2024-03-12, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blue-rat
Två tror jag har sagt det, tack.
Återkom gärna med reslutatet, kanske inte går som förväntat vid första tillfället men öva lite så ska du se att det ger resultat
Citera
2024-03-12, 10:45
Medlem
Bill-Lunds avatar
Skickar arbetsgivaren ut tester för psykologisk utvärdering, iq med mera så är det bara tiptop nonstop-människor de är ute efter.

Som en distriktschef på Lidl sade en gång: "Här på Lidl anställer vi bara eliten."
Citera
2024-03-17, 01:07
Medlem
blue-rats avatar
Jag har förstått att alla beställer test från Matrigma så det är de man ska öva på. Försöker få fram dem på youtube men deras sök suger så det går inte. Det fanns en bra länk i tråden jag är klar med. Behöver fler övningsuppgifter från just Matrigma så om någon har fler länkar från youtube? Webbsiter går klart bra med, men där är det enklare att söka, hittat några.

Hur det går? Åt helvete. Det används men massa olika regler så det är inte samma för varje uppgift. Klarar att göra efter en regel, byter regel, glömmer bort den första regeln så då kan jag inte det som jag kunde innan.

Har en hjärnskada men har alltid varit så, jag är intuitiv och inte logisk. Innan jag förstod principen med testet kunde jag gissa och få rätt för att jag intuitivt förstod hur det skulle se ut.

Det är lite tråkigt för de jobb jag haft har alla varit väldigt nöjda med mig. När jag lärt mig jobbar jag snabbt och blir inte uttråkad. Kanske att jag har svårare att lära mig fort, men sedan när jag väl lärt mig är jag mycket säkrare och snabbare än de andra. Min AF-gubbe säger att jag inte får skriva det i min ansökan, han menar att jag ska skriva att jag är snabb med en gång. Fattar inte varför jag måste ljuga. Världen har förändrats sedan förra gången jag sökte jobb.

Jag har varit ur leken ett tag på grund av skadan och trauma (en kille slog mig i huvudet med en hammare). Har praktiserat och det har gått bra.

Sedan finns det fler saker som jag ogillar, att man ska ta en video på sig själv där man ska sälja sig själv. Det står så. Tycker det låter sunkigt, vill de ha prostituerade? Gäller väl att säga rätt saker samtidigt som man ser glad ut, de tar nog bort folk om de ser griniga ut. Företaget skriver att det är samma att sälja sig själv framför kameran som att sälja varor. Är det ju inte. De flesta har varit i verkligheten, de flesta i min ålder har inte spelat in sig med kamera lika många gånger som de träffat folk i verkligheten. De vill väl se om man är snygg också. Jag kan nog passera som snygg om jag tar ut dreadsen.
Citera
2024-04-07, 22:39
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Hur det går? Åt helvete. Det används men massa olika regler så det är inte samma för varje uppgift. Klarar att göra efter en regel, byter regel, glömmer bort den första regeln så då kan jag inte det som jag kunde innan.

Papper och penna är ett måste tyckte jag, det är svårt att hålla flera regler/mönster i huvudet. Ritade hur symbolen skulle se ut i första mönstret så att det var kvar på pappret när jag jobbade med nästa mönster.
Citera
2024-04-07, 22:53
Medlem
Citat:

Sedan finns det fler saker som jag ogillar, att man ska ta en video på sig själv där man ska sälja sig själv. Det står så. Tycker det låter sunkigt, vill de ha prostituerade? Gäller väl att säga rätt saker samtidigt som man ser glad ut, de tar nog bort folk om de ser griniga ut. Företaget skriver att det är samma att sälja sig själv framför kameran som att sälja varor. Är det ju inte. De flesta har varit i verkligheten, de flesta i min ålder har inte spelat in sig med kamera lika många gånger som de träffat folk i verkligheten. De vill väl se om man är snygg också. Jag kan nog passera som snygg om jag tar ut dreadsen.

Skulle aldrig gått med på att filma in mig själv som nån tjackhora, förnedring total.

Matrigma finns de som säljer och fixar 100% resultat åt dig på darknet.
Citera
2024-04-10, 14:42
Medlem
blue-rats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Skulle aldrig gått med på att filma in mig själv som nån tjackhora, förnedring total.

Matrigma finns de som säljer och fixar 100% resultat åt dig på darknet.

Börjar fatta lite hur testen funkar. Men jag klarar bara de enklare. Det är ingen måtta på vad de vill ha. Nu måste jag dessutom skaffa pass, för det anser inte att svenskt ID bevisar att jag är svensk.
Citera
2025-02-02, 21:43
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-Lund
Skickar arbetsgivaren ut tester för psykologisk utvärdering, iq med mera så är det bara tiptop nonstop-människor de är ute efter.

Som en distriktschef på Lidl sade en gång: "Här på Lidl anställer vi bara eliten."

Åhlens och Telenor gör det
Citera
2025-02-02, 22:39
Borde kunna fuska på IQ test med hjälp av AI ?
Om man gör det hemifrån.
https://www.youtube.com/watch?v=Hyhfa7z0jTk
Citera
2025-02-03, 06:48
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-Lund

Vilken elit är det som jobbar bakom kassan på lidl ? haha
Citera
2025-02-03, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Håller helt med dig. Testen bevisar inget alls. Hur vet företaget ens om det är jag som har gjort testen?
Jag kan ha låtit mitt femåriga kusinbarn trycka lite random på frågorna.

Med de invändningar du och flera andra i tråden har kan man tydligen använda IQ-testerna som psykologiska tester också. Dubbelt smart.
Citera
2025-02-03, 09:26
Medlem
Sök annat, vad är det fasoner att göra ett iq test för ett jobb?
Citera
2025-02-03, 09:31
Medlem
Citat:
Har någon gjort detta? Det är inte ett långt test. Men vet någon vilken typ? Som kan visa liknande bildserier? Så att jag kan "träna" lite?

Snälla.
Det är väl inte särskilt kul om du får ett jobb med krav som du inte klarar av att uppnå? Vad gör du ifall du får ett för svårt jobb?

Det är väl smartare att göra sitt bästa eller möjligen lite sämre ifrån sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in