• 1
  • 2
2024-03-10, 17:18
Medlem
Som alla vet s finns ju uttrycket gubbsjuk om de mn som trnar efter yngre tjejer, fr kvinnor har det fga originella gummsjuk funnits men nu r det dags fr ett eget namn p detta fenomen.

Mitt frslag r tantsugen
- Har du sett Ulla i charken som hon tittar p Albin i delikatessen, hon riktigt klr av honom med gonen, tnk att hon gtt och blivit s tantsugen p gamla dar.

Kom nu med riktigt bra frslag
Citera
2024-03-10, 17:21
Medlem
Kringsjuk.
Citera
2024-03-10, 17:21
Medlem
kaffekoppens avatar
Tantslem och Cougar r tv exempel...
Citera
2024-03-10, 17:47
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Tantslem och Cougar r tv exempel...

Njaa, cougar r ett annat ord fr MILF skulle jag sga.
Kanske ngot ldre.
Hon r ocks attraktiv fr sin lder.
Citera
2024-03-10, 18:41
Medlem
strykhelatipsets avatar
TANTFRISK med stora bokstver mste nog vara motsatsen, oavsett vad det r.
Citera
2024-03-10, 19:05
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strykhelatipset
TANTFRISK med stora bokstver mste nog vara motsatsen, oavsett vad det r.

Tantfrisk hade varit motsatsen till gubbsjuk (alts en tant som vill ha mn i sin lder) men motsvarigheten som TS undrar ver mste ju vara tantsjuk. Alts en ldre kvinna som trnar efter unga pojkar.
Citera
2024-03-10, 19:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Som alla vet s finns ju uttrycket gubbsjuk om de mn som trnar efter yngre tjejer, fr kvinnor har det fga originella gummsjuk funnits men nu r det dags fr ett eget namn p detta fenomen.

Mitt frslag r tantsugen
- Har du sett Ulla i charken som hon tittar p Albin i delikatessen, hon riktigt klr av honom med gonen, tnk att hon gtt och blivit s tantsugen p gamla dar.

Kom nu med riktigt bra frslag

"Daddy issues" r vl den nrmaste motsats jag kan komma p.

Men du menar allts inte helt tvrtom, utan bara halvtvrtom? Just i charken skulle jag sagt ungkttstanten.
Citera
2024-03-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
"Daddy issues" r vl den nrmaste motsats jag kan komma p.

Men du menar allts inte helt tvrtom, utan bara halvtvrtom? Just i charken skulle jag sagt ungkttstanten.

Inte tvrtom eller motsatsen alls, motsvarighet allts ngot som betyder samma som gubbsjuk fast fr kvinnor
Citera
2024-03-10, 19:36
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Inte tvrtom eller motsatsen alls, motsvarighet allts ngot som betyder samma som gubbsjuk fast fr kvinnor
Bde mn och kvinnor r "gubbsjuka". En studie utfrd av den Zoologiska institutionen p Gteborgs universitet, tillsammans med forskare frn Oxfords universitet, visar att nstan 95 procent av mnnen fredrar en yngre partner. Kvinnor r ocks "gubbsjuka" - fast tvrtom. Yngre kvinnor vill ha ldre mn.
Citera
2024-03-10, 19:43
Medlem
Quid pro quos avatar
Gubbsjuk tillhr den kategorin bosjevikiska nyord ssom rasism och nazism som inte r exemplariska och vrda att ta efter fr riktiga mnniskor.
Visst jag frstr nskemlet att anvnda samma smutsiga ammunition tillbaka p drgget, men vi skall ha klart fr oss att det r naturligt fr ldre vise mn att attraheras av yngre kvinnor.

Men, fr projektet att skapa nnu ett meningslst nyord, s kanske man kan propagera fr att ett uttryck som "klimakteriehxa" kan laddas med detta nya innehll.
Citera
2024-03-10, 20:23
Medlem
Molekyl3ns avatar
Batikhxa?
Citera
2024-03-11, 15:52
Bannlyst
Kommunist subba
Citera
  • 1
  • 2