Expressen skriver
Polisen har en stor insats i Bandhagen efter larm om vapen.
En maskerad person ska enligt vittnen gått in på caféet och hotat några gäster med ett vapenliknande föremål och sedan lämnat platsen, skriver polisen på sin hemsida.
Ingen person ha hittats skadad.
Polis jagar nu gärningsmannen.
Texten uppdateras.
Senast redigerad av Nilssonrof2 2024-03-06 kl. 13:30.
Expressen skriver
Polisen har en stor insats i Bandhagen efter larm om vapen.
En maskerad person ska enligt vittnen gått in på caféet och hotat några gäster med ett vapenliknande föremål och sedan lämnat platsen, skriver polisen på sin hemsida.
En stor polisinsats pågår i södra Stockholm efter att en maskerad man ska ha gått in på ett kafé med ett vapenliknande föremål. Enligt uppgifter till Expressen ska en känd gängledare hotats på kaféet.
Vad för gäng hänger till i Bandhagen? Vilken gängledare kan de vara?
Inga gäng är etablerade i Bandhagen eller Högdalen såvitt jag känner till (boende i området sedan 2005). Däremot är det nära till både Farsta och Rågsved, och flera andra förorter där skjutningar och sprängningar skett. Tror snarare det är relaterat till det, men jag spekulerar bara.
Inga gäng är etablerade i Bandhagen eller Högdalen såvitt jag känner till (boende i området sedan 2005). Däremot är det nära till både Farsta och Rågsved, och flera andra förorter där skjutningar och sprängningar skett. Tror snarare det är relaterat till det, men jag spekulerar bara.
Jag tror du är inne på rätt spår. Jag håller också med dig om att både Högdalen och Bandhagen är lugna förorter, även fast det bor en hel del missbrukare på båda orterna. Gissar på att GM är från Rågsved.
Nära östberga också fanns ett nätverk där förr iallafall
zastava 7.62, ser ut att va minst 4 patroner i magasinet och troligtvis ett laddat.
Trodde det var ett pålitligt vapen. Tur för offret att den klickade. En kula är nog schack matt med ett sånt vapen.
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-03-06 kl. 15:41.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!