• 1
  • 2
2024-03-06, 13:26
Medlem
Expressen skriver
Polisen har en stor insats i Bandhagen efter larm om vapen.

En maskerad person ska enligt vittnen gått in på caféet och hotat några gäster med ett vapenliknande föremål och sedan lämnat platsen, skriver polisen på sin hemsida.

Ingen person ha hittats skadad.

Polis jagar nu gärningsmannen.

Texten uppdateras.
Senast redigerad av Nilssonrof2 2024-03-06 kl. 13:30.
Citera
2024-03-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Expressen skriver
Polisen har en stor insats i Bandhagen efter larm om vapen.

En maskerad person ska enligt vittnen gått in på caféet och hotat några gäster med ett vapenliknande föremål och sedan lämnat platsen, skriver polisen på sin hemsida.

Ingen person ha hittats skadad.

Polis jagar nu gärningsmannen.

Texten uppdateras.

Mycket som händer där just nu / senaste veckan
Citera
2024-03-06, 13:54
Medlem
80231s avatar
Plåtfågel uppe över Bandhagen. Kan det handla om fiket med det fyndiga namnet Café Chateau (ej Gateau)?
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Mycket som händer där just nu / senaste veckan
Vad är det som hänt där på det sistone? Inte varit där själv på ett tag.
Citera
2024-03-06, 14:03
Medlem
Det är Chateau, känner igen platsen från bilden. Har också missat vad som hänt den senaste veckan, upplys oss gärna!
Citera
2024-03-06, 14:05
Medlem
En stor polisinsats pågår i södra Stockholm efter att en maskerad man ska ha gått in på ett kafé med ett vapenliknande föremål. Enligt uppgifter till Expressen ska en känd gängledare hotats på kaféet.
Vad för gäng hänger till i Bandhagen? Vilken gängledare kan de vara?
Citera
2024-03-06, 14:18
Medlem
Inga gäng är etablerade i Bandhagen eller Högdalen såvitt jag känner till (boende i området sedan 2005). Däremot är det nära till både Farsta och Rågsved, och flera andra förorter där skjutningar och sprängningar skett. Tror snarare det är relaterat till det, men jag spekulerar bara.
Citera
2024-03-06, 14:30
Medlem
han sprang in på cafet vapnet klickade , alla fick panik
Citera
2024-03-06, 14:54
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomBoomer76
Inga gäng är etablerade i Bandhagen eller Högdalen såvitt jag känner till (boende i området sedan 2005). Däremot är det nära till både Farsta och Rågsved, och flera andra förorter där skjutningar och sprängningar skett. Tror snarare det är relaterat till det, men jag spekulerar bara.

Jag tror du är inne på rätt spår. Jag håller också med dig om att både Högdalen och Bandhagen är lugna förorter, även fast det bor en hel del missbrukare på båda orterna. Gissar på att GM är från Rågsved.
Citera
2024-03-06, 15:07
Medlem
Vilken gängledare handlar det om?
Citera
2024-03-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomBoomer76

Nära östberga också fanns ett nätverk där förr iallafall
Citera
2024-03-06, 15:10
Medlem
Farsta/fagersjö brukar utpressa restauranger
Citera
2024-03-06, 15:39
Medlem
zastava 7.62, ser ut att va minst 4 patroner i magasinet och troligtvis ett laddat.
Trodde det var ett pålitligt vapen. Tur för offret att den klickade. En kula är nog schack matt med ett sånt vapen.
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-03-06 kl. 15:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in