskemålet att använda samma smutsiga ammunition tillbaka på drägget, men vi skall ha klart för oss att det är naturligt för äldre vise män att attraheras av yngre kvinnor.

Men, för projektet att skapa ännu ett meningslöst nyord, så kanske man kan propagera för att ett uttryck som "klimakteriehäxa" kan laddas med detta nya innehåll.
Citera
2024-03-10, 20:23
Medlem
Molekyl3ns avatar
Batikhäxa?
Citera
2024-03-11, 15:52
Bannlyst
Kommunist subba
Citera
  • 1
  • 2