• 1
  • 2
2024-03-08, 17:03
Bannlyst
Flashback, kungafamiljen samt mina damer och herrar:
Jag behöver ett bankkort med mitt namn på. Jag behöver inte ha några pengar på det. Går det att ordna snabbt i Stockholm? Gärna i morgon (lördag), fast en realistisk förvänting är väl på måndag.
Citera
2024-03-08, 17:10
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peruk-sthlm
Jag behöver ett bankkort med mitt namn på. Jag behöver inte ha några pengar på det. Går det att ordna snabbt i Stockholm? Gärna i morgon (lördag), fast en realistisk förvänting är väl på måndag.

Revolut?
Citera
2024-03-08, 17:25
Bannlyst
Det tar ofta några dagar att få fram ett giltigt bankkort, ska skickas med post och det kommer du aldrig få utdelat innan helgen.

Du kan däremot ha ett kort till nästa helg

Du får hitta en bulvan istället
Citera
2024-03-08, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Det tar ofta några dagar att få fram ett giltigt bankkort, ska skickas med post och det kommer du aldrig få utdelat innan helgen.

Du kan däremot ha ett kort till nästa helg

Du får hitta en bulvan istället
Jo, det är ju tyvärr så. Bulvaner är väl inte så svårt att hitta. I allmänhet. Bankkort från andra kan jag fixa också. Det måste vara i mitt namn och någon slags officiell bank. Antar jag. Det kanske är dags för någon att starta upp en verksamhet som levererar såna här hittepå-kort som ändå gör det dom behövs för?
Citera
2024-03-08, 19:13
Medlem
Citat:

I vilken eller vilka banker har du konto?
Citera
2024-03-08, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
I vilken eller vilka banker har du konto?
ICA-banken. Det går inte att få så fort via dom i alla fall. Jag ringde idag.
Citera
2024-03-08, 19:43
Medlem
Citat:
ICA-banken. Det går inte att få så fort via dom i alla fall. Jag ringde idag.

Då får du väl skriva en check om du ska köpa något.
Citera
2024-03-08, 20:08
Bannlyst
Citat:
Jo, det är ju tyvärr så. Bulvaner är väl inte så svårt att hitta. I allmänhet. Bankkort från andra kan jag fixa också. Det måste vara i mitt namn och någon slags officiell bank. Antar jag. Det kanske är dags för någon att starta upp en verksamhet som levererar såna här hittepå-kort som ändå gör det dom behövs för?

Svårt att hjälpa dig vidare med så knapphändig information, men att låna någons kort är väl inga problem, du har inget syskon eller någon med liknande namn?

Men du kommer få vänta till mitten på nästa vecka om du vill ha ett fysiskt kort
Citera
2024-03-08, 20:13
Medlem
Citat:
Det kanske är dags för någon att starta upp en verksamhet som levererar såna här hittepå-kort som ändå gör det dom behövs för?

Vad tusan behövs de för?
Citera
2024-03-08, 21:21
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Revolut?

Funkar ju absolut om han inte behöver det fysiskt!
Citera
2024-03-08, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Då får du väl skriva en check om du ska köpa något.
Ja, du får gärna sälja saker till mig. Jag betalar med checkar från en italiensk bank i New Jersey som jag har liggandes någonstans.
Citera
2024-03-08, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Svårt att hjälpa dig vidare med så knapphändig information, men att låna någons kort är väl inga problem, du har inget syskon eller någon med liknande namn?
Det måste vara mitt namn på det. Liknande namn lär inte räcka. Det står i trådstarten:

Citat:
Jag behöver ett bankkort med mitt namn på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in